Finns det någon hemsida där man kan beställa hem en "plåt" lr vad man ska kalla det, för å kunna justera nivån på ventilerna. Är ju som sagt noggrannt med det. Tänkte bara om det finns något sådant dylikt. Ska ha till min Husa FE 650 SM -04.
annars så snor du lite bladmässing från jobbet 0,10 mm billigt och bra men föredrar bladmått och finns för en hundring i din lokala järnstore.fLedLik skrev:2482217Finns det någon hemsida där man kan beställa hem en "plåt" lr vad man ska kalla det, för å kunna justera nivån på ventilerna. Är ju som sagt noggrannt med det. Tänkte bara om det finns något sådant dylikt. Ska ha till min Husa FE 650 SM -04.
Eller 1/6 varv eftersom det ska vara 0,12mm på en -04:ahusabergrobin skrev:2482331
annars skruvar du ventilen i bott och upp en 8 dels varv det motsvara spelet.
lycka till
citerat fel inlägg?Åmotar´n skrev:2482953Eller 1/6 varv eftersom det ska vara 0,12mm på en -04:a
Nej han har citerat rätt inlägg eftersom det ska vara 1/6 varv och inte 1/8 om spelet ska bli rätt.philsson skrev:2483311citerat fel inlägg?
Jag som läste fel. Får skylla på att klockan är för mycket.Busaberg skrev:2483334Nej han har citerat rätt inlägg eftersom det ska vara 1/6 varv och inte 1/8 om spelet ska bli rätt.
jo jag vet om man ska vara petig så är det 0,12 men jag har alltid hört från marin fritid en 8 del så därför gav jag det svaret,men det bästa är ju som sagt ett bladmått.Åmotar´n skrev:2482953Eller 1/6 varv eftersom det ska vara 0,12mm på en -04:a
Ja,det är ju också rätt,om det gällt en Husaberg från -01 till -03 som ska ha 0,10mm ventilspel. 1/8=0,10 och 1/6=0,12husabergrobin skrev:2484147jo jag vet om man ska vara petig så är det 0,12 men jag har alltid hört från marin fritid en 8 del så därför gav jag det svaret,men det bästa är ju som sagt ett bladmått.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|