Vet ej om jag kommit rätt?

nathell

Gixxer 750 :)
Gick med
6 May 2011
Ort
Höör
Hoj
Suzuki GSXR 750 -95
hejsan jag har en gsxr 750 1995:a .. jag skulle vilja få den upp på bakhjulet är de någon som kört en sådan innan?? har testat lite har kanske fel teknink? någon som skulle kunna undvara några tips typ, ändra drevning etc. etc. hade vatt super nice tack på förhand
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Du skojar va? Annars,Stå still med hojen,håll inne kopplingen,lägg i växel,ge maxgas,släpp ut kopplingen och se på fan,mycket bakhjul blir det(och förmodligen bruten nacke)Obs.motorn skall vara igång. Hoppas du får framgång.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Du skojar va? Annars,Stå still med hojen,håll inne kopplingen,lägg i växel,ge maxgas,släpp ut kopplingen och se på fan,mycket bakhjul blir det(och förmodligen bruten nacke)Obs.motorn skall vara igång. Hoppas du får framgång.

Resulterar bara i att bakhjulet börjar spinna. Istället så rekommenderar jag dig en annan hoj än en slö Suzuki. Leta efter en med turbo
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Testa att ligga i runt 50 på 2an, sätt dig så långt bak du kan på sadeln och ha rak rygg. Sen kopplar du bara, varvar upp och dumpar kopplingen så reser sig hojen hur enkelt som helst. Det krävs lite teknik, tex så vill man utav instinkt lägga sig över tanken. Träning ger färdighet :)
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Men det är ju fräckt med hjulspinn också,tjejerna kommer att skrika av skräck och bli jättevåta i byxan.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Du skojar va? Annars,Stå still med hojen,håll inne kopplingen,lägg i växel,ge maxgas,släpp ut kopplingen och se på fan,mycket bakhjul blir det(och förmodligen bruten nacke)Obs.motorn skall vara igång. Hoppas du får framgång.

Vad kör du för sur hoj som inte eldar upp bakdäcket då? :glömdet

BTW: ON Topic: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?166155-K%F6ra-bakhjul! här har du 69 sidor om att köra på slangen. Slangen "himself" aka Peter North, är tyvärr banad for life på SH så du får lära utan hans expertis. :fyllisar
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
enklaste tekniken är ju dra på fullt på 1:an sen släpper du av helt vid 10rpm och på max igen.. min 750 94 gick upp hur lugnt och trevligt som helst. när du vant dig med känslan så är det bara att börja koppla
 

nathell

Gixxer 750 :)
Gick med
6 May 2011
Ort
Höör
Hoj
Suzuki GSXR 750 -95
Testa att ligga i runt 50 på 2an, sätt dig så långt bak du kan på sadeln och ha rak rygg. Sen kopplar du bara, varvar upp och dumpar kopplingen så reser sig hojen hur enkelt som helst. Det krävs lite teknik, tex så vill man utav instinkt lägga sig över tanken. Träning ger färdighet :)

tack de ska testas :)
 

StiFf

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Gsxr 750 k2
enklaste tekniken är ju dra på fullt på 1:an sen släpper du av helt vid 10rpm och på max igen.. min 750 94 gick upp hur lugnt och trevligt som helst. när du vant dig med känslan så är det bara att börja koppla

är inte 10.000 liiiiite sent?
jag tar upp min runt 7000rpm, både på ettan och om jag kopplar upp på tvåan, går skitfint
 

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Ort
Oslo
Hoj
R108
tack de ska testas :)

ps, om du är seriös med detta innlägg så lyssna inte på det där. ligg i 1an, dra hojen med fullgas igenom ettan ettpar gånger så du känner registret(behövs egentligen inte) sen gör du det och ger koplingen ett LITE & SNABBT nyp i där du har bra med power, alt ifrån 5000 rpm till 7-8 tusen rpm, gå av gasen direkt det lyfter om du har fullgas, hitta balans, knäpp i tvåan och glid iväg! OBS, ha en fot på bakbromsen, lär dig var den tar. Segt och gå runt
 

nathell

Gixxer 750 :)
Gick med
6 May 2011
Ort
Höör
Hoj
Suzuki GSXR 750 -95
ps, om du är seriös med detta innlägg så lyssna inte på det där. ligg i 1an, dra hojen med fullgas igenom ettan ettpar gånger så du känner registret(behövs egentligen inte) sen gör du det och ger koplingen ett LITE & SNABBT nyp i där du har bra med power, alt ifrån 5000 rpm till 7-8 tusen rpm, gå av gasen direkt det lyfter om du har fullgas, hitta balans, knäpp i tvåan och glid iväg! OBS, ha en fot på bakbromsen, lär dig var den tar. Segt och gå runt


hehe låter kanske lite sjukt " hur kör man på bak hjulet" men de e sant jag har inte direkt testat de innan men alla tips och råd är ju helt klart till fördel kan jag tycka :) så tack så länge ialf :p
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top