Vet din åkta hälft/sambo/partner om vad ditt bankörande/tävlande kostar - egentligen?

Vet din äkta hälft/sambo/partner om vad ditt banåkande/tävlande kostar - egentligen?

• Antal röstningar
    0

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
ZoulFly skrev:
Nu beror det ju lite på vad man menar med livspartner men jag har fått ett seriöst problem nu när mina barn börjar förstå vad jag lägger ut på däck under säsong. När jag börjar knysta "Nä, jag tycker det där Blood Splatter Mega Rally III till din x-box är lite dyrt" så börjar han berätta om hur mycket pengar jag har råd(?) att lägga på nåt så simpelt som mc-däck, och bara för EN HELG, så vad är ett ynka x-box jämfört med det???
Sälj ungens tvspel(de blir de bara tjocka av) och ge han en minimoto, metra, rs 125(vad som passar)...

de ska börjas tidigt!! :tummenupp

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
hehe :D , jepp hon vet och hon är inte glad över att över 200000 :kocko gick till hojar, däck, vurpur mm förra året. och inte en enda bandag han jag med så det blir till att äta nudlar och köpa regson i år för jag får då fan inte ha hand om någon ekonomi längre.

detta behöver jag till er som vill sponsra :D

25 st bakdäck
2 framdäck
2 skinnställ
en hög med hjälmar
2 avgasrör
div kåpdelar
div bromsklossar (ca 5 par), bromshandtag och kopplingsgrepp i mängder
4 växalspakar
4 bromsspakar
några clip on
en bakram
+ allt annat som går i sönder

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Goodstuff skrev:
Vet din livspartner om hur mycket det egentligen kostar att leka med motorcyklar på asfalterad bana?

SJÄLVKLART håller jag mi fru informerad... det är ju dock hon som står för merparten av inkomsterna...

Har tydligt och klart redovisat följande budget för säsongen 03 och har fått klartecken på att köra på samma sätt säsongen 04.

Däck 2x750 kr
Bensin 1000 kr
Anm-avg. 1000 kr
Reserv delar 1000 kr
Mat 500 kr
=4000 kr

Å FAN TA DEN SOM TALAR OM SANNINGEN!!!!!!!!!!!!!!! :lol

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Nada
Tror att min hoj hade blivit vansinnig om den vetat vad det kostar att ha flickvän :fatta!

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Tjejen har två hästar så hon ifrågasätter aldrig om jag vill ha nåt till hojen, fick pengar att köra bana av henne i julklapp.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
magnus_moss skrev:
SJÄLVKLART håller jag mi fru informerad... det är ju dock hon som står för merparten av inkomsterna...

Har tydligt och klart redovisat följande budget för säsongen 03 och har fått klartecken på att köra på samma sätt säsongen 04.

Däck 2x750 kr
Bensin 1000 kr
Anm-avg. 1000 kr
Reserv delar 1000 kr
Mat 500 kr
=4000 kr

Å FAN TA DEN SOM TALAR OM SANNINGEN!!!!!!!!!!!!!!! :lol

Helt rätt, sitter i samma sits själv.

Det är faktiskt ett heltidsjobb att mygla bort sambons lön på RR-intresset.

Har samma kalkyl som du ovan men maten går bort eftersom man måste äta även när man inte kör RR (som jag så fint lägger fram....), alltså bara 3 500 per säsong. Kanon!

Sen skäller jag som f*n när hon handlar mat och missar den billiga köttfärsen.
Att ett set däck kostar lika mycket som två veckors matinköp behöver man väl inte informera om?

Hon kommer ju att få njuta av kändisskapet när man blir RR-stjärna.....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är singel, så det är bara för mig själv jag behöver ljuga - och det är ganska lätt, för jag är så jävla naiv :rolleyes:

Jag räknade efter vad mina hojar kostade mig för några år sedan och det var då innan jag började trimma och köra bana m.m. Hamnade på 130-140 tusen per år eller något i den stilen (minns inte riktigt) - nu vete sjutton vad det kostar (håller på med motard-trim för 45 lax just nu...). Skulle sitta skönt med däck- och olje-sponsring :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag svarade ja eftersom jag nu ser ut att vara sambo när nästa säsong drar igång och jag har kört med skräckpropaganda från dag ett. Men jag sitter ju i samma sits som Petter och vi får väl se vad det verkligen innebär när vardagen kommer klampande in i våra liv. Jag kanske får be er härdade förbrytare om tips..

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Chrille skrev:
Jag svarade ja eftersom jag nu ser ut att vara sambo när nästa säsong drar igång och jag har kört med skräckpropaganda från dag ett. Men jag sitter ju i samma sits som Petter och vi får väl se vad det verkligen innebär när vardagen kommer klampande in i våra liv. Jag kanske får be er härdade förbrytare om tips..

Man får gratulera. :tummenupp
Kommer ni på festen eller hur ser det ut?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja krille hur fan gick det till? :tungan

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
Chrille skrev:

Skaffa en sambo med häst så kan du alltid vända alla argument emot henne själv :D Det är lika dyrt som en RR-säsong (fast hon inte tävlar :kocko )

//H

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jalle skrev:
Helt rätt, sitter i samma sits själv.

Det är faktiskt ett heltidsjobb att mygla bort sambons lön på RR-intresset.

Har samma kalkyl som du ovan men maten går bort eftersom man måste äta även när man inte kör RR (som jag så fint lägger fram....), alltså bara 3 500 per säsong. Kanon!

Sen skäller jag som f*n när hon handlar mat och missar den billiga köttfärsen.
Att ett set däck kostar lika mycket som två veckors matinköp behöver man väl inte informera om?

Hon kommer ju att få njuta av kändisskapet när man blir RR-stjärna.....

Listigt att hävda att du måste äta ändå, det måste jag komma ihåg. Vidare framhåller jag högljutt varje gång jag lyckats sälja ett begagnat set däck. JÄTTEBRA tycker hon! :D

Da Weasel

#72 Rookie1000
Gick med
5 May 2003
Hoj
Hojlös =(
Jag var :kocko att berätta för min sambo.

Blev ett sakta stigande gnäll över varför vi inte kunde åka utomlands köpa bil osv. Måste man lägga så mycket pengar på hojåka...bla bla

Vad ska jag med bil till? Har ju hojen och min Ford Transit-89 som jag använder som transportmedel. Och utomlands kan man väl åka ändå. Bara inte jag behöver stå för alla stålar.

(Själv hade hon inga pengar eftersom hon pluggade.)

Ja ja...behöver väl inte säga mer än att man numera är singel.

Antar att det gäller att hitta en flickvän som delar intresset.

(Det kan ju ha varit andra faktorer som spelade in...det här är bara en vinkling av den :) )

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln