Vems fel var det nu då Stiggy?! The Saga continues

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Om man kör i ett internationellt stall med mekar som påstås kunna sitt jobb och bromsarna kokar på hojen - Vems fel är det då egentligen?!

Vore kul att höra hur det här värderas bland Stiggy-hatarna

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jäkligt surt är det iaf, bara hoppas han kan få ihop det till nästa race istället.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Peccus skrev:
Kokade bromsarna?!? Hur faen går det till?

Överhettning eller gammal bromsvätska. Det händer ju för oss så varför skulle det inte kunna hända för dom?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Chrille skrev:
Överhettning eller gammal bromsvätska. Det händer ju för oss så varför skulle det inte kunna hända för dom?
Du svarade på det själv i första inlägget, för att dom är proffs och har detta som yrke.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Kan ju vara så att kolvarna i ena oket satt sig, då blir det fel tryck, så ena ellar andra sidan ligger mot som det verkar skett i detta fall. Jäkligt tråkigt är det iaf, även om de flesta förarna runt Johan verkar ha höjt sig ett snäpp så har Johan iaf också gjort det, alla åker fortare helt enkelt, i kvalet var han 1.7 sekunder bakom Pole, vilket är bättre än han varit innan, trots detta låg han kvar runt 15'e i kvalet. 250 i år är hårdare i år än det varit innan helt klart ;)
Bara hålla tummarna att det håller maskinellt nästa race och att han kan hitta ytterligare några tiondelar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gulsvartkawwa skrev:
Eller nya ursäkter?

Nja, om han hittar på så är han ju körd i stallet och jag skulle nog vara förbannad på mekarna i det här läget...

Tror du verkligen att det här är hittapå?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
gulsvartkawwa skrev:
Eller nya ursäkter?

Tror knappast han hittat på detta eller att hojen nöp när den gjorde det. Min likväl tycker jag inte han har ursäktat sig på några konstiga sätt. Utan han har "erkänt" när han själv gjort fel, som när han stod på huvudet när han låg på niondeplatsen. Att han varit ovan vid cykeln i början av säsongen anser jag vara en fullt giltig ursäkt.
Sen, även om Johan siktar på de tider jag tror att han kan klara så kommer det ändå bara vara platser kring topp-10 i år, det är några förare som höjt sig rejält i år. Men, är det dåligt att vara topp10 i vm?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Nä det tror jag väl inte, inte i detta fallet i alla fall. Visst har han mycket otur men samtidigt låter det ibland som han saknar självinsikt. Det är ju alltid någon annans fel.
Fast å andra sidan har min devis länge varit att det finns alltid nåt att skylla på... :crash

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Chrille skrev:

Oss? Jag har vajer... ;)

Johan får nog svårt att hitta styrning till nästa år, han har ju inte direkt åldern på sin sida heller?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Peccus skrev:
Oss? Jag har vajer... ;)

Johan får nog svårt att hitta styrning till nästa år, han har ju inte direkt åldern på sin sida heller?

Halva säsongen har gått, och visst ligger han bakom sina mål, men han har en halv säsong till att förbättra sig på. Sen är frågan om hur många förare som kan ta hans plats. Inte någon i 250 direkt, kanske om några 125-åkare tar klivet upp till nästa år.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Peccus skrev:
Johan får nog svårt att hitta styrning till nästa år, han har ju inte direkt åldern på sin sida heller? [/B]

Han är dock duktig på att ragga spons.
Så länge han kan komma med en hygglig påse pengar tror jag han kan få en plats i något av de mindre teamen, såpass bra är han faktiskt.
Frågan är vad han själv vill.
Får han inte till en bra andra del på säsongen så tror jag att han lägger av efter denna.
Tror inte att han har motivation att harva vidare i ett sämre team.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...