Verkstad som kan tillverka en metallplatta likt en jag reda har fast större?

Mekstrom

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2021
Hoj
Harley Davidson Sportster S 2022
Hej, Vet inte om detta är ett bra ställe att posta frågan men testar.

Jag har en Sportster S som jag har köpt ett "luggage rack" till, men väskan jag vill ha på den är för bred och jag kan därför inte få den att bli stabil.
Vet någon om det är möjligt att en platta tillverkad någonstans i Göteborgsområdet? Den är ganska simpel och skrivas fast med 4 skruv i mitten så det är egentligen bara en stålplatta med 4 hål i mitten och några slots för att kunna sätta fast remmar i. Optimalt hade varit om den var likadan som den plattan jag har, bara bredare och längre.. Går det att fixa någonstans tro?

Bifogat

• 08-CL-0012-9997OfsGk9xGhrX.jpg
    08-CL-0012-9997OfsGk9xGhrX.jpg
    193.8 KB · Visningar: 35
  • IMG_20220803_163320.jpg
    IMG_20220803_163320.jpg
    2.8 MB · Visningar: 36
  • IMG_20220803_155711.jpg
    IMG_20220803_155711.jpg
    2.2 MB · Visningar: 35

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Prova bättre spännband.
Jag skulle inte vilja åka runt med en stor bakplåt på pallen. Den blir ju lätt en köttkniv om du blir påkörd bakifrån tex.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Prova bättre spännband.
Jag skulle inte vilja åka runt med en stor bakplåt på pallen. Den blir ju lätt en köttkniv om du blir påkörd bakifrån tex.
Väl tänkt! En konstruktion med profiler/rör blir lagom stark, lättare och inte lika farlig men den blir svårare att tillverka

Mekstrom

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2021
Hoj
Prova bättre spännband.
Ja, det har du iof helt rätt i. Jag vet dock inte om andra spännband hjälper. Jag har spänt så hårt så att väskans botten böjer sig men likt förbannat går det utan problem att tippa väskan både åt sidorna och bakåt. Det blir liksom någon konstig vinkel på banden?‍♂️

Mekstrom

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2021
Hoj
Och det måste vara i metall? Borde inte en plywoodskiva funka lika bra? Kanske inte lika coolt, men betydligt enklare, billigare och lättare.
Nja egentligen kunde jag inte brytt mig mindre var det är för material så länge jag kan åka utan att behöva vara orolig för att väska+hund ramlar av?

Mekstrom

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2021
Hoj
Finns en firma som vattenskär i Säve - du kan ju kolla med dem. Kan du själv fixa ett CAD-underlag annars tror jag att det kan vara det som kostar mest (dvs att ta fram en "ritning" som kan programmeras in i vattenskärutrustningen - tar mest tid, skärningen går fort som attan)

Aluminiumplåt köper du på Montano i Surte - beställ på nätet o hämta upp själv blir billigast. Aluplåt minsta dimension är 1000x500 så kanske lite för stor bit egentligen
rostfritt o järnplåt finns också. Jag handlar det mesta till grövre jobb från dem
Tack för tipset, ska kolla upp det!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ja, det har du iof helt rätt i. Jag vet dock inte om andra spännband hjälper. Jag har spänt så hårt så att väskans botten böjer sig men likt förbannat går det utan problem att tippa väskan både åt sidorna och bakåt. Det blir liksom någon konstig vinkel på banden?‍♂️
Är det spännband som är grejen då? Familjen har ett antal Givi tankväskor med fäste i ringen runt tanklocket. Dom sitter väldigt stadigt, trots att dom bara sitter i en liten ring i mitten på väskan, och inget annat som nuddar tanken. En liknande lösning kanske vore grejen för dig också? Styva upp väskan, och fixa ett bättre fäste i botten på den. Du skulle ju tex kunna ha en hård skiva i väskan, med islagsmuttrar/försänkta muttrar, och dra i vingskruvar underfrån på utsidan. Nackdelen är ju att skruven hänger neråt, gängar den ur sig lossnar den, men den risken är ju trots allt ganska låg om du drar dom ordentligt och kollar dom varje gång du sätter i hunden.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC