Hmm, trovärdigt MEN faktum är att jag med god fart (pun intended) satte mig en gång på en drivaxel till en Volvo 240 som jag ställt på golvet bakom mig.gillar du sånt?
MITT I PRICK.
Den upplevelsen minns man.
Hmm, trovärdigt MEN faktum är att jag med god fart (pun intended) satte mig en gång på en drivaxel till en Volvo 240 som jag ställt på golvet bakom mig.gillar du sånt?
- ?MITT I PRICK.
Massor med läsglasögon i olika styrkor och på olika platser - alltid nåbara. Pillerill på mina modeller o TIG-jobb kräver extra styrka - svarv o fräs inte fullt så starka - normalmecka = vanliga glasögonLäsglasögon styrka 2+ när du måste ägna dig åt mikroskopisk mekanik.
Hmm, trovärdigt MEN faktum är att jag med god fart (pun intended) satte mig en gång på en drivaxel till en Volvo 240 som jag ställt på golvet bakom mig.
MITT I PRICK.
Nånting säger mig att din omgivning också minns detHmm, trovärdigt MEN faktum är att jag med god fart (pun intended) satte mig en gång på en drivaxel till en Volvo 240 som jag ställt på golvet bakom mig.
MITT I PRICK.
Var det efter det uttalandet dom införde PR-ansvariga i teamen?
Har en Max2H - den kan mer -Funderar på att komplettera garaget med en sån här för att underlätta däckbyten framöver. Nån som testat, eller hittat bättre?
xlmoto
www.xlmoto.se
Man har alltid nytta av en pelarborr, men köp hellre en hyfsat rejäl (begagnad???) än en liten 220V-maskin.Vad säger ni kunniga mekare om en bänkpelarborr är de något som man har användning för? Tänker personligen om man vill göra egna plattor för t.ex sadel eller dyligt.
Har använt en Rabaconda, crossmodellen en hel del. Svindyr, men bättre arbetshöjd.Funderar på att komplettera garaget med en sån här för att underlätta däckbyten framöver. Nån som testat, eller hittat bättre?
xlmoto
www.xlmoto.se
Lackade fälgar mår bättre av glidskon än att jobba med däckjärn - men på krom o alu spelar det mindre roll.Har använt en Rabaconda, crossmodellen en hel del. Svindyr, men bättre arbetshöjd.
Egentligen är det bara första momentet att pressa ner däcket från fälgen som man har behov av. Resten kan lika gärna göras med att lägga hjulet på ett gammalt däck.
Funderar på att komplettera garaget med en sån här för att underlätta däckbyten framöver. Nån som testat, eller hittat bättre?
xlmoto
www.xlmoto.se
Vad tror du om den här? 500v från jula, fortfarande en billigare men ingen 230vMan har alltid nytta av en pelarborr, men köp hellre en hyfsat rejäl (begagnad???) än en liten 220V-maskin.
Gärna med koordinatbord så kan du göra exaktare hålbilder
Hittad ingen länk i ditt inlägg men om det var denna:Vad tror du om den här? 500v från jula, fortfarande en billigare men ingen 230v
Du skickade inte med någon länk, men jag tittade lite både på Julas maskiner och begagnat på Blocket - tyvärr är jag nog lite yrkesskadad, för jag hittar inget riktigt prisvärt någonstans - skulle nog själv landa på en maskin för minst 15.000, men det är nog lite överkurs.Vad tror du om den här? 500v från jula, fortfarande en billigare men ingen 230v
Oj de gjorde jag inte såg jag nu också men jag menade den dubbar länkat?Hittad ingen länk i ditt inlägg men om det var denna:
Så är det 230V (volt) 500W (watt)Pelarborrmaskin 500 W | Krysslaser | Meec Tools | Jula
Pelarborrmaskin med fem hastighetslägen, krysslaser och justerbart bord med skruvstycke.www.jula.se
Och tur är väl det för 500 Volt uttag är svåra att hitta här i Sverige...
Men 500W låter klent för en pelarborrmaskin...
Ska läsa på mig mer om de där och kolla och överväga framtida köp inser jag, tack för all info?Du skickade inte med någon länk, men jag tittade lite både på Julas maskiner och begagnat på Blocket - tyvärr är jag nog lite yrkesskadad, för jag hittar inget riktigt prisvärt någonstans - skulle nog själv landa på en maskin för minst 15.000, men det är nog lite överkurs.
Titta lite på chuck-axeln o drivning. Vällagrat utan glapp - billigare lite kraftigare maskiner har remdrift så du måste lägga tid på att växla hastighet - kör aldrig med fel hastighet (borrdiameter o material styr vad du skall ha). Chuckaxeln skall vara ganska kraftig.
Om du bara jobbar med hoj så räcker oftast en 13mm chuck - snabbchuck är trevligt att jobba med.
Billigaste rejäla maskinen jag hittar finns på verktygsboden - ca10.000, tyvärr står de sig i pris även som begagnade
Inser att det inte var något riktigt bra svar, men en pelarborr/bänkborr är alltid (nästan oavsett hur billig den är) bättre än en handborr om man vill ha hål som är i rätt vinkel och riktigt runda
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|