Äntligen ett klart och tydligt bevis där man har plockat bort alla felkällor! Grymt Jóhnny!
Det har så klart inget förarna på respektive hoj att göra
Jistanes vad Kåtten drog på rakorna. Och vad sent båda går på gas genom kurvorna.
Fast kåtten blev ju frånåkt på rakorna.
Inte de flesta. Den drog ju från SFen på de flesta, sedan kom SFen ut ur en kurva med högre hastighet, samt att kåtten verkade sluta accelerera och då körde SFen om.
Båda hojarna är kapabla till bra mycket mer än vad respektive förare är kapabla till i den där videon vågar jag påstå.
Nu har du kanske inte hört allt rabbel, men jag tycker att var och varannan nuförtiden lovordar SD1290, som en bråkdel har kört och den ska tydligen vila ifrån ALLT med fullt hjulspinn som om de andra står still.
Nej, jag har inte läst om vad folk skriver om respektive hoj. För många år sedan hade R1 sina fanboy´s. Om vi ska vara helt ärliga mot oss själva är det få av oss som kan utnyttja dessa hojar till dess fulla potential. Sätter man två glada amatörer på var sin potent hoj och den ena är lite snabbare har det knappast något med hojen att göra.
Man kan sätta en potent förare på en customhoj och medelmåtta på R1an och den senare kommer inte att ha en chans när det svänger trots att han har möjlighet till bättre nedläggningsvinkel och kurvhastighet. När raksträckan kommer är han hopplöst efter. Då spelar det heller ingen roll att han kan nå en topphastighet närmare 280- 300 km/h.
Av den anledningen blir dessa jämförelser ganska meningslösa. Gillar man en Ducati Streetfighter köper man en sådan. Föredrar man istället en KTM köper man en sådan. Så länge man är nöjd med sitt val spelar det ingen roll vad tangentkrigare har för åsikter om hojarna i fråga.
Ja, och när en SD1290 slutar accelerera och släpper av så är en Ducati SF på full gas snabbare....Man såg tydligt när kåtten slutade accelerera,
Ja, och när en SD1290 slutar accelerera och släpper av så är en Ducati SF på full gas snabbare....
Jag pratar inte om tangentkrigare, jag pratar om riktiga motorcyklister utomhus, ofta i mc-kläder.
Jag pratar inte om tangentkrigare, jag pratar om riktiga motorcyklister utomhus, ofta i mc-kläder.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |