Just nu är jag mycket på Blocket o fönstershoppar, intressanta hojar brukar jag spåra lite grann (tidigare ägare, antal ägarbyten osv)
Ibland hamnar jag på någon firma med "egen verkstad" som servar "alla märken" och ser att de kränger ganska exklusiva hojar som Ducati, BMW, MV Agusta osv.
Frågan är - har verkligen dessa mekar varit på utbildning hos agent eller tom hos företaget? Vet ju att både BMW och Ducati haft kurser nere på fabrik för vissa modeller - inte f-n har ett mindre företag (som inte ens är återförsäljare) råd med de kurserna
Min fundering är att deras mekar gör som jag - dvs läser verkstadshandbok, Haynes, Clymer o youtube. Inte fel på något sätt - jag känner mig tämligen säker på vad jag gör (och vad jag absolut INTE gör), men service utförd av mig sänker värdet på hojen (jag brukar filma/fota för att kunna bevisa vad jag gör) men service hos vemsomhelst som driver firma o sätter en stämpel är ett "värdebevis"
Synpunkter?
Ibland hamnar jag på någon firma med "egen verkstad" som servar "alla märken" och ser att de kränger ganska exklusiva hojar som Ducati, BMW, MV Agusta osv.
Frågan är - har verkligen dessa mekar varit på utbildning hos agent eller tom hos företaget? Vet ju att både BMW och Ducati haft kurser nere på fabrik för vissa modeller - inte f-n har ett mindre företag (som inte ens är återförsäljare) råd med de kurserna
Min fundering är att deras mekar gör som jag - dvs läser verkstadshandbok, Haynes, Clymer o youtube. Inte fel på något sätt - jag känner mig tämligen säker på vad jag gör (och vad jag absolut INTE gör), men service utförd av mig sänker värdet på hojen (jag brukar filma/fota för att kunna bevisa vad jag gör) men service hos vemsomhelst som driver firma o sätter en stämpel är ett "värdebevis"
Synpunkter?