Verkstad för försäkringsskada GBG

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Ja "tyvärr" kör man ju yamaha och yamahacenter sa rakt ut att dom hade så mycket att göra att min säsong var över...
Finns det fler som kan skadevärdera en yamaha i götet eller närområdet? Annars är det ju nära på att man börjar välja märke efter vilken service man kan få :va

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag vet en verkstad som du inte ska kontakta iaf. Honda i sisjön.

Varför? Återkommer så fort ett ärende där är avklarat, men den är inga fina omdömen som ska utdelas.

gaylord

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Hoj
Honda cbr1000rr 06

Varför? Återkommer så fort ett ärende där är avklarat, men den är inga fina omdömen som ska utdelas.

jasså vad blir det för omdömme då? vad e det dom gjort med din hoj?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag har testat att serva i Varberg.

Väsentligt bättre pris än i Gbg, kortare väntetid i verkstaden, och så det går att komma fram till dem på telefon.... (wow, bara en så'n sak! :)

De gjorde en 2000-milaservice på några timmar medan jag turistade i Varberg, käkade lunch och slappade. En annan gång bytte de bromsskiva medan jag strosade runt i butiken och kollade på hojar. Smidig attityd! Ring dem, vetja.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jisses, det är skillnad på folk och folk. Berättade för Roland på RNMC Service om min situation och vad dom hade sagt på yamaha och han bara sa att dom jobbar inte så....klart jag skall ut på vägen fortast möjligt!! :tummenupp

Och vad jag inte fattar alls, om nu yamaha center har så otroligt att göra så min säsong skulle vara över. Varför inte bygga ut/anställa ett gött gäng till, för dom borde ju kunna tjäna massa mer stålar!? :va

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79

Vad jag kunde se hade han en Yamaha?? Dessa brukar man inte lämna på Honda? Ännu ett negativt inlägg från din sida, du måste vara uppvuxen med en sandlåda fylld med cement och en blå brandbil utan hjul..

Jisses, det är skillnad på folk och folk. Berättade för Roland på RNMC Service om min situation och vad dom hade sagt på yamaha och han bara sa att dom jobbar inte så....klart jag skall ut på vägen fortast möjligt!! :tummenupp

Och vad jag inte fattar alls, om nu yamaha center har så otroligt att göra så min säsong skulle vara över. Varför inte bygga ut/anställa ett gött gäng till, för dom borde ju kunna tjäna massa mer stålar!? :va

RN är otroligt duktiga och trevliga att ha att göra med! :tummenupp
Hoppas det löser sig, det är en lång säsong kvar!

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Vad jag kunde se hade han en Yamaha?? Dessa brukar man inte lämna på Honda? Ännu ett negativt inlägg från din sida, du måste vara uppvuxen med en sandlåda fylld med cement och en blå brandbil utan hjul..

Öm tå? Det är klart, jobbar man på Honda i sisjön och vet att snart kommer skiten att träffa fläkten, så blir man väl lite oggig...

Jag lovar att en uppdatering är på G.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00

Jag tror inte Yamaha menade att dom hade så mycket att göra "i verkstaden" dom har nog rätt mycket annat på gång just nu....

Jag överväger, tro det eller ej, att byta märke.... Jag har hört att killarna på honda är jätte trevliga, nästa gång blir den en Honda tror jag faktiskt :)

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81

Hälsa från mig (José) nästa gång du åker till RN:)
Både Roland och Roger vet vem jag är (kanske mest Roger, då han har jobbat mest med min hoj) eftersom jag plöjt ner mkt stålar hos dem i och med att jag vurpade med hojen.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Öm tå? Det är klart, jobbar man på Honda i sisjön och vet att snart kommer skiten att träffa fläkten, så blir man väl lite oggig...

Jag lovar att en uppdatering är på G.

Öm tå? Nej
Skiten träffa fläkten? Vet inte ens vad du har för problem då verkstaden inte är min avdelning, men om du ringer eller skickar mig ett PM så är det säkert inga problem att lösa det, att skriva massa skit på ett forum lär knappast hjälpa, du har inte ens nämnt vad som är fel förutom att allt är för dyrt och att vi är en kartell som följer listpriser i butiken.
Oggig? Vet inte vad det är.. Men det är jag säkert..
Snel hest!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Öm tå? Nej
Skiten träffa fläkten? Vet inte ens vad du har för problem då verkstaden inte är min avdelning, men om du ringer eller skickar mig ett PM så är det säkert inga problem att lösa det, att skriva massa skit på ett forum lär knappast hjälpa, du har inte ens nämnt vad som är fel förutom att allt är för dyrt och att vi är en kartell som följer listpriser i butiken.
Oggig? Vet inte vad det är.. Men det är jag säkert..
Snel hest!

Tänker inte nämna vad det handlar om innan ärendet är avslutat eftersom företaget fortfarande har möjlighet att påverka utgången. Jag misstänker dock att detta inte kommer att hända, men jag lovar att vara ärlig i mitt omdöme den dag det är dags. Ärendet har stött och blötts en tid så ni har haft all chans i världen att fixa det.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Johans mc, verkstaden sa till mig häromdagen att dom inte hade så mycket för sig
Där hade ju inte jag lämnat in min hoj iallafall...

Mest pga. deras kassa service när man kommer in i butiken. Dom borde verkligen jobba på att föbättra den, om dom nu vill ha sina kunder.

Dom har dock en ung kille som ska ha en liten eloge för sitt trevliga bemötande när jag va där sist. Nyanställd och trevlig. Hoppas han får va kvar. Då kanske folk vill handla där igen :)

Williamst

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
daytona
Där hade ju inte jag lämnat in min hoj iallafall...

Mest pga. deras kassa service när man kommer in i butiken. Dom borde verkligen jobba på att föbättra den, om dom nu vill ha sina kunder.

Dom har dock en ung kille som ska ha en liten eloge för sitt trevliga bemötande när jag va där sist. Nyanställd och trevlig. Hoppas han får va kvar. Då kanske folk vill handla där igen :)
ah deras service kan vara ganska dålig från tid till tid^^
men i verkstaden brukar det gå smidigt till, iaf av den erfarenheten jag fått hittils(vilket inte är så mycket)

Tror den killen du snackar om berättade för mig att dom ska flytta till en större lokal om ett tag, då skulle dom få fler anställde osv.
Dessutom skulle det byggas till ett polishus senare när dom flyttat^^

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...