vem var johan_23???

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Estremo skrev:
Det beror på. Brukar du kallas Calle klarar du dig nog.

Läs mitt användarnamn...

Jag minns han som kallade sig Sverige, man undrar juh...

Är de 12-14 och tror att de har blivit vuxna och måste föra sig i en debatt de tror är vuxen efter att ha valt förebilder från BigBrother och Aftonbladet nöje eller?

Tragiskt var det iallafall...

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
CalleE skrev:
Läs mitt användarnamn...

Jag minns han som kallade sig Sverige, man undrar juh...

Är de 12-14 och tror att de har blivit vuxna och måste föra sig i en debatt de tror är vuxen efter att ha valt förebilder från BigBrother och Aftonbladet nöje eller?

Tragiskt var det iallafall...
Har för mig att det var någon på ett stort företag som satt på jobbet och skrev en massa skit. Verkade som att killen råkade illa ut när företagsledningen fick reda på det. Om jag kommer ihåg rätt nu, rätta mig annars.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Estremo skrev:
Har för mig att det var någon på ett stort företag som satt på jobbet och skrev en massa skit. Verkade som att killen råkade illa ut när företagsledningen fick reda på det. Om jag kommer ihåg rätt nu, rätta mig annars.

VOLVO har jag för mig.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Estremo skrev:

Det var nånting sånt som hände ja... vet inte om Swedie eller Mattias hade nått med det att göra, om de fick hela det företagets ISP nedstängd,... nånting var det, för det var folk på forumet som tyckte det var synd att blanda in killens företag i det hela..

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Snabbe_jag skrev:
SKF om jag inte missminner mig
Jepp, SKF var det. Men det var inte Johan_23 utan en annan signatur. En som bara skrev några få inlägg om att alla utom de på Racing-forumet var mer eller mindre korkade. Det spekulerades i att det var signaturen C*****A***** som låg bakom den signaturen. Att meddela killens arbetsgivare var nog det dummaste Mattias gjort (brukar annars sköta såna saker mycket snggt) även om det var många som hejjade på.

Johan_23 var en ganska ensam kille i en etta med kokplatta. Eller nåt.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Hade för mig att det var SKF men man vill ju inte gärna säga något om man inte är hundra procent säker på det. Och det var Sverige jag syftade på, inte Johan_23.

kocken

Guest
återigen att blanda in arbetsgivaren det var det mest idiotiska jag hört.
om någon moderator hade ring min chef och sagt att jag använde min arbetstid till att sitta och tramsa på något forum
så hade jag häsat på vederbörande för ett litet samtal!
det räcker väl med att banna personen i fråga ! :mad:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
räser-kocken! skrev:
om någon moderator hade ring min chef och sagt att jag använde min arbetstid till att sitta och tramsa på något forum
Var du med på den tiden? Jag kan lova dej att han gjorde mer än bara tramsa på ett forum... :rolleyes:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
räser-kocken! skrev:

Eller lägga in han på akuten?
Löjligt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nr:18 skrev:
Var du med på den tiden? Jag kan lova dej att han gjorde mer än bara tramsa på ett forum... :rolleyes:
Nja, det är ganska allvarligt att spriga och skvallra för en persons arbetsgivare för att han skriver konstigheter här. Särskilt som man kan banna personen/IP-numret medan skvallret kan få allvarliga konsekvenser. Man bör vara försiktig med att blanda samma vad som händer här och verkliga livet. Han SKF-killen hann väl dessutom inte skriva mer än tre-fyra inlägg? Ganska harmlösa fö. Eller blandar jag ihop dem?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bingo skrev:
Nja, det är ganska allvarligt att spriga och skvallra för en persons arbetsgivare för att han skriver konstigheter här. Särskilt som man kan banna personen/IP-numret medan skvallret kan få allvarliga konsekvenser. Man bör vara försiktig med att blanda samma vad som händer här och verkliga livet. Han SKF-killen hann väl dessutom inte skriva mer än tre-fyra inlägg? Ganska harmlösa fö. Eller blandar jag ihop dem?

Jag tror inte att du blandar ihop dem. det blev nog med en fyra inlägg men det spelar ingen roll.
Vad är det för allvarligt att arbetsgivaren får veta att man surfar?
Däremot att han gjorde allt för att provocera och lyckades över förväntan borde inte vara så snyggt att arbetsgivaren får veta.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Har också för mig att det var 3-4 inlägg och sedan hängdes han ut så gått det gick med IP-nummer mm.

Skulle också bli jävligt sur om detta gjordes mot mig.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
soppatorsken skrev:
...Vad är det för allvarligt att arbetsgivaren får veta att man surfar?...
Det är ingen rättighet att surfa på Sporthoj på arbetstid. Om det ensamt är skäl för uppsägning vet jag inte, men jag kan föreställa sig att en del arbetsgivare kan bli förbannade. Det tillkommer inte moderatorerna att lägga sig i relationen mellan arbetsgivare och arbetstagare. Vanligt folkvett säger dessutom att det inte stod i relation till vad han (Sverige?) gjort. Han var inte precis någon plåga på forumet - ganska harmlös om du frågar mig.

En lite ironi är att fanskapet (enligt obekräftade rykten) gick och vann ett R1000-lopp senare. Och är en himla trevlig kille. :D

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Man saknar "hettan" i diskussionerna som var och man fick ett gott skratt minsann, men det ploppar ju upp en del "wannabees"ibland .

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...