Vet inte föräldrar hur fort du kör?

Berättar du för din föräldrar hur fort du kör?

• Antal röstningar
    0

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mina föräldrar vet hur fort jag kör även om jag inte berättar det för dem.
Om jag säger att det har gått i 180 på autobahn säger mamma "usch då" och sen e de bra med det.
De vet att det inte är nån ide att tjata på mej, och de är glada för att jag kör hoj, de vet hur glad det gör mej.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Båda anar väl... farsan är lugnare. Frågar han hur fort hojen går säger jag "Vet inte". Då flinar han och säger att det gör jag visst.

Morsan är hysterisk och kan inte sova på hela sommaren säger hon. Hon brukar alltid tjata på mig att jag ska köra lungt... "det gör jag" säger jag.

"Du ljuger" säger hon och ser deprimerad ut... stackarn...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Min mamma saeger bara: Tyst med dig!! Jag vill inte veta!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
På frågan: "Du kör väl inte för fort? Tänk på att du kan bli av med körkortet!", svarar man lite vagt: "Jag tänker på det, ja."

Jag tror inte att mina föräldrar i sin vildaste fantasi kan föreställa sig hur fort och riskfyllt jag kör. Det finns inte i deras föreställningsvärld. Skulle jag tala om hur det verkligen ligger till skulle hela deras världsbild rasa.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hehehe, jag blevfrånåkt av min morsa i förrgår.......heheeh. VIsserligen raktfram men va faaaaaaaaaaan va sur man blir........

HOn vet hur fort jag åker, men hon åker fortare :bow :bow

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Re: Vet dina föräldrar hur fort du kör?

akora skrev:
Oavsett ålder så har man ju föräldrar, vet dina/din föräldrar/förälder hur fort du kör???

Senast idag (när jag berättade att jag skulle till Öland) föreslog min kära Mor att jag skulle åka med en kompis farsa dit,
och sedan kunde jag ju åka med en annan polare hem.

Allt för att jag givetvis inte skulle ta hojen. Det har inget med att göra hur fort jag kör, utan för att tre personer i deras bekantskapskrets
hamnat i rullstol och ytterligare en dött i mc-olyckor => Mina föräldrar tycker inte om motorcyklar.

Angående frågan: Jag ljuger inte, och har ingen anledning till det heller.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Det man inte vet lider man inte av.

Har mött mamma någon gång i närmare 300km/h och det är ju inte så kul för henne.
:eek: :skrämd

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
akora skrev:
Ursäkta, men har du problem eller?? Har sett vad du skriver i tråden och du verkar ju helt uppenbart har något STOR problem. Hoppa ur fjortiskläderna och väx upp.
Det fanns även ett alternativ för din del, längst ned. Men som "klagaren" i denna tråd så kan du kanske helt enkelt inte läsa. Ropa på dagisförden så ska hon nog kunna hjälpa dig.

Och jag "Trådstartaren" som du så fint kallar mig i tråden, förutsätter inte att alla ha samma TYP av föräldrar. Men jag vet att det finns många som inte berättar för sina föräldrar hur fort dem kör bara för att det derass föräldrar. Ville bara se hur många det var. Så lägg ner bebbis snacket och skit i å läsa i tråden om det stör dig. :mad:

Som nämts tidigare på forumet så finns det folk här som vill lära känna varandra, så sluta klaga :fakta

Och är det mig du har problem med så kan vi ta det på PM eller öga mot öga.

//Trådstartaren :p
Lugna ner dig, vad är problemet?
Det sissta alternativet är att man inget säger eller att föräldrarna är döda, ej sant i mitt fall.
Du ska nog lägga av med hoten tycker jag, men du är välkommen att snacka om du vill nåt.
Du kanske ska torka bakom öronen själv innan du börjar vara uppkäftig lillgrabben.
Kan heller inte se hur nån lär känna nån i en tråd som denna?
Om du/ni är utsatta av era föräldrar som oroar sig över att ni ska köra ihjäl er, so what, kan du inte acceptera att det inte är så för alla?
Vad är det dumma i det, att jag inte har haft problemet eller att du tycker att det verkar konstigt?

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
farsan tyckte det var bra att jag körde utan kort (har det nu) så att jag slapp låna hans bil hela tiden.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Rigge skrev:
Morsan är hysterisk och kan inte sova på hela sommaren säger hon.

Usch ja.... det där känner jag igen... :(

Jag måste alltid ringa när jag kommit hem...eller om jag ska nånstans...när jag kommit dit.

Ingen i min familj frågar hur fort jag kör... dom vet ändå...det är lätt att lista ut... om jag ringer innan jag åker... o sen när jag kommit hem.. och det där emellan inte förflutit tillräckligt lång tid. :rolleyes:

Och varje år så undrar dom om jag inte ska sluta köra hoj.

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Egentligen kör jag i grunden ganska lugnt, i alla fall med bil. Håller hastighetsbegränsningarna skapligt, kör mjukt och fint... har inget emot att fara fram på ett 40 kW-ekipage och känna mig duktig över hur lite bensin jag förbrukar. Men på hojen däremot växer hornen fram snabbt. Där är 115+ kW standard och inget annat än fullt acc gäller. Nån dubbelmoral måste man väl få ha :eek: Har dock för avsikt att behålla kortet :)

Last edited:

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Om jag kör enligt mina principer (74km/h på 50-väg, 94 på 70-väg, 114km/h på 90-väg) Så kan man ju berätta... Då får man beröm för att man är smart och tänker på körkortet... :fakta

Dom frågar inte så ofta faktiskt... Men ibland sitter dom ute på balkongen, när jag vädrar maskinen på en oooääääändligt lång raka på hemvägen (ca 500m från huset) och då brukar det låta nått i den här stilen när man kommer hem...

-Vi hörde dig när du körde där nere..hhrrrmmppfff...

-mjo... Tror att stoppningen i ljuddämparn har brunnit upp...För det gick 50...inte en km fortare :rolleyes:

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Silwer skrev:
Lugna ner dig, vad är problemet?
Det sissta alternativet är att man inget säger eller att föräldrarna är döda, ej sant i mitt fall.
Du ska nog lägga av med hoten tycker jag, men du är välkommen att snacka om du vill nåt.
Du kanske ska torka bakom öronen själv innan du börjar vara uppkäftig lillgrabben.
Kan heller inte se hur nån lär känna nån i en tråd som denna?
Om du/ni är utsatta av era föräldrar som oroar sig över att ni ska köra ihjäl er, so what, kan du inte acceptera att det inte är så för alla?
Vad är det dumma i det, att jag inte har haft problemet eller att du tycker att det verkar konstigt?

Tycker bara att det är så grymt onödigt att folk alltid ska hoppa på och klaga. Och vadå hot?? Tat lungt själv "lillgrabben" och sluta klaga på andra. Visst är det okey att du klagar på en tråd, det kan väl alla göra, men varför ska du klaga och börja hacka på "trådstartaren"???
Kan hålla med om att man inte lär känna någon specifik person i denna tråd, men genom en poll så vet man ju vad majoriteten på forumet tycker... eller har jag fel?? för det är väl det som undersökningar är till för?? att ta reda på vad majoriteten tycker. Idetta fall ställde jag upp en poll för att ta reda på en enkel fråga, och då var du bara tvungen att komma och skrika att tråden var dålig och onödig, plus att bara för att jävlas så började du klaga på mig med. Varför det?? varför påstå att jag drar alla över samma kant???
Jag hatar att bråka med folk, så sluta med dumheterna nu så begraver vi stridsyxan :tummenupp
Eller vad säger du??

:squid

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
akora skrev:
Tycker bara att det är så grymt onödigt att folk alltid ska hoppa på och klaga. Och vadå hot?? Tat lungt själv "lillgrabben" och sluta klaga på andra. Visst är det okey att du klagar på en tråd, det kan väl alla göra, men varför ska du klaga och börja hacka på "trådstartaren"???
Kan hålla med om att man inte lär känna någon specifik person i denna tråd, men genom en poll så vet man ju vad majoriteten på forumet tycker... eller har jag fel?? för det är väl det som undersökningar är till för?? att ta reda på vad majoriteten tycker. Idetta fall ställde jag upp en poll för att ta reda på en enkel fråga, och då var du bara tvungen att komma och skrika att tråden var dålig och onödig, plus att bara för att jävlas så började du klaga på mig med. Varför det?? varför påstå att jag drar alla över samma kant???
Jag hatar att bråka med folk, så sluta med dumheterna nu så begraver vi stridsyxan :tummenupp
Eller vad säger du??

:squid

Japp, det gör vi.

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Föräldrar som älskar sitt barn vill väl inte att barnet kör ihjäl sig på en motorcykel halvvägs i livet... Jag skulle iaf vara jätte orolig som förälder om man visste (vilket man vet) hur motorcyklar far fram! :skrämd

Tänk på flick/pojk-vännen och er stackars mor nästa gång ni är ute och smiskar kurvor!! :whip

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
SFB skrev:
Föräldrar som älskar sitt barn vill väl inte att barnet kör ihjäl sig på en motorcykel halvvägs i livet... Jag skulle iaf vara jätte orolig som förälder om man visste (vilket man vet) hur motorcyklar far fram! :skrämd

Tänk på flick/pojk-vännen och er stackars mor nästa gång ni är ute och smiskar kurvor!! :whip

Men hur menar du att det hjälper?
Varför innebär motorcykelkörning att man automatiskt förolyckas, det är väl idé att vara orolig så fort ungen är ute isf, man kan ju dö av det mesta.

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Silwer skrev:
Men hur menar du att det hjälper?
Varför innebär motorcykelkörning att man automatiskt förolyckas, det är väl idé att vara orolig så fort ungen är ute isf, man kan ju dö av det mesta.
1) det är förstås hur du kör som avgör hur det går, inte hur nån TROR att du kör. Rätt självklart. Eller ? Möjligen tar du det lite lugnare om du vet att nån skulle bli väldigt ledsen om det hände dig nåt allvarligt.
2) du har missat ett begrepp som kallas sannolikhet. En tokjävel på hoj har rätt mkt större risk/chans/sannolikhet att skada sig allvarligt under, säg 5 år, än dom flesta andra.
3) alla dör, förr eller senare, av det ena el andra skälet. Troligen få (föräldrar) som tycker det är ett bra skäl att inte oroa sig för 18-åringen som är ute på en 150 hk sporthoj.
/u

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
Min mamma är snällast i hela världen! Fråga vem som hellst! :tummenupp

I början var hon lite nervös när jag var ute och busa men med tiden har det lättat lite. Sjussade henne till landet och fort gick det! På en raka drogs mätaren upp en bit över det dubbla av det lagliga på motorvägen hehehe

Farsan bad mig åka på slangen när han satt bakpå!

Min mamma är alltid först med att få veta när jag klarat av nya trick eller rekord!
Som när jag körde från hjulsta korsningen till Kalhäll på bakhjulet så var hon typ den första som fick veta det hehe. Hon frågar ofta om vi inte gjort nya hoj filmer eller tagit nya foton som hon kan få se.

Mina föräldrar är bäst! :fakta

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow
:D

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Har bara vart uppe i 150 med hojen och det vet dom säkert om.
Mamma vill att jag ringer så fort jag har kommit fram dit jag ska.
Hon är nojjig när jag är ute o kör. Inte för att jag inte kan köra utan för att det finns så många andra idioter i trafiken.
Inte blev det bättre när jag gick omkull heller..

Pappa säger inte så mycket. Han har ju själv kört lite motorcykel. Men jag vet att båda två bryr sig om mig för att dom älskar mig.
Föräldrar som struntar i vad barnen gör har nog inte mycket kärlek att ge..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...