Vet inte föräldrar hur fort du kör?

Berättar du för din föräldrar hur fort du kör?

• Antal röstningar
    0

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Vet dina föräldrar hur fort du kör?

Oavsett ålder så har man ju föräldrar, vet dina/din föräldrar/förälder hur fort du kör??? eller gör du som jag, rundar av siffrorna lite. För man ska väl alltid runda av nedåt :rolleyes:

Mamma:"Hur fort körde du hem från jobbet egentligen?"
Jag:"Jag låg inte över 100km/h" :rolleyes:
Sanningen:"Jag låg i 195 km/h till och från"

EDIT: Fel stavad rubrik, men det går inte att ändra. Ska stå:
"Vet dina föräldrar hur fort du kör?"

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Mamma har bara frågat en gång och det va när vi skulle hem från min morbror som bor på Ekerö och vägen där ifrån är huuur skön som helst. Alltså, man KAN inte åka sakta där. :rolleyes:
Konversationen blev så här:
Mamma: "Hur fort gick det egentligen där ute på Ekerö?"
Jag (lite små leende): "Alldeles lagom fort"
Mamma: "mummel mummel... du ska inte köra så fort.. mummel mummel"

:rolleyes:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hmm, inga här som bestämmer över sitt eget liv?

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Jag har en smart mamma. Hon frågar inte, för hon vill inte veta!!
Skulle hon fråga skulle jag såklart svara sanningsenligt. (Det vet hon, och det är kanske därför hon inte frågar. :eek: )

Edit:
Mammor och pappor kommer, så länge de lever, lägga sig i våra liv. Vår uppgift, som barn, är att se till så att de tror att vi är snällare/bättre/gulligar osv. än vi är.

/FW

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
watson skrev:
Mammor och pappor kommer, så länge de lever, lägga sig i våra liv. Vår uppgift, som barn, är att se till så att de tror att vi är snällare/bättre/gulligar osv. än vi är.

Några såna föräldrar har inte jag i alla fall och det finns säkert många fler som säger likadant. Det är väl både på gott och ont antar jag.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
DE vet att jag är en fartglad människa..

De säger bara ta det lugnt..

När brorsbarnet fråga Farmor hur fort hennes bil går så sa hon..
"-Fråga din farbror" :rodnar

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Inget att berätta för föräldrarna...iaf inte mamma...pappa hanterar sanningen bättre :D
Kan alltid skylla på att det é hans fel att jag kör som jag gör :cool:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Det är väl dom man brås på?

När jag övn.körde bil, så var mamma min handledare en gång.
Hon skrek ganska så oavbrutet, och körde aldrig med mig igen :D

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
om de skulle fråga får de svaret .. Lagom..
o om situationen kräver det så laglig hastigehet fri sikt o fri fart ...eller hur e de :rodnar

De vet om hur jag kör Kanske därför man varje gång får höra *ta de lugnt..* och då får de samma svar de gör jag alltid*ler oskyldigt* och då får de alltid hosta... :D

akora

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Silwer skrev:
vilken löjlig poll, mina föräldrar har aldrig brytt sig i sånt, jag kör väl som jag vill, jag är inte rädd att säga hur fort jag kört.

Sjyssta föräldrar :rolleyes:

Och du.. det handla inte om att vara rädd för å berätta om hur fort man kör. :tummenupp

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
glömde kanske att nämna att båda föräldrarna kör mc.. kanske spelar någon roll.. :rolleyes:

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Silwer skrev:
vilken löjlig poll, mina föräldrar har aldrig brytt sig i sånt, jag kör väl som jag vill, jag är inte rädd att säga hur fort jag kört.

Jag tycker inte alls att den är löjlig!

Har själv funderat på att ta upp ämnet här på SH o kolla hur ni andra har det med föräldrarnas åsikter om hojkörningen.

Silwer, det handlar inte om att vara rädd för att säga sanningen, utan att man drar en "vit lögn" kanske för att inte oroa föräldrarna i onödan.
Jag tycker man ska respektera föräldrarnas oro eftersom det inte är direkt knyppling man håller på med utan riskfyllt minst sagt.

Däremot: är man mogen så klart man ska fortsätta köra även om föräldrarna inte är förtjusta i faktumet att man kör MC.

Peace!
/RuffRyder

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
RuffRyder skrev:
Jag tycker inte alls att den är löjlig!

Har själv funderat på att ta upp ämnet här på SH o kolla hur ni andra har det med föräldrarnas åsikter om hojkörningen.

Silwer, det handlar inte om att vara rädd för att säga sanningen, utan att man drar en "vit lögn" kanske för att inte oroa föräldrarna i onödan.
Jag tycker man ska respektera föräldrarnas oro eftersom det inte är direkt knyppling man håller på med utan riskfyllt minst sagt.

Däremot: är man mogen så klart man ska fortsätta köra även om föräldrarna inte är förtjusta i faktumet att man kör MC.

Peace!
/RuffRyder
jag var oklar men min tanke är att alla valen är att föräldrarna är oroliga. Det finns ingen punkt där man kan berätta som det var och så är det inget mer med det.
Jag har helt enkelt inte haft den typ av föräldrar trådstartaren förutsätter att alla har.
Allt beror ju på vilka de är själva eller har varit, har de aldrig kört hoje eller liknade är det kanske en annna femma.

akora

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Silwer skrev:
menar du att du på allvar tror att det är normalt med gnälliga föräldrar som inte tycker om att man åker hoj?
I din värld kanske.

Ursäkta, men har du problem eller?? Har sett vad du skriver i tråden och du verkar ju helt uppenbart har något STOR problem. Hoppa ur fjortiskläderna och väx upp.
Det fanns även ett alternativ för din del, längst ned. Men som "klagaren" i denna tråd så kan du kanske helt enkelt inte läsa. Ropa på dagisförden så ska hon nog kunna hjälpa dig.

Och jag "Trådstartaren" som du så fint kallar mig i tråden, förutsätter inte att alla ha samma TYP av föräldrar. Men jag vet att det finns många som inte berättar för sina föräldrar hur fort dem kör bara för att det derass föräldrar. Ville bara se hur många det var. Så lägg ner bebbis snacket och skit i å läsa i tråden om det stör dig. :mad:

Som nämts tidigare på forumet så finns det folk här som vill lära känna varandra, så sluta klaga :fakta

Och är det mig du har problem med så kan vi ta det på PM eller öga mot öga.

//Trådstartaren :p

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Efter min sista krash så förkunnade min far att jag kunde se mig om i stjärnorna efter hans förmögenhet när han dog om jag köpte en ny hoj. Så numera undviker jag att visa mig hos föräldrarna med hoj när han är hemma, och när morsan undrar så har jag "LÅNAT" den av en kompis. :rolleyes:
-Man vill ju inte bli arvlös!. :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...