Vems beteende är värst?

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Två fel gör inte ett rätt...

Men,

Visst var hennes beteende värst, direkt framkallande av fara.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Visst var det tanten som gjorde fel men åker man sporthoj måste man vara medveten om att folk blir förbannade om det går fort förbi deras hus, det räcker med att folk tror det går fort. Då finns det vissa mindre begåvade personer som gör sånt som kastar grejer eller häller ut grus i kurvor.
Varje gång man drar förbi ett hus så finns det risk att det skappas en sån där idiot och till slut åker nån hojåkare ikull å dör.
Så försök ta det lugnt där man vet att folk tar illa vid sig, även om det är fel av dom att försöka ta livet av hojåkare.

Bara för att lejonet är lättretat så behöver man ju inte peta på det med en pinne.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Kärringen har gjort fel, kärringarna gör alltid fel. När jag blir "ännu" äldre kan jag bevisa att de är kärringarna som har fel.

P.S åk dit, ställ en gul hink utanför dörren med en kokt kanin i.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag hade samma problem när jag körde 90 på 70-väg. Men sen jag ökade till den dubbla respektive trippla hastighetsbegränsningen på 70 väg har det varit omöjligt för nån att träffa mig. :)

Mitt råd till dig är att öka farten markant!

Här är en liten instruktionsfilm.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hade garanterat inte kastat den om en bil kom i 90 :rolleyes:

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Var ute och åkte på en skaplig sväng ikväll. Efter ungefär en timmes körning ligger jag ute på en krokig 70-väg på landsbygden. Håller skaplig fart, men inte överdrivet. I en högerkurva med öppen sikt håller jag ca 90 km/h. Efter kurvan på vänster sida står det ett gult hus. På gårdsplanen står en kombibil med en kvinna i 35-40-årsåldern som gräver i bagaget. Jag ser i slutet på kurvan att hon tittar upp på mig. Tänker inte mer på det just då.

Just när jag passerar framför huset ser jag ett föremål komma från hennes håll. Nitar frambromsen och missar föremålet med uppskattningsvis 1-1,5m. Vänder mig om och ser henne stå och gapa. Hinner få upp längsta fingret innan jag måste koncentrera mig på nästa kurva.

Tyvärr hann jag inte se vad det var hon kastade ut, men jag gissar på en tom plastdunk eller liknande. Kom med skaplig fart och flög i alla fall 10m. När ilskan lagt sig började jag fundera, klart det inte är kul att ha hojar komma svishandes förbi sådär. Men rättfärdigar det hennes beteende? Var nog tredje gången jag körde den vägen. Vem är värst, hon eller jag?

Har hon en inbyggd lasermätare i ögonen? Tänk om du kom i ungefär 70 men med låg växel i och ett oljud till effektsystem, hon kastar ut en grej och du ramlar.. man blir förbannad för mindre iaf! :mad:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Inte smart att ladda förbi bebyggelse förtås. Men kasta saker är ju värre. Tur för henne att det inte var HA som kom ångandes.

Om du (som säkert är yngre) måste stanna och skälla på en sådan kvinna i min ålder så ska du konsekvent kalla henne för "tant" genom hela samtalet, det tål kvinnor dåligt. :hihi

/Gubbe

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Jag skulle då ha tvärnitat, snott om, ringt polisen och meddelat "tanten" om vad som är på G. Fullkomligt hatar dessa idioter som gör sådana aktioner:mad:

1. Hur kan de bedömma att du körde för fort!? (om vi nu antar att det var skälet till mordförsöket)

2. Med vilken rätt utsätter de dig och andra medvetet för livsfara!?
Att kasta ut ett föremål framför en motorcykel med uppsåt måste vara farligt nära mordförsök och måste även vara åtalbart.

Dessa privat "poliser" behöver få sig lite lärpenningar i form av åtal och böter, alternativt :näsblod

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Om du beskriver det som hande korrekt, så ar det sjalvklart tanten som ar tokig inte du.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Inte bra att kasta ut saker, men jag KAN förstå människors frustration....det kör förbi trimmade MOPPAR konstant utanför vårt hus, & när säcken till slut blir full får jag jävligt onda tankar....:rolleyes:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag bor i ett villaområde utefter en 50-väg som råkar vara spikrak, husen ligger mellan 4 och 10 meter från vägen.
Varenda fucking sommar förvandlas den till en 110-väg för folk som ska till och från stranden och jag blir vansinnig. Bara i korsningen jag bor i bor ca 10 ungar mellan 1 och 10 år gamla. Jag har också funderat på kullersten, järnrör och I-balkar. Där kör hyfsat med hojar men värst är alla jävla 740:s utan slutdämpare.

Min åsikt är: stod hon och packade ur bilen såpass nära vägen att hon kunde kasta en dunk på dig utan att du hann reagera så är du en idiot som kör i 90, sen får hon ha hur fel som helst.

Enligt trafikparagraf 42 vill jag minnas står det att du ska anpassa hastigheten så att du kan stanna för varje upptänkligt hinder.

Med andra ord finns det vägar det är ok att ligga i 200 på, andra där det är direkt dumt att ens hålla tillåten hastighet.

Du får alltså INGA sympatier från mig.

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
Har du provat att borra tanten?

OnT så agerade hon felaktigt.

:D :D :D

Jag bor i ett villaområde utefter en 50-väg som råkar vara spikrak, husen ligger mellan 4 och 10 meter från vägen.
Varenda fucking sommar förvandlas den till en 110-väg för folk som ska till och från stranden och jag blir vansinnig. Bara i korsningen jag bor i bor ca 10 ungar mellan 1 och 10 år gamla. Jag har också funderat på kullersten, järnrör och I-balkar. Där kör hyfsat med hojar men värst är alla jävla 740:s utan slutdämpare.

Min åsikt är: stod hon och packade ur bilen såpass nära vägen att hon kunde kasta en dunk på dig utan att du hann reagera så är du en idiot som kör i 90, sen får hon ha hur fel som helst.

Enligt trafikparagraf 42 vill jag minnas står det att du ska anpassa hastigheten så att du kan stanna för varje upptänkligt hinder.

Med andra ord finns det vägar det är ok att ligga i 200 på, andra där det är direkt dumt att ens hålla tillåten hastighet.

Så du menar att man ska kunna stanna för en djefla tomte som kommer ut ur en buske och kastar saker på dig:confused:
Du e ju en jefla retard enligt mig:huvet

Last edited:

Obesitas

c;)
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-

Det är ju självklart bara att inse att jag bröt mot lagen. Misstänker ju också att lite av hennes poäng var att "nästa gång är det min 5-åring som springer ut i vägen". Nått i den stilen. Jag hann reagera, men hade aldrig hunnit stanna om det hade krävts. Ärligt talat fick man sig ju en liten tankeställare.

Å andra sidan tror jag ju knappast att relationen mellan mc-förare och dess motståndare knappast blir bättre av sånt där. FRAMFÖRALLT var min åsikt aldrig att köra ihjäl eller skada vare sig henne eller något av hennes barn, men hennes var helt klart att träffa mig med ett föremål vilket hade kunna lett till både det ena och det andra.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
För några dagar sedan så startade jag min hoj i stan o skulle åka iväg men inväntade en kompis, så stod där i några sekunder, då kommer det nån tant på gatan o skriker att vi släpper ut avgaser osv osv o gick vidare...

ÖHhhhhhhhhhhhhhh

gör inte bilar det också?

Ffan ibland blir man så lack på mongon

Är det värre o köra hoj än bil ur avgasperspektiv eller?

Devil 41

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Hoj
Kawasaki
Var ute och åkte på en skaplig sväng ikväll. Efter ungefär en timmes körning ligger jag ute på en krokig 70-väg på landsbygden. Håller skaplig fart, men inte överdrivet. I en högerkurva med öppen sikt håller jag ca 90 km/h. Efter kurvan på vänster sida står det ett gult hus. På gårdsplanen står en kombibil med en kvinna i 35-40-årsåldern som gräver i bagaget. Jag ser i slutet på kurvan att hon tittar upp på mig. Tänker inte mer på det just då.

Just när jag passerar framför huset ser jag ett föremål komma från hennes håll. Nitar frambromsen och missar föremålet med uppskattningsvis 1-1,5m. Vänder mig om och ser henne stå och gapa. Hinner få upp längsta fingret innan jag måste koncentrera mig på nästa kurva.

Tyvärr hann jag inte se vad det var hon kastade ut, men jag gissar på en tom plastdunk eller liknande. Kom med skaplig fart och flög i alla fall 10m. När ilskan lagt sig började jag fundera, klart det inte är kul att ha hojar komma svishandes förbi sådär. Men rättfärdigar det hennes beteende? Var nog tredje gången jag körde den vägen. Vem är värst, hon eller jag?

Kvinnan!
Men förloraren på kuppen skulle vara DU,nyp hon i näsan och och tala om
att även hennes hus kan brinna.

:mad:

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag