Gearbox
Träffar apex med slumpmässig precision
Finns det skivbromslås med larm som ringer uppe i lägenheten när hojen står i källargaraget?
Nää, jag tror du måste bo i villa
Finns det skivbromslås med larm som ringer uppe i lägenheten när hojen står i källargaraget?
Nää, jag tror du måste bo i villa
Någon som kan rekommendera bra "fästögla" till betonggolv/asfalt, för att kunna trä igenom kätting så hojjen inte kan bäras iväg?
Men hur vet försäkringsbolaget om man använt godkänt lås eller inte?
Man kan väl rent teoretiskt säga att tjuven även tog med sig hela låset/kättingen?
Är man det minsta tveksam (vilket man kanske borde vara) så tar men en bild på lås och eventuellt kvitto och sparar på sin mobil eller i lämpligt moln. Annars brukar det duga med att visa upp nycklar eller (om man är en person som inte utnyttjar sin drulleförsäkring veckan efter att Apple släppt en ny modell av IPhone) bara tala om att den var låst enligt försäkringsbolagets krav.
Jag har tagit bilder på alla lås&nycklar samt specat exakt modell och angett länkar till produkternas hemsidor - allt skickat via mail till FB och bett dem godkänna låsen.
Bad att de skulle ok'a genom att besvara mailet.
Det svaret kan vara guld värt om något händer...
Någon som kan rekommendera bra "fästögla" till betonggolv/asfalt, för att kunna trä igenom kätting så hojjen inte kan bäras iväg?
Ifall man vill skaffa sån Gps-tracker, vilken ska man ha och vart ska jag köpa den?
Så dom kan se det med hjälp av nycklarna?
Menar om jag visar en bild på ett lås på en mc så behöver det inte betyda att det är min hoj eller mitt lås. Eller att det låset bara satt där när man tog kortet
Bara så det inte blir något tjafs med försäkringsbolaget om det skulle hända
Superbra!!Jag använder 2st av Biltemas, de fungerar utmärkt! Går ej att ta bort med skruvdragare om du du inte vill det, man slår in kulor i skruvhuvudet, men det lir ju svårt att får bort den sen ;-) Bra pris
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Las-och-stoldskydd/Golvogla-for-katting-2000022239/
Superbra!!
Vilka material kan medföljande bultar användas till?
Asfalt, betong, trä?
Superbra!!
Vilka material kan medföljande bultar användas till?
Asfalt, betong, trä?
Betong
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari