Du har inte ställt motorn ett varv fel då?
Ja det är bara varannat varv som är rätt.
Dra runt motorn sakta(åt rätt håll)och titta på vipporna/ventilerna.När insug stänger fortsätter du till du ser markeringen så blir det rätt.Yes men hur vet man att det verkligen är rätt varv? Har aldrig ställt förut så jag har inget att gå efter. Trodde det räckte med att titta i fönstret efter den gula markeringen
Dra runt motorn sakta(åt rätt håll)och titta på vipporna/ventilerna.När insug stänger fortsätter du till du ser markeringen så blir det rätt.
Kan man verkligen se kamaxeln när motorn sitter i ramen? det är ju allt annat än gott om plats..
Du behöver inte se några kamnockar heller utan det räcker bra att kolla på vipporna.Se inlägg #6Kan man verkligen se kamaxeln när motorn sitter i ramen? det är ju allt annat än gott om plats..
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |