vem tillverkar DUBBEL BUBBEL till gsxr 750 -98?

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Tja!

Är på jakt efter ett dubbelbubbel kåpglas till min Gixxer som verkligen är format som ett dubbelbubbelglas... :jisses

Har hittils bara hittat såna som är typ airflow å så, eller hur man nu ska förklara (upphöjda) :tungan

Såg dock en kille här på sporthoj som sålde sin GSX-R 750 -99, å på den satt det ett svarttonat dubbelbubbelkåpglas precis som jag vill ha, men han visste inte vad det var för fabrikat... :(

Men, nån här måste ju veta vem som tillverkar såna till Gixxer 96-99 som verkligen är formade ala bubbel + en till bubbel ovanpå...

Tack på förhand... :)
 

FinskaNinjan

Back to 1000cc..
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Yamaha R1 -08
Kolla på bikedesign.se
de har zero gravity! har själv beställt därifrån och är mycket nöjd :tummenupp
Var iosf och crashade igår så kåpglaset sprack så jag har beställt därfrån samma sak på nytt.... :3freak
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
FinskaNinjan skrev:
Kolla på bikedesign.se
de har zero gravity! har själv beställt därifrån och är mycket nöjd :tummenupp
Var iosf och crashade igår så kåpglaset sprack så jag har beställt därfrån samma sak på nytt.... :3freak

Tack... har mailat dem nu... saknades ju såklart bild på just det jag skulle ha...

Vilken färg hade du annars på ditt? Tänkte om du kunde beskriva lite hurpass dark "dark" e eller om "smoke" e dark nog :confused: :D
 

FinskaNinjan

Back to 1000cc..
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Yamaha R1 -08
Gix skrev:
Tack... har mailat dem nu... saknades ju såklart bild på just det jag skulle ha...

Vilken färg hade du annars på ditt? Tänkte om du kunde beskriva lite hurpass dark "dark" e eller om "smoke" e dark nog :confused: :D
Har smoke, dark är väldigt mörkt....Man vill väl se något genom åxå när man kryper ner...
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
FinskaNinjan skrev:
Kolla på bikedesign.se
de har zero gravity! har själv beställt därifrån och är mycket nöjd :tummenupp
Var iosf och crashade igår så kåpglaset sprack så jag har beställt därfrån samma sak på nytt.... :3freak


Krachade du din nya r1:a? :brinnerup
 

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
Gix skrev:
Tja!

Är på jakt efter ett dubbelbubbel kåpglas till min Gixxer som verkligen är format som ett dubbelbubbelglas... :jisses

Har hittils bara hittat såna som är typ airflow å så, eller hur man nu ska förklara (upphöjda) :tungan

Såg dock en kille här på sporthoj som sålde sin GSX-R 750 -99, å på den satt det ett svarttonat dubbelbubbelkåpglas precis som jag vill ha, men han visste inte vad det var för fabrikat... :(

Men, nån här måste ju veta vem som tillverkar såna till Gixxer 96-99 som verkligen är formade ala bubbel + en till bubbel ovanpå...

Tack på förhand... :)

http://www.busters-online.co.uk/febfever.htm
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Gix skrev:

GP500 Aerodynamic kan du köpa av KK Racing.

Det är högre än std så det finns risk för att man känner mer turbulens bakom glaset, beroende på hur lång man är och hur man sitter. Men ligger man på tanken och kör blir det helt vindstilla.
 
Last edited:

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Köpte ett GP500 glas av KK Racing, det funkar riktigt riktigt bra, det blir mycket lugnare och skönare bakom det, tjejen klagar dock litet på att det blåser mer på henne än förut....men vafan hon har inte pröjsat hojen :D
 

Bifogat

  • bubble.jpg
    bubble.jpg
    79.9 KB · Visningar: 102

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
UnderDOG skrev:
Vad är skillnaden på Double Boubble och Airflow?

Expläjn plis!

//A.

Hmm... lite svårt med ett svar på dedära... :va

vissa tillverkare kallar sina airflow å så e dom bara lite högre hela vägen över, men sen kan de oxå vara dubbelbubbelformade till vissa modeller av hojar trots att de heter airflow... så har jag iaf fått det för mig :confused: :tungan

De e väl som så ung. att airflow fått sitt namn just på grund av vad den skall göra..."flow´a air´en", sen får den se ut hur den vill medan double, BUBBLE, (föresten) .... (tror jag... hoppas jag) fått sitt namn på grund av hur den ser ut... :)
 

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
K5 tusen
Gix skrev:
Tja!

Är på jakt efter ett dubbelbubbel kåpglas till min Gixxer som verkligen är format som ett dubbelbubbelglas... :jisses

Har hittils bara hittat såna som är typ airflow å så, eller hur man nu ska förklara (upphöjda) :tungan

Såg dock en kille här på sporthoj som sålde sin GSX-R 750 -99, å på den satt det ett svarttonat dubbelbubbelkåpglas precis som jag vill ha, men han visste inte vad det var för fabrikat... :(

Men, nån här måste ju veta vem som tillverkar såna till Gixxer 96-99 som verkligen är formade ala bubbel + en till bubbel ovanpå...

Tack på förhand... :)

Tjenixen
Om du tar dig till Motopark sista helgen i maj så kan du få köpa min (helt nya) för en billig penning. Den är köpt av en snubbe som brukar följa med roadracingcirkusen i finland. Jag har köpt den som reserv men den gången hade han bara mörktonat å jag vill ha en klar.

/lastu
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
lastu skrev:
Tjenixen
Om du tar dig till Motopark sista helgen i maj så kan du få köpa min (helt nya) för en billig penning. Den är köpt av en snubbe som brukar följa med roadracingcirkusen i finland. Jag har köpt den som reserv men den gången hade han bara mörktonat å jag vill ha en klar.

/lastu

Vet att jag borde veta detta, men var exakt är virtasalmi? :confused:
Hur långt från vad åt vilket håll... Befinner mig i jakobstad själv nämligen, 100 km norr om Vasa... :rolleyes:

Men, den är dubbelbubbelformad då?
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Hur är passformen på GP500glasen då ? vad jag hört så har ju Zero Gravity bäst passform, många andra glas ligger ju inte slätt med kåpan, utan "under" eller hur man nu ska beskriva det hela... så är dock inte ZG´s konstruerade.
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
lastu skrev:
Info om var Virtasalmi är finns i tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=36172

Det är en dubbelbubbel, den ser ut så här fast är mörk. Syns väl inte så där jätte bra, men det var enda bilden jag hitta.

Ok... ska se hur jag gör... :tummenupp

Har ett på kommande till den lokala handlaren, men vet inte om det faktiskt e dubbelbubbelformat eller när jag får det... :confused: (beställt 4.1, altså 4:de januari då...) :mad:

Annars e ju ca 400 kilz en bra bit å åka för ett kåpglas... eftersom jag knappast skulle ha möjlighet att stanna för nån banåkning... :(

I annat fall, du kan inte tänka dig å posta mig glaset ifall jag skulle vilja ha det? :va
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Interesting fact #117: Klara double-bubbleglas kan smälta din instrumentering. Parkera alltid i skuggan, om möjligt.
 

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
K5 tusen
Gix skrev:
Ok... ska se hur jag gör... :tummenupp

Har ett på kommande till den lokala handlaren, men vet inte om det faktiskt e dubbelbubbelformat eller när jag får det... :confused: (beställt 4.1, altså 4:de januari då...) :mad:

Annars e ju ca 400 kilz en bra bit å åka för ett kåpglas... eftersom jag knappast skulle ha möjlighet att stanna för nån banåkning... :(

I annat fall, du kan inte tänka dig å posta mig glaset ifall jag skulle vilja ha det? :va

Kan väl gå att ordna, kan tänka mig att frakten blir dyr bara.
En annan möjlighet är att hämta den i jurva vid första deltävlingen i roadracing den 12-13 juni. Farsan ska dit å kolla i alla fall, kan väl hända att jag hänger med också, så om du orkar vänta så länge så kan jag skicka med glaset då.
/lastu
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top