ticklemepink
Medlem
Ingen fara jag tog inge illa upp , ska mycket mera till innan jag bryr mig![]()
Det är bra då du

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ingen fara jag tog inge illa upp , ska mycket mera till innan jag bryr mig![]()
Kolla så att tätningarna till avgasgrenrören är hela och åtdragna.
Tyckte jag var med pinnen på avgasröret i bakkant på cyllen idag men skall kolla/lyssna igen lite extra
När jag åket dit nästa gång .
Men tickandet kom mest ifrån framkant på bakersta ventilkåpan och avgasröret går in på motsat sida så tror inte på att det är problemet ...
Hej
Är det möjligen hydrauliska ventiltryckare på den? Det kanske i så fall är igensatta hål eller något som gör att oljetrycket inte byggs upp inuti tryckarna innan oljan blivit tillräckligt varm?
Gissa om kamkedjesträckarna kan jävlas på de här hojarna!!
Kolla sprängskissen så förstår man att de inte är lätt att se om sträckarna funkar som de ska! Ni måste lägga stor tid på att besikta varenda liten pryl som har med sträckaren att göra för jag är till 90% säker på att de är den som jävlas för de är mer regel än undantag med denna konstruktion på sträckarna.
http://www.bikebandit.com/oem-parts/1984-honda-interceptor-1000-vf1000f/o/m151725#sch613423
mmm! mycket i den skissen, är det lätt att se om kedjan är spänt tillräklig? svårt att se om delar är sliten eller inte .. skulle var bättre att köpa en ny späännera om det koster inte så pass mycket, villig att lägga lite penger ut på den eftersom motorn är i jävla bra skick dessutom för detta problem, låter nästan som ny när den är varm (kanske inte ny) men du vet!!
Läs denna sida ang ett litet fix man kan göra på fjädern till sträckaren. Man ska tydligen slipa bort något gummi på eller bredvid fjädern som spänner sträckaren. Gör gärna den modden då liks ventilkåpan är av.
http://honda.vf1000.com/forum/index.php?topic=844.20;wap2
Tyvärr finns de inte nya sträckare att köpa från Honda de är slut i lager. På ebay finns lite nya delar och beg. Men jag skulle försöka göra om den till manuell sträckare. Försök fundera ut ett sätt att sträcka kedjan manuellt ,, de krävs såklart lite fantasi och ev en svets.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro....TRS0&_nkw=vf1000f+cam+chain+tensior&_sacat=0
De är oftast omöjligt att se eller hitta fel på kamkedjesträckare oavsett märke. De är säkrast köpa ny eller bygga om till mekanisk sträckare om möjligt.
De är oftast omöjligt att se eller hitta fel på kamkedjesträckare oavsett märke. De är säkrast köpa ny eller bygga om till mekanisk sträckare om möjligt.
Låter ju lite som din VF1000F : "Ugh.. Yesterday the bike started making a weird whining noise between 2500 and 3500 RPM.. Drove it home, started it and the noise was gone.. Went for another little drive and it ran beautifully.. Started it up today to go for a spin and it seems the rattle is back, though it goes away significantly after its warmed up.. I'm going to check the valve clearances again to make sure none backed off.. As far as the slipper blade on the tensioner, is it possible for it to come out of the slot in the crankcase if the tensioner base mounting bolts were not removed? For example is there enough room for it to come out of the slot if you unlock the tensioner and lift the tensioner arm with a hooked wire? Also wondering about what picko was talking about, not so much the manual aspect, but the removal of the rubber spring surround.. I might be removing the tensioner tonight and test the spring to see how strong it is, I dont have a scale but I'll hang a weight off it and measure the length, then do the same with an extra spring to see which one is stronger..
What could possibly cause the loud whining noise?
WinDeX:
Found out what went wrong. The slipper blade base must of been not in it's slot. Wore the tip with the curled metal right off. How can you tell if the slipper blade is in its base after you unlock it?"
Men jag fattar inte riktigt vad han menar med sitt svar på felet och lösning ..
Kan det vara glidskenan som hoppad ur sitt spår eller nått ???
På bakre cylinder ventil kåpan finns en slang som går in i väster baksidan av kåpan, är det en vatten slang eller olje? nån som vet? det står i manualen man ska tömma bakre cylinder av vatten innan man plocka av kåpan, om detta är vatten, vad gör den upp i kåpan, finns där vatten kanaler i kåpan? ska vara tacksam för nåt svar på detta om nån vet.
Läs denna sida ang ett litet fix man kan göra på fjädern till sträckaren. Man ska tydligen slipa bort något gummi på eller bredvid fjädern som spänner sträckaren. Gör gärna den modden då liks ventilkåpan är av.
http://honda.vf1000.com/forum/index.php?topic=844.20;wap2
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |