Vettig köpkostnad för R1 02-03

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Söker lite efter R1 årsmodell 02-03 men blir väldigt fundersam när jag ser priserna. Ni som har bättre koll på beg. marknaden vad är vettigt att ge för de här årsmodellerna. Självklart förstår jag att de beror på lite hur långt de gått, utrustning osv... men när flera önskar 80.000 kr + är inte det väl saftigt?
:confused:
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Marals76 skrev:
2109825 Söker lite efter R1 årsmodell 02-03 men blir väldigt fundersam när jag ser priserna. Ni som har bättre koll på beg. marknaden vad är vettigt att ge för de här årsmodellerna. Självklart förstår jag att de beror på lite hur långt de gått, utrustning osv... men när flera önskar 80.000 kr + är inte det väl saftigt?
:confused:

Såg ett flertal annonser på -03:eek:r förra året som låg på runt 70-papp vilket du kanske borde ha som riktmärke. Då borde ju priset vara ett snäpp lägre nu tycker man. Själv hade jag aldrig betalat över 70 för en -03 även om det sitter annat blås och sånt på.
Borde väl finnas -04:eek:r för drygt 80 :va
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Jag köpte för 1 månad sen en 03a för dryga 70k. Kanske inte var ett jätteklipp men det kändes som ett hyggligt pris vid tillfället.
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Sålde min mycket fina 02:a för 72kkr för ungefär en månad sedan. Tycker att det var ett vettigt pris. Hade inte sålt den för mindre. Den hade gått lite drygt 1400mil (1000 underbara mil fick jag :) ). Svensksåld. Ackra slip on och lås med ketting ingick.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Psykfall skrev:
2109919 Sålde min mycket fina 02:a för 72kkr för ungefär en månad sedan. Tycker att det var ett vettigt pris. Hade inte sålt den för mindre. Den hade gått lite drygt 1400mil (1000 underbara mil fick jag :) ). Svensksåld. Ackra slip on och lås med ketting ingick.

Min 03a hade även den gått ca 1400 mil. Öhlinsstyrdämp och Acrapovic slipon satt på.
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Har själv en 04:a på ingång som kommer att handlas för ca 75000 om det blir affär. Lite mer verklighetsrelaterat pris imho.
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Tjoffe skrev:
2109928 Min 03a hade även den gått ca 1400 mil. Öhlinsstyrdämp och Acrapovic slipon satt på.

Känns som ett riktigt bra köp :tummenupp ! (om skicket är bra d v s).
 

flex

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2004
Ort
åkersberga
Hoj
k-5
r1

inte så mkt över 70, men d finns ju alltid folk som inte fattar att deras hojar är inte värda lika mkt som de tror. det är en annons ute på en 02 på blocket som har nästan gått 3000mil o killen begär 85 för den. fan man kan ju få en 04 för de pengarna.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Köpte min för mindre än 80k

300 mil ( uttagen -04, avställd ett år )
PCIII
Acropovic burk
Öppet filter
Hyper pro styrdämp ( medföljde )
Mappad/ bänkad
Depåstöd
Nytt bakdäck ( medföljde )
Alla org delar
Sänkt
Rensad bak

Så nu har du ett riktvärde på en som gått lite med en massa lull lull...
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
ilstallione skrev:
2109937 Har själv en 04:a på ingång som kommer att handlas för ca 75000 om det blir affär. Lite mer verklighetsrelaterat pris imho.

Skummt lågt pris! Har försökt pruta ner 04:eek:r till 80+ och blivit nekad...
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Psykfall skrev:
2109954 Skummt lågt pris! Har försökt pruta ner 04:eek:r till 80+ och blivit nekad...

Tror det finns lite olika svar på det... Priserna står sjukt högt på blocket men jag undrar om de lite nyare hojarna verkligen blir sålda för begärt pris?
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
ilstallione skrev:
2109937 Har själv en 04:a på ingång som kommer att handlas för ca 75000 om det blir affär. Lite mer verklighetsrelaterat pris imho.

Det var ju iallafall ett bra pris :tummenupp

Många övervärderar sina hojar verkar det som...var tvungen att kika lite på blocket och blev fan mörkrädd. Drygt 65-70 papp för -01 :confused:

Psykfall skrev:
Sålde min mycket fina 02:a för 72kkr för ungefär en månad sedan. Tycker att det var ett vettigt pris.

Klart att du tycker det :tungan
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
peteR1000 skrev:
2109972 Det var ju iallafall ett bra pris :tummenupp

Många övervärderar sina hojar verkar det som...var tvungen att kika lite på blocket och blev fan mörkrädd. Drygt 65-70 papp för -01 :confused:

Jo, att ge mer än halva nypriset för en 6år gammal R-hoj känns bakvänt och krystat.
Kolla R6:eek:rna, en ny 05:a kostar 82000 och en begagnad 00:a begär de runt 55-65000 för. Känns ju bara dumt att köpa en så gammal hoj för de pengarna...
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
peteR1000 skrev:
Klart att du tycker det :tungan

Ja :)
Det är ju bra om både säljare och köpare är nöjda med priset och jag tror faktiskt att så var fallet.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Psykfall skrev:
2109999 Ja :)
Det är ju bra om både säljare och köpare är nöjda med priset och jag tror faktiskt att så var fallet.

Möjligt, jag talar bara utifrån vad jag själv tycker.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
ilstallione skrev:
2110283 Problemet är ju tyvärr att marknaden inte anser det, folk får ju sina hojar sålda.

Det är ju kanske läge att isåfall kolla vad som finns inne hos hoj-handlarna nu när privatpriserna ser ut som dom gör nu. Borde ju hamna i samma prisklass nästan plus att du har garantier och möjlighet till rabatt om man behöver något annat.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
peteR1000 skrev:
2110305 Det är ju kanske läge att isåfall kolla vad som finns inne hos hoj-handlarna nu när privatpriserna ser ut som dom gör nu. Borde ju hamna i samma prisklass nästan plus att du har garantier och möjlighet till rabatt om man behöver något annat.

Faktiskt börjat fundera på det i stället samt att man slipper sälja sin nuvarande cykel privat med allt vad det innebär.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Marals76 skrev:
2110308 Faktiskt börjat fundera på det i stället samt att man slipper sälja sin nuvarande cykel privat med allt vad det innebär.

Tråkiga är ju bara att man verkligen inte får bra betalt för sin hoj vid inbyte. Kanske inte så konstigt eftersom dom måste tjäna en slant på den men det känns helt klart surt.
Men det går ju helt klart smidigast att göra så. Och tar man en butik som Bike där du bor så brukar dom vara schyssta med massa extraprylar till bra priser.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top