Vet ej om jag kommit rätt?

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
hehe låter kanske lite sjukt " hur kör man på bak hjulet" men de e sant jag har inte direkt testat de innan men alla tips och råd är ju helt klart till fördel kan jag tycka :) så tack så länge ialf :p

lycka till! :)

Last edited:

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
ps, om du är seriös med detta innlägg så lyssna inte på det där. ligg i 1an, dra hojen med fullgas igenom ettan ettpar gånger så du känner registret(behövs egentligen inte) sen gör du det och ger koplingen ett LITE & SNABBT nyp i där du har bra med power, alt ifrån 5000 rpm till 7-8 tusen rpm, gå av gasen direkt det lyfter om du har fullgas, hitta balans, knäpp i tvåan och glid iväg! OBS, ha en fot på bakbromsen, lär dig var den tar. Segt och gå runt

Det är väl ingen mening att koppla upp hojen på 1an eller? Förmodligen så träffar man varvstoppet innan man har hittat balanspunkten. Börjar man på 2an så har man betydligt längre till rödmarkeringen plus att man slipper crossväxla.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Efte är en tråd om hur man torkar sig i röva uppstod ordväxling mellan Peter och moderator

Jag saknar Peter North, det behövs fler som han som är kontroversiell & vågar stå för sin åsikt. Vi var inte överens om något, men jag respekterade honom.

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Vad händer med inläggen från en helbannad? blir alla trådar rensade på den personens inlägg?

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
är inte 10.000 liiiiite sent?
jag tar upp min runt 7000rpm, både på ettan och om jag kopplar upp på tvåan, går skitfint

Visst går det att göra det tidigare, men är man ovan och tvekar så lutar man sig lite omedvetet framåt o resultatet blir inte lika bra som. vid högre varv. Plus är ju då att du är närmare varvstoppet som hindrar dig från att slå runt. Så lange man inte fått den för högt upp.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Vad händer med inläggen från en helbannad? blir alla trådar rensade på den personens inlägg?

Jag skulle gärna velat läst bataljen om hur man torkar sig i röven. Mig veterligt finns det bara ett sätt, men vad vet jag, det har kanske kommit ett nytt.... Är ej expert på området.... Men att bli bannad för en sån skit sak... Undrar vem moderator var?
:confused:

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Ja, som alla andra som faktiskt gjorde så att det blev lite drag på forumet.. modereras ju striktare här än på svmc t om.. därför besökscountern är borta? :tummenupp

Finns ingen rim och reson i vem som bannas heller. Såna som du tillåts t ex härja obehindrat. :4skrika

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Resulterar bara i att bakhjulet börjar spinna. Istället så rekommenderar jag dig en annan hoj än en slö Suzuki. Leta efter en med turbo

Men herregud, ska ni sporthojsåkare behöva ha turbo för att kunna köra på bakhjulet?! Jag gör ju den med min 125a vafan!! Brukar ju bara vara att gasa på en sporthoj :död (kanske inte som äldre)

Annars kan du ju pröva vrida på rullen på 2an samtidigt som du duttar kopplingen, brukar man inte göra så på sporthoj? Eller funkar det bara med turbo? :tuttar Det går att slanga med allt! Folk stuntar ju fan med HD's på 1.7L v-twin! :banana

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Men herregud, ska ni sporthojsåkare behöva ha turbo för att kunna köra på bakhjulet?! Jag gör ju den med min 125a vafan!! Brukar ju bara vara att gasa på en sporthoj :död (kanske inte som äldre)

Jag är inte helt hundra, men jag tror att Achtung var ironisk

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...