Vem kan svetsa titan i stockholm?

Nån som kan avslöja ung vad dom betalt för grejorna dom fått svetsat (och hur mycket det var som skulle fixas också då)

Last edited:
Atal går till bl.a gjutgods som jag svetsar idag... hursomhelst såg jag att argon nog är det säkraste kortet!

Jag behöver flyttat på en lambdaplacering på ett Akra helsystem. Någon med tips om en person i södra stockholm typ järna i Södertäljes närhet som kan lösa detta snabbt o smidigt?

Bumpar tråden lite då den är gammal, jag behöver också svetsa titan omgående i stockholm, då det blivit ett litet hål i avgassystemet. Vet någon vem som gör sånt i Stockholm?

Bumpar tråden lite då den är gammal, jag behöver också svetsa titan omgående i stockholm, då det blivit ett litet hål i avgassystemet. Vet någon vem som gör sånt i Stockholm?
Och det går inte sätta en slangklämma över hålet tydligen, trist !
Bara att beklaga.

Peter Andersson (Andersson Turbo) är duktig att svetsa men jag vet inte om han svetsar titan.
Han håller till i Upplands Väsby så det är inte södra Stockholm förstås...

Han finns här:

Mvh,
Ingvar

Är titansystem genomgående titan eller är det bara en ytbehandling?

Ibland har jag fått känslan av att det är en ytbehandling som de gör på själva systemet, men jag kan givetvis ha fel.

//K

Är titansystem genomgående titan eller är det bara en ytbehandling?

Ibland har jag fått känslan av att det är en ytbehandling som de gör på själva systemet, men jag kan givetvis ha fel.

//K
Skulle vara helt meningslöst att ytbehandla något med Titan, ingen viktskillnad och inte speciellt snyggt heller.
det är Titan i ett titansystem så länge det inte är köpt på Wish.

För övrigt när det ska svetsas titan så är formen av en kammare som ett avgassystem ändå är rätt lätt att fylla med rotgas, däremot så innehåller ett avgassystem mycket orenheter som kan stöka till det rejält då titan är så känsligt.
Till Tig finns det stora gashylsor i glas som man kan se igenom och får då en kåpa som täcker hela området som ska svetsas och håller syret borta från ovansidan så slipper man ha en släpsko med skyddsgas. vanliga gashylsor räcker inte för gasen försvinner innan svetsen hinner kallna.

Ok, jag förstår!

Anledningen att jag trodde det var en ytbehandling eller någon enkel legering är väl för att jag misstänkte att det var mer marknadsföring, att få skriva "titan" på pipan.

Jag har själv en Acra i titan, men har inte reflekterat nämnvärt över det. Det är kolfiber på den också. Och kolfibern såg riktig ut.

//K

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...