På andra tvåtaktare jag haft, mopeder och gamla snöskotrar, så har det varit något av följande som varit problemet när den uppfört sig sådär.
* Igensatt bränslefilter.
* Slitna eller smutsiga munstycken.
* Veck på eller för lång bränsleslang.
* Tjuvluft någonstans, man får spraya med startgas runtom och se om motorvarven ökar. Har varit tjuvluft på de mest oväntade ställen. t.ex runt vevaxel ( packboxar vid svänghjul/variator, insug, via bränslefilter/slang mm)
* Dålig/igensatt bränslepump.
* Igensatt avluftning på bränsletank.
* Försämrat flöde i avgasssystem. (Men då gick den ännu sämre än sådär)
* Dåliga stift, de orkade antagligen inte tända när det blev för mycket bensin, och lite annat bränsle vs luft ratio.
* Har även varit kolvringar på någon skoter om jag inte minns helt fel. Då gick den skitbra kall, men började gå sådär, för att rätt snart inte gå alls förrän den var kall igen.
Kanske inte nån hjälp, men dessa fel har jag haft på diverse tvåtaktare. (9-10st)