Vem kommer lyckas bäst? Toseland eller Lorenzo?

Vem kommer lyckas bäst i MotoGP 2008?

• Antal röstningar
    0

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Dock kan man väl säga att Lorenzos aprilia vart överlägsen dovi's honda rakt fram. Fabriksyamaha kontra Konica-Honda nästa år luktar väl förmodligen lite övertag för Lorenzo där också, men det vet man nog inget säkert förrän nästa år heller. Tror Honda kommer jobba rätt hårt i vinter.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dock kan man väl säga att Lorenzos aprilia vart överlägsen dovi's honda rakt fram. Fabriksyamaha kontra Konica-Honda nästa år luktar väl förmodligen lite övertag för Lorenzo där också, men det vet man nog inget säkert förrän nästa år heller. Tror Honda kommer jobba rätt hårt i vinter.

Fast skulle inte förvåna att alla satelitteam kommer få 2007 hojar. Att alla hade nya hojar i år var ju för att man hade nytt reglement. d'Antin har jag för mig att det stått att dom kommer ha GP7:eek:r nästa år. När Stoner körde LCR förra året var hans hoj 2-3 år gammal RC211V. Så Dovi och deAngelis får säkert överta någons hojar från årets serie nästa år.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det säger en del, på 500-tiden målades 250 upp som lättkörda små traktorer. Nu är 250 plötsligt svårare, och då ska man komma ihåg att en VM-250 anno 96 säkert är betydligt elakare och mer oförlåtande än dagens dito. Var är vi på väg?
Utveckling kallas det väl?

Dr.Bike

Guest
Toseland lyckas bäst för att han är kallare. Dessutom har han ju kört 4-takt ett tag, vilket knappast lär vara en nackdel.

Det säger en del, på 500-tiden målades 250 upp som lättkörda små traktorer. Nu är 250 plötsligt svårare, och då ska man komma ihåg att en VM-250 anno 96 säkert är betydligt elakare och mer oförlåtande än dagens dito. Var är vi på väg?

Jaa!

Ingenting var bättre förr - men tamefan så dåligt som det är nu, det har det aldrig varit!

:rofl

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Hoppas på Toseland för jag riktigt mycket ogillar "horges" karraktär
som man fått se över tv!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag tror att Jorges brist på respekt fäller avgörande, troligen till hans fördel.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.

Är det en sådan du har Gustav, en lättkörd liten traktor? :hihi
Ho ho, knappast. Gosse, du måste göra hemläxan först. Du håller pilbågen bak och fram. Både Gustav och jag kör 96'or! De är "betydligt elakare och mer oförlåtande än dagens dito". *Virtuell high-five till Gustav*

Förresten, sa jag att chassiet är knivskapt?

:)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ho ho, knappast. Gosse, du måste göra hemläxan först. Du håller pilbågen bak och fram. Både Gustav och jag kör 96'or! De är "betydligt elakare och mer oförlåtande än dagens dito". *Virtuell high-five till Gustav*

Men det var inte jag som hävdade att "på 500-tiden..." etc. och drog till med traktorliknelsen och just -96 som årtal :7peta Är det inte någon annan som du ska be göra hemläxan :confused:

sandstream

Guest
Du kan väl inte på allvar mena att en hoj som jag kan köra runt Sviestad på i makligt tempo, utan att bli avkastad, skulle vara elak?
Din lilla "traktor" var jättekul att köra och snäll som en Golden Retreiver-valp :D

EDIT: Hade du någon transponder på den dagen? Skulle vara kul att veta hur sakta det egentligen gick.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Fråga Fredde Watz. Han brukar prata om att min hoj kastade av honom hela tiden, elaka highsiders. Det närmaste jag har kommit det är lite sladd ut ur Esset när det varit blött. *skrämd*
Knivskarpt var ordet. :)

Men det var inte jag som hävdade att "på 500-tiden..." etc. och drog till med traktorliknelsen och just -96 som årtal :7peta Är det inte någon annan som du ska be göra hemläxan :confused:
Jämfört med en 500 anno 1996 är min hoj garanterat snäll som en golden retriver, 500 är ungefär som en boxer med rabies i jämförelse skulle jag tro. *voff*

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.

Hmmmm, jo jag ser det....nu. Det inlägget blev visst lite tokigt.

sandstream

Guest
Visa mig en av de riktigt stora i GP-racing som inte bär/bar på högmod.
Om du med högmod menar motsatsen till ödmjuk så kan jag visa den här killen :)

sachsenring-miniscooter.jpg

Dr.Bike

Guest
Visa mig en av de riktigt stora i GP-racing som inte bär/bar på högmod.

Finns ingen,om du med högmod felaktigt menar stort ego.
Men de flesta lyckas (som jag sa...suck) att dölja det klädsamt.
Alla vill vinna, och har stora egon, men det finns de som OXÅ har hjärta. Se på Rossi, kolla Edwards osv osv finns många goa killar i MotoGp.
Faktiskt väldigt FÅ praktarslen.

Det är alltså inte ok att vara en skitskalle bara för att man har vinnarskalle.
En sån vill ju bara alla peta av banan.

Tycks finnas en slags "hissa alla socialt handikappade puckonmentalitet" här där det anses som en personlig styrka att vara en nörd. Att detta på nåt sätt skulle vara en vinnaregenskap.
Det är det inte, om man kan sin historia (som faktiskt sträcker sig utanför* RR hör och häpna! :D)

*jo det finns en värld där utanför.

Exempel ur verkligheten i andra sporter:
Vem skulle kalla Ingemar Stenmark för ego t.ex?
Större vinnarskalle har aldrig funnits, och heller inte större hjärta och värme.

Last edited:

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Tror JL är strået vassare än de flesta i GP. Tror dock han kommer bli något av en kraschkung första säsongen, andra säsongen kommer han köra på allvar för titeln.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Finns ingen, om du med högmod felaktigt menar stort ego.
Vad skulle högmod vara om inte narcissism, abnorm självuppskattning, stort ego osv.?

Det har enligt min mening de flesta framstående GP-förare begåvats med. Men det behöver inte betyda att de är helt i avsaknad av empati, självinsikt eller humor. Att sedan tidigt i livet vara centrum för andras uppmärksamhet och beundran är ju knappast någon bra grogrund för ödmjukhet och även om Rossi verkar vara en allt igenom trevlig typ så tror jag man ska ta hans mediatränade framtoning med en nypa salt (han är inte så trevlig som han verkar).

Vad var och en sedan uppskattar är ju en helt annan sak. Här i norden är vi ju t.ex. mer benägna att tycka rätt illa om den som är självhävdande än vad man gör i t.ex. USA. Och i Japan är det socialt självmord att vara något annat än ödmjuk på gränsen till självutplånande.

Det ena kan ju knappast anses vara mer rätt än det andra. Fast det menar du väl inte? Eller?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024