Bingo skrev:Efter att ha studerat de senaste tiderna jag presterat på bana vete fan om det blir något alls. Meningslöst att tävla om man är skitdålig. Men OM det blir något blir det antingen R600 eller 250r.
Så sant. Min tanke var att man kan snacka snabbt om man är snabb eller om man är långsam och står brevid. Annars inteoFFkeFF skrev:Man blir aldrig snabbare om man står bredvid(eller om man kör gata för den delen).
Du har en viss poäng i det du säger, jag ställer gärna upp i R-1000 om jag inte blir utkvalad, vill inte betala världens dyraste camping avgift helt enkelt.Bingo skrev:Efter att ha studerat de senaste tiderna jag presterat på bana vete fan om det blir något alls. Meningslöst att tävla om man är skitdålig. Men OM det blir något blir det antingen R600 eller 250r.
Bingo skrev:Så sant. Min tanke var att man kan snacka snabbt om man är snabb eller om man är långsam och står brevid. Annars inte
Skämt åsido tycker jag att man bör ha rimliga/tävlingsmässiga varvtider innan man börjar tävla. Vilket jag alltså inte har för närvarande. Men det är lätt att se din poäng - tävlar man får man körvana och kan rimligtvis prestera bättre tider. Jag får se helt enkelt.
En sak som jag är nyfiken på är om byte till en "riktig" racebåge gör någon skillnad på körningen. En av de saker som håller mig tillbaka är att jag inte vill krascha bågen - mig själv tycker jag inte att det är så noga med, mest beroende på att jag är totalt osårbar. Hur är det, blir man mindre hämmad med racebåge, eller är det bara jag som försöker hitta någon bortförklaring?oFFkeFF skrev:Visst är det bra att träna innan, men det är såå mycket enklare att försöka ta häng på någon/några under en racehelg tillsammans med sin egen klass för att få racemässiga tider.
Bingo skrev:En sak som jag är nyfiken på är om byte till en "riktig" racebåge gör någon skillnad på körningen. En av de saker som håller mig tillbaka är att jag inte vill krascha bågen - mig själv tycker jag inte att det är så noga med, mest beroende på att jag är totalt osårbar. Hur är det, blir man mindre hämmad med racebåge, eller är det bara jag som försöker hitta någon bortförklaring?
Jag tänker på det när jag får lite sladd eller framhjulssläpp. "Fan vad nära att jag skrotade bågen", typ. Jag inbillar mig att man bryr sig lite mindre om det är en racer med kraschkåpor osv. Fast det är nog mest en bortförklaring...oFFkeFF skrev:Ingen vill krascha, men det händer ju, förr eller senare. Men sällan man tänker på det just när man åker, såvida man inte är riktigt luspank och inte har råd med att ens ett kåpglas får gå sönder. Ju lättare båge, ju mindre risk för att det ska bli dyra vurpor.
Du har faktiskt helt rätt där. Krachkåpor sänker tiderna med ett par sekunder, din första krach ännumer eftersom du sen ger upp försöken att hålla puts. Sen finns det inget säkrare sätt att åka omkull på än om du lackar om hojen, en racer tål inte ny lack utan går i backen direkt om den är för välputsad.Bingo skrev:Jag tänker på det när jag får lite sladd eller framhjulssläpp. "Fan vad nära att jag skrotade bågen", typ. Jag inbillar mig att man bryr sig lite mindre om det är en racer med kraschkåpor osv. Fast det är nog mest en bortförklaring...
Ok, vad fint! Då skall jag också passa på att krascha på första varvet (det skulle ju också kapa lite). Grovt räknat räcker det gott och väl för att slippa bli utkvalad.Gulsnabbtrajja skrev:Du har faktiskt helt rätt där. Krachkåpor sänker tiderna med ett par sekunder, din första krach ännumer eftersom du sen ger upp försöken att hålla puts. Sen finns det inget säkrare sätt att åka omkull på än om du lackar om hojen, en racer tål inte ny lack utan går i backen direkt om den är för välputsad.
Sen är det som Offkeff säger, att åka en racehelg med folk i samma klass gör flera sekunder på varvet.
För att summera: Racehelg 2s, krachkåpor 2s = 4s kan du lätt dra bort från dina befintliga tider, och det redan till första racehelgen
HAHA!! Så sant som det är sagt!!!Gulsnabbtrajja skrev:Du har faktiskt helt rätt där. Krachkåpor sänker tiderna med ett par sekunder, din första krach ännumer eftersom du sen ger upp försöken att hålla puts. Sen finns det inget säkrare sätt att åka omkull på än om du lackar om hojen, en racer tål inte ny lack utan går i backen direkt om den är för välputsad.
Sen är det som Offkeff säger, att åka en racehelg med folk i samma klass gör flera sekunder på varvet.
För att summera: Racehelg 2s, krachkåpor 2s = 4s kan du lätt dra bort från dina befintliga tider, och det redan till första racehelgen
Bingo skrev:En sak som jag är nyfiken på är om byte till en "riktig" racebåge gör någon skillnad på körningen. En av de saker som håller mig tillbaka är att jag inte vill krascha bågen - mig själv tycker jag inte att det är så noga med, mest beroende på att jag är totalt osårbar. Hur är det, blir man mindre hämmad med racebåge, eller är det bara jag som försöker hitta någon bortförklaring?
Åsa #96 skrev:
Teamet får högst troligt snart en ny medlem, som kommer att offentligöras så fort samtliga kontrakt är påskrivna .
En ledtråd, damen i fråga kör inte plastmaskin idag...
oFFkeFF skrev:Haha, jo det är visst en massa plast på hennes hoj, fast den är lite billigare än till våra kåphojar. Vad vinner jag för att jag vet vem det är?
Åsa #96 skrev:10 points
Du vinner en gratis utlåning av din hoj till mig
Skämtåsido, du ska få ett fint pris nästa gång vi ses. När blir det, på Åsen under SO:t kanske?
oFFkeFF skrev:Na, jag åker nog inte dit, eftersom vi inte får köra där då.
Kommer nog bara köra en kvällsträning på sviestad, b-racet där och kanske en träning på karlskoga, ska försöka spara ihop stålar till försäsongsträning i vinter och lite nya delar till hojen.
Åsa #96 skrev:Mitt mål för 2004 är att köra samtliga R600 tävlingar, eventuellt även SO, samt köra något/några ERF. Det blir träning på bana allt var det bara går.
Jag kör samma hoj, fast med en vältränad förare efter vinterns träningspass på gymet .
Snart dags att jaga fler sponsorer tror jag bestämt...
Teamet får högst troligt snart en ny medlem, som kommer att offentligöras så fort samtliga kontrakt är påskrivna .
En ledtråd, damen i fråga kör inte plastmaskin idag...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |