Vem syr om skinnställ i Stockholmsområdet?

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Har ett Alpinestars skinnställ som har blivit lite för litet för mig, dels för att jag gått upp lite i vikt men också för att jag blivit lite kralligare runt axlar mm.

Skinnstället är alltså för litet på längden och bredden. I dagsläget så kan jag köra runt 20 minuter innan det stramar och trycker så mycket att jag måste ta en paus.

Tar gärna emot tips på firmor i Stockholmsområdet som kan sy om stället så att det blir större.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Har ett Alpinestars skinnställ som har blivit lite för litet för mig, dels för att jag gått upp lite i vikt men också för att jag blivit lite kralligare runt axlar mm.

Skinnstället är alltså för litet på längden och bredden. I dagsläget så kan jag köra runt 20 minuter innan det stramar och trycker så mycket att jag måste ta en paus.

Tar gärna emot tips på firmor i Stockholmsområdet som kan sy om stället så att det blir större.
Ett knep är att blöta upp skinnstället ta slangar till bil/traktor däck, pumpa upp och töja det den vägen. Vet några som gjort så med bra resultat (enligt dom själva).

Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Vad är det för ålder och prisklass på stället ? Precis som gundj skrev är du fort uppe i pris som ett nytt om du ska sy om här och där så jag hade nog övervägt ett annat ställ själv

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Tack för tipsen! Att försöka tänja ut stället är ju värt att prova.

Precis som ni andra skriver så är det möjligt att det blir ungefär lika dyrt som att köpa ett nytt ställ. Har för mig att jag köpte det 2014 för 6-7 tusen kr (på rea) och det är ganska lite använt, därav tanken på att försöka sy om det istället för att köpa nytt. Det är synd att skatter mm gör det så dyrt att laga saker i jämförelse med att köpa nytt.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Tack för tipsen! Att försöka tänja ut stället är ju värt att prova.

Precis som ni andra skriver så är det möjligt att det blir ungefär lika dyrt som att köpa ett nytt ställ. Har för mig att jag köpte det 2014 för 6-7 tusen kr (på rea) och det är ganska lite använt, därav tanken på att försöka sy om det istället för att köpa nytt. Det är synd att skatter mm gör det så dyrt att laga saker i jämförelse med att köpa nytt.
När det är lite varmare ute så kan du testa att lägga dig i badet med stället på ett tag. Sen hoppar du på hojen och kör tills du är torr. Passar det fortfarande inte så släng det.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA