Resultat av 4 timmars bänkkörning.
Ladies and gentlemen,
Här kommer resultatet av bänkningen av min Versys -08 med Leo Vince slipon, BMC filter, oxygen sensor eliminator & PC V.
Vad som kan vara värt att notera var att det inte fanns mkt att sjustera i Air/fuel vid fulllgasbelastning efter monteringen av PC:n, kurvan var redan mkt fin och bara småsjusteringar behövdes.
Mao så gick den helt okej med bara slipon och standard luftfilter, men som jag kände så gick den snålt med BMCfiltret och utan PC.
Resultat med bara slipon:
Max Power: 59,63 Hp
Max Torque: 56.16 Nm
Resultat med slipon, BMCfilter & PC V:
Max Power: 63,14 Hp
Max Torque: 60,67 Nm
Detta resultat stämmer ganska bra överens med andra Versysar som jag hittat på nätet.
Skillnaden mellan effektmätningar i olika bänkar kan skilja ganska rejält, detta bör man ha i bakhuvudet om man jämför.
Enligt uppgift så tappar man mellan 6-8 % mellan motor och bakhjulet.
Frågan är sedan om det är värt pengarna men det är upp till var och en men en tydlig skillnad i mellanregister och gassvar blev det, skillnaden hade varit mer märkbar om man gått från helt standard till kittad.
Vill man ha ännu lite mer effekt är nästa steg ett helsystem, men jag nöjer mig mig detta i alla fall denna säsongen.......
// P
Ladies and gentlemen,
Här kommer resultatet av bänkningen av min Versys -08 med Leo Vince slipon, BMC filter, oxygen sensor eliminator & PC V.
Vad som kan vara värt att notera var att det inte fanns mkt att sjustera i Air/fuel vid fulllgasbelastning efter monteringen av PC:n, kurvan var redan mkt fin och bara småsjusteringar behövdes.
Mao så gick den helt okej med bara slipon och standard luftfilter, men som jag kände så gick den snålt med BMCfiltret och utan PC.
Resultat med bara slipon:
Max Power: 59,63 Hp
Max Torque: 56.16 Nm
Resultat med slipon, BMCfilter & PC V:
Max Power: 63,14 Hp
Max Torque: 60,67 Nm
Detta resultat stämmer ganska bra överens med andra Versysar som jag hittat på nätet.
Skillnaden mellan effektmätningar i olika bänkar kan skilja ganska rejält, detta bör man ha i bakhuvudet om man jämför.
Enligt uppgift så tappar man mellan 6-8 % mellan motor och bakhjulet.
Frågan är sedan om det är värt pengarna men det är upp till var och en men en tydlig skillnad i mellanregister och gassvar blev det, skillnaden hade varit mer märkbar om man gått från helt standard till kittad.
Vill man ha ännu lite mer effekt är nästa steg ett helsystem, men jag nöjer mig mig detta i alla fall denna säsongen.......
// P