Har inte set någonting färdigt men det är nog inte så svårt. Jag tror tom att hela "hänget" är avtagbart. Dvs man behöver inte kapa
Hängen brukar ofta vara löstagbara men den ståra frågan är om det finns något praktiskt att köpa för att enkelt få dit blinkare och skylt. Annars måste man börja bygga själv och det är inte helt lätt om man saknar verkstad.
Såg att det fanns någon hållare som passar på Er-6:an men frågan är om den passar på versys.
Ska kolla om jag hittar det... jodå...
http://www.twinshack.co.uk/prods/128.html
..tt den vibrerade väldigt mycket i fotpinnarna.
Vad har ni för åsikter, fungerar Versys som hoj om man kör 1000-1500 mil per år?
Nu kommer jag iofs från att ha kört monster så det är möjligt att min åsikt är en smula skev men jag anser inte att hojen vibrerar särskillt mycket. Nu har jag iofs bara kört dryga 50 mil med min hoj men jag har inte upplevt några obehagliga vibrationer.
Däremot blir jag bara mer och mer nöjd med hur förbaskat skönt man åker på den. Skulle jag köra mer "touring" hade jag nog möjligen velat ha en lite större motor och för längre turer kommer jag nog slänga på den extra vindruta som jag köpte till. Men för mina dagsturer och jobbpendling så är jag hur nöjd som helst.
Den stora frågan är HUR du kör dina 1500mil. Är det 750*2 mil eller 100*15mil?
Är det som jag till och från jobbet dagligen á 2 mil så är hojen ypperlig.
Är det till och från flickvännen 15 mil bort, varje helg så hade jag kanske valt en mer touringanpassad hoj.
ABS är dessutom en höjdare. Någon gnällde på att man får längre bromsträcka på t.ex grus. JA, det förutsätter att du jämför en optimal inbromsning med traditionella bromsar med ABS. Men för det flesta gäller ju inte jämförelsen en optimal och kontrollerad inbromsning när nödsituationen inträffar utan det rör sig snarare om att bromsa omkull eller få hjälp av ABS att behålla styrförmågan på två hjul. I mitt fall är valet enkelt.
Det där med ABS är skitsnack!
Jag servade för 1500 vilket också kan tänkas lite dyrt. Men då skulle även 600 mila servicen ligga på samma pris!
Det finns de som har betalat 8-900kr för samma jobb. Men 1500 tycker jag ändå är ok iom att det är så nära jobbet mm plus ett servicen jag har fått (iaf hos säljaren där jag köpte hojen) är bra.
Är tydligen så att Kawa har en ganska så omfattande service lista på saker som skall göras. Vissa kan vara rätt onödiga, beror lite på hur många mil hojen rullar mellan servicarna. Jag som kör ca 2k om året har ingen nytta av att de redan första året tar ner styrlager mm och fettar om dom
Båda var kawa-mekar så man tycker de borde ha koll.
Vad har ni betalat för er första service?!
Jag ringde två firmor och den ena ville ha 1900 och den andra 2100 för 100milaservicen inklusive olja och filter. Tycker det låter jäkligt dyrt. Den ena firman hävdade att det berodde på att jag hade ABS medan den andra firman sa att inget gjordes med ABS:en på hundramila...
Hej
kolla med MCexperten på norrastationsgatan har för mig att de tog typ 1200 för en 100mila
De ville ha 1400 exklusive olja+filter så totalt hamnar de runt 2000 de med.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |