asfalt svarvare
pain in the ass
japp, lilla projektet som är en gixxer 400- en sådan ska ju pressa ur sej hela 59 kusar (enligt dom själva), det ger ju ganska rejäl litereffekt.
utan att spendera skjortan på big bore kit- vad finns att göra?, tänkte att en titt på portarna skulle kanske ge lite (ja, lite....allt är relativt i 400 världen ), kammar växer väl inte på träd så det kan man nog glömma att uppgradera (så tillvida att det inte finns utrymme för ev omslipning?), en liten kompressionshöjning skulle kanske ge lite.
vad kan man ev tänka sej att effekten kan komma upp i med typ portjobb och mild komp ökning?
förgasare kommer till att bytas till nått jag begriper (30mm mikuni vm x4)
fundrar lite på en lite lägre utväxling bara för att få lite skjut ut ur böjarna med toppfart mindre viktig (skulle den göra 180 istället för 200 så blir jag inte ledsen)
en sådan häringa moppe har ju inte möed bottenvrid, så att jag ev förlorar lite botten gör mej inget- livet börjar ju vid 10 000 varv!!
så, ngn med input, kunskap, eller friska ide'er?
//jj
utan att spendera skjortan på big bore kit- vad finns att göra?, tänkte att en titt på portarna skulle kanske ge lite (ja, lite....allt är relativt i 400 världen ), kammar växer väl inte på träd så det kan man nog glömma att uppgradera (så tillvida att det inte finns utrymme för ev omslipning?), en liten kompressionshöjning skulle kanske ge lite.
vad kan man ev tänka sej att effekten kan komma upp i med typ portjobb och mild komp ökning?
förgasare kommer till att bytas till nått jag begriper (30mm mikuni vm x4)
fundrar lite på en lite lägre utväxling bara för att få lite skjut ut ur böjarna med toppfart mindre viktig (skulle den göra 180 istället för 200 så blir jag inte ledsen)
en sådan häringa moppe har ju inte möed bottenvrid, så att jag ev förlorar lite botten gör mej inget- livet börjar ju vid 10 000 varv!!
så, ngn med input, kunskap, eller friska ide'er?
//jj