Håller på att fixa växellådan på min ninja. Vem fixar att undercutta dreven? Finns ju 1000 ställen i usa som gör det men har inte hittat något bra ställe här i sverige. Finns det någon nackdel med att undercutta? Vad kostar det ungefär?
MaPe skrev:Jag kollade med Marklund men dom hade slutat för det gick inte att lämna någon garanti.
Lycka till.
Mvh Mathias
Agamemnon skrev:Håller på att fixa växellådan på min ninja. Vem fixar att undercutta dreven? Finns ju 1000 ställen i usa som gör det men har inte hittat något bra ställe här i sverige. Finns det någon nackdel med att undercutta? Vad kostar det ungefär?
Agamemnon skrev:Vad menar du med att de inte kunde lämna garanti? Finns det stor risk att det inte blir bra eller vadå?
Agamemnon skrev:547:- låter som ett bra pris. Hur såg resultatet ut? Hur lång tid tog de på sig?
Wibbe skrev:Och vilken mekanisk verkstad som har en fräs KAN göra det, spelar ingen roll att dom är svängda hit o dit, MEN det tar tid. Provat med en NY pinnfräs på 4 klackar, och då hade den tagit lite mindre på sista klacken så det blir till o prova med märkfärg tills man har lika mycket anliggning på alla klackar.
japp undercuttning är en nödlösning eftersom man slipar igenom härdskiktet på klackarna det funkar ju ett tag men missar man växel för mycke eller har mycke pulver i maskin så funkar det inteAgamemnon skrev:Vad menar du med att de inte kunde lämna garanti? Finns det stor risk att det inte blir bra eller vadå?
MaPe skrev:Inget snack om att det går, men att vilken mekanisk vst som helst skulle kunna göra det är nog bara att drömma om. Men visst finns det många som är duktiga å skulle klara det.
Hur djupt kan man ta på klackarna innan ythärdningen är borta, vet du?
Att ni som kör rakt fram race gör det förstår jag men inte annars.
Finns ju en anledning varför lådorna inte görs lika mycket från fabrik.
Mathias
håkanolsson skrev:Mina är på undercutning o det vore kul att få en uppfattning om livslängd.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|