trummiz skrev:Låter ju bra det här.
Men om man jämför den med t.ex. BMW K1200RS, BMW:n brukar vara dyrare har jag sett, men billigare försäkring. Vilken vinner?
Vinner vad?
Mvh!
// Niklas
trummiz skrev:Låter ju bra det här.
Men om man jämför den med t.ex. BMW K1200RS, BMW:n brukar vara dyrare har jag sett, men billigare försäkring. Vilken vinner?
Avarage skrev:Vinner vad?
Mvh!
// Niklas
trummiz skrev:Ja, vilken verkar bäst så att säga =)
Med en 1200 så blir man ju "värst" i garaget, killen med störst hoj har en 1000kubikare... Men om man skippar denna ständiga tävling, och går på det som faktiskt är viktigare: ÄR BMW:n nåt att ha, jämfört med VFR:en?
Avarage skrev:Nog helt en personlig fråga om smak!
Mitt råd blir att du skall provköra båda hojarna en längre sträcka/tid. Nöj dig inte med 20 min. Utan kräv att få låna en hoj för probvkörning ett par timmar så du känner efter ordentligt vilken som passar dig och din körning/körstil bäst.
Kör sedan ut på de typer av vägar som du brukar köra på och bilda dig en egen uppfattning.
Var dock väldigt noga med att du jämför äpplen med äpplen. Dvs. se till att grundinställningen vad gäller stötdämpare är inställd så ingen klåpare har varit där och justerat bort hela körkänslan. Då får du HELT fel bild av hojen. Kontrollera också ringtryck och att däcken inte är allt för slitna. Även då kan du få en otrevlig upplevelse av en annars fin hoj!
Lycka till!
// Niklas
Öhhhh... nu får du nog lyna dig lite.trummiz skrev:Låter ju bra det här.
Men om man jämför den med t.ex. BMW K1200RS, BMW:n brukar vara dyrare har jag sett, men billigare försäkring. Vilken vinner?
trummiz skrev:Klassas den som sporttouring 1 eller 2 hos if?
Kan tänka mig att betala max 65000:- för en, men då vill jag gärna ha packväskor med. Vad får man för dom pengarna?
Maverick_ou812 skrev:Öhhhh... nu får du nog lyna dig lite.
BMW:n jämför man inte i samma klass som Viffern. Den går väl som Hayabusa, Superblackbird eller ZX12:a
Du får jämföra VFR:en (även det lite orättvist då dom andra har 200 - 300 cc mer) med Triumph Sprint, Ducce ST4 och andra sporttourers.
trummiz skrev:Ah, tackar för alla tips, får väl vänta till våren...
H-son skrev:Tja, tänkte kasta in mina tankar också! Har en VTEC 800 -02, på väg mot 1800 mil. Använder den till allt, semester, 80 mila stinter, till och från jobbet, bana. Kan intyga att den klarar allt. Jag har alltid (dock ej på bana ;-) orginal väskorna på, det är sååå praktiskt, men det känns då som den vill dra i sig 0,65-0,7. Lite beroende på hur man kör. Långsam semester på mindre vägar utan tokgas, så kommer man under 0,6...
VTEC systemet stör inte mig, gillar den karaktären istället... men det är en smaksak. Designen blev uppdaterad till det bättre tycker jag på VTEC modellerna.
Denna kan rekommenderas, framförallt så är kvalitetsintrycket perfekt!
Men som alltid provkör!
/K
iceaway skrev:Hur funkar en VFR-750 om man är modell lite kortare, sisådär strax under 170cm?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |