Verkar som den går på tre cylindrar

seagatez

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kalmar
Hoj
2000, Honda Blackbird
Jag har en Blackbird 1100xx årsmod -00 och när det är fuktigt ute typ sent på kvällen eller när den har stått under natten ute och jag ska starta den verkar det som den går på tre cylindrar ett tag och luktar bränsle precis som det är något fel på bränsleblandningen men efter 10 minuter efter jag har varvat upp den så släpper det och den går bra igen. någon som har haft liknande fenomen typ och kan ge något tips. :confused:
 

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Färjestaden
Hoj
INgen
Alla som kommer in på verkstan brukar vi byta stift och tändkablar på.
När det blir fuktigt hoppar gnistan lättare åt tokiga håll:rolleyes:
 

seagatez

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kalmar
Hoj
2000, Honda Blackbird
Jag har haft mina misstankar att det kunde vara detta men jag ville bara checka lite här på forumet innan man ger sig in garaget och plockar i sär hojen ....tack för ditt svar "Bikermice"
 

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Ingarö
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Eller så håller den på att konvertera till en Benelli trepip..;)
 

seagatez

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kalmar
Hoj
2000, Honda Blackbird
Haha... kanske blev lurad när jag köpte den det var en kamouflerad Benelli och inte en Honda :D
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Du har nog vatten i ettans (tändstiftshål) för det är ettans cylinder som inte tänder va?.
Dunstar bort när motorn blir varm.
 

seagatez

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kalmar
Hoj
2000, Honda Blackbird
Ja det verkar så för när motorn blir varm så släpper det och hojen går fint men som sades innan så är det nog lika bra att byta tändstift kablar och se om det blir bättre till att börja med så det inte blir konstiga överslag pga av detta.
 

seagatez

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kalmar
Hoj
2000, Honda Blackbird
Sorry Bikermice...att jag inte har svarat på din fråga på nästan ett år:)

ja och nej på din fråga den går inte på tre cylindrar längre efter jag har bytt stift, tändkablar samt luftfilter men jag har fortfarande nåt jäkla knas under 3000 varv går den inte rent känns som den inte får tillräckligt med bränsle på något sätt och rycker och har sig men så fort jag kommer till 3000 varv så släpper allt och hojen går bra och detta fenomen uppkommer oavsett vilken växel jag kör på.

frågade verkstaden men dom sa bara att prova med STP Cleaner i fall någon spridare var igensatt och det fungerade inte heller....puust behöver tips!!
 

seagatez

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kalmar
Hoj
2000, Honda Blackbird
Tändstift 2 samt 3 är sotiga medans dom andra tändstiften är okej misstänkte spolen så jag mätte primära samt sekundära lindningen men resistans värderna var som dom skulle vara. Kan spolen vara kaputt fast det inte visar sig för än jag belastar den och kör :confused:
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top