AP skrev:2264842Ska ställa ventilerna på husabergen, ska motorn vara varm eller kall?
Jävla meck med bladmått, läste att man kan skruva den i botten och upp igen 1/6 varv och 1/8 såg jag med.. Blir det bra då?
Bikacapa skrev:2264887Insug 0,12 ut 0,12 kall motor använd bladmått
AP skrev:2264909Fan ställde dom igår med bladmått 0.10 (som det står i manualen, 650 02:a) men fan tickade och hade sig. klockan var ju runt midnatt med iochfösig ..
Använde bladmått förra gången och då blev det bra antar jag (hörde inget iallafall) men så jävla svårt att se och komma åt, känns som det blir kalle anka av allting..
acura skrev:2264864... tre hack på ringen i en blocknyckel.
AP skrev:2264842Ska ställa ventilerna på husabergen, ska motorn vara varm eller kall?
Jävla meck med bladmått, läste att man kan skruva den i botten och upp igen 1/6 varv och 1/8 såg jag med.. Blir det bra då?
Fel fel !.. eller ja.. jag vet inte.. 2 snabba frågor. Efterkontrollerade du med bladmått när du dragit åt låsmuttrarna? De finns en viss tendens till att justerskruven åker ner en bit. fråga 2, hur ser ditt bladmått ut. Mitt är böjd 90 grader i änden och det är väldigt lätt att använda.AP skrev:2264909Fan ställde dom igår med bladmått 0.10 (som det står i manualen, 650 02:a) men fan tickade och hade sig. klockan var ju runt midnatt med iochfösig ..
Använde bladmått förra gången och då blev det bra antar jag (hörde inget iallafall) men så jävla svårt att se och komma åt, känns som det blir kalle anka av allting..
Basse skrev:2272306Jag brukar skruva ut dom ordentligt först så att bladmåttet är lätt att få imellan. Sen skruva bara tills du känner att det tar emot lite grann på justerskruven. Det blir perfekt avstånd.
philsson skrev:2273162Fel fel !.. eller ja.. jag vet inte.. 2 snabba frågor. Efterkontrollerade du med bladmått när du dragit åt låsmuttrarna? De finns en viss tendens till att justerskruven åker ner en bit. fråga 2, hur ser ditt bladmått ut. Mitt är böjd 90 grader i änden och det är väldigt lätt att använda.
danie_l skrev:2279581hur märker man att man behöver justera ventilerna?
AP skrev:2279460likt fan om jag gör det så får jag inte in ett 0.10 mått men ett styvare 0.15 brukar gå in..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|