Vent justering Motarder

Fire Power

Screw u hippie!
Gick med
20 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati monster S4R
Har funderat på att sälja Sporthojen o köpa en motard.
Undrar nu hur krånglig ventil justeringen e på ktm typ en 625 mot en honda?
e där stor skillnad? Nån som e sugen på en cbr 929 00- mot en motard eller pengar kan osså höra av sig :yoparty
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Fire Power skrev:
Har funderat på att sälja Sporthojen o köpa en motard.
Undrar nu hur krånglig ventil justeringen e på ktm typ en 625 mot en honda?
e där stor skillnad? Nån som e sugen på en cbr 929 00- mot en motard eller pengar kan osså höra av sig :yoparty

Bytte själv från gixxer600 till motard för bara nån vecka sen.. Är galet nöjd =) :banana
Jag har just en 625, men jag har inte ställt ventiler än så jag kan inte jämföra med något.

här är info om ventiljusteringen på en lc4 http://www.soe.se/mek/ventilspel/ventilspel.htm


om jag byter tillbaka till sporthoj sen så är det nog 929 som gäller, älskar den hojjen!
 
Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Beror ju på vilken honda du menar också ;> mot CRFen så är det mycke lättare på KTMen. På CRFen måste du lyfta kammen å byta shims. Å andra sidan håller sig ventiljusteringen bättre på den så man behöver inte justera så ofta. (Jag har åkt på det nu, å min motor har gått typ 70 timmar)
 

Fire Power

Screw u hippie!
Gick med
20 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati monster S4R
Olof Eriksson skrev:
Beror ju på vilken honda du menar också ;> mot CRFen så är det mycke lättare på KTMen. På CRFen måste du lyfta kammen å byta shims. Å andra sidan håller sig ventiljusteringen bättre på den så man behöver inte justera så ofta. (Jag har åkt på det nu, å min motor har gått typ 70 timmar)


Låter fint med 70 tim, kan man ju åka lite också o inte bara meka. Men vet du hur det e på en XR? kollade lite på ktm, hur ofta e vent justering på en 625?
Husaberga kika jag lite på först men då vill måste jag ju köpa med mig en mekaniker :rofl

JiMpA skrev:
om jag byter tillbaka till sporthoj sen så är det nog 929 som gäller, älskar den hojjen!


Ja jag e riktigt nöjd med min 929, skulle helst inte villja sälja den, problemet e väl att jag e grymt sugen på motard. hur många pållar e där i din 625 läste på ktms sida att det var rätt snålt om dom men det e väll den strypta versionen, har en polare som har upp mot 50 i sin?
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Fire Power skrev:
Ja jag e riktigt nöjd med min 929, skulle helst inte villja sälja den, problemet e väl att jag e grymt sugen på motard. hur många pållar e där i din 625 läste på ktms sida att det var rätt snålt om dom men det e väll den strypta versionen, har en polare som har upp mot 50 i sin?

ja jag har inga nuffror på min. men den ska väl ligga där nånstans runt 50 antar jag =) den går som f*n iaf så jag e glad haha :yoparty
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Fire Power skrev:
Låter fint med 70 tim, kan man ju åka lite också o inte bara meka. Men vet du hur det e på en XR? kollade lite på ktm, hur ofta e vent justering på en 625?
Husaberga kika jag lite på först men då vill måste jag ju köpa med mig en mekaniker :rofl
XR fanns väl där på sidan, jag har inte sett det själv men det ser ut att vara på samma sätt som KTM å husaberg. Då är det relativt enkelt.

Bara för att min gick 70 timmar innan ventjustering betyder inte att din kommer göra det, den kan gå 130 timmar eller 25!

Angående hästakrafter så gissar jag nånstans runt 50 på bakhjulet hos 625an, med öppnare system och ombestyckning så kan du nog lägga på några till ;) Jag tycker den duger bra som gatmoppe.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top