Omöjligt att få svar på det här forumet...
Vad har mina frågor med hoj modellen i sig att göra?
VF1000 är nog inte det hetaste samtalsämnet här, jag sitter i samma sits med min touringvåffla, för att inte nämna flintaenduron.
får vara lite hjälpsam i detta inlägget också så att jagi nte bara är en dryg jävel.
Kopparrören ser ut som standard VVS prylar alltså comfort nästa.
Lyktan ser ut som om den sitter med några gamla spännband bara, finns enkla gummistroppar avsedda för ändamålet vet jag som ser ok ut, kan bli svårt att få plats med skit bakom bara då lyset hamnar långt in.
Kylet, ser det inte ut som en liten fästplatta i botten? Skruvad i ramen eller motorn?
Åh
Sådana svar gillar vi
Var igår på Skövde Bad och Värme och skaffade precis som du skriver vanliga vvs rör i koppar. 90 graders böjar. 22 mm. Funkade fint tillsammans med biltemas 22 mm kylarslangar. Svårt som fan att få i och använde därför såpa. Tror att jag ångrar detta idag då slangarna glider ur när jag skruvar åt.
Köpte även slangklämmor på biltema 22-29 mm. Har konstaterat att dom är för små och man behöver därför gå upp en storlek till där.
Kopplade i instrumentpanelen innan jag startade för att kolla värmen. Gick bra tills det började läcka ur ena slangen
Det verkar som att det finns fästen på biltema också. Till kåpan i fram. Dom ska jag kolla upp. Vill använda så lite bundband och skit som möjligt för att slippa den där billighetskänslan.
Kylet är dock upphängt med bundband på sidan just nu på min egen hoj. Jag förstår inte hur jag ska få fast det på annat sätt riktigt.
Kan man verkligen borra i motor och ram så där utan vidare?
Rock n Roll!
Tja eller så kan man hitta en eller två lämplig skruv i tex ram eller motor och sätta en adapterplatta till kylet och sedan byta ut dessa skruvar mot längre motsvarande plattans tjocklek.
Hur menar du nu
Har byggt om min Honda VF 1000 F under vintern. Idag fick jag kåpor och tank från lackeraren.
Här är före och efter bilder...
Helt okej för en lågbudget hoj tycker jag skälv. Självklart så ska även miniblinkers på.
Vad tycks eller
Jag valde dubbellyse på min nakna VF. Vet inte om någon är kvar här typ 10 år senare.View attachment 459103
Hej M Davidsson. Jag köper gärna dina original-blinkers om de finns kvar. Med vänlig hälsning TonyHar byggt om min Honda VF 1000 F under vintern. Idag fick jag kåpor och tank från lackeraren.
Här är före och efter bilder...
Helt okej för en lågbudget hoj tycker jag skälv. Självklart så ska även miniblinkers på.
Vad tycks eller
Ser att du satt din oljekylare framför luftfiltret.?? Tror jag sätter min där också. Tänkte forma ett svart kylargaller för hålen i fronten på ramen.Aahh, Biltemas dubbelysen från 2011 när tråden skapades, nostalgi! Fast nu är de borttagna va?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|