CBX550F2
Medlem
Jag har varit där och kikat ett par gånger... Nu ser det dock ut som om det blir en CBR 600 istället!
Jo, än så länge finns det ju en del tid att pula... Jag har dock ett annat litet projekt som har högre prioritet just nu, kolla i mitt hojgarage... Ett stort vitt monster som behöver få turbon renoverad och packboxen till vattenpumpen bytt m.m.
I övrigt är jag inte jättesugen på att lägga ner en massa pengar och jobb på CBRen innan jag vet om det är en hoj jag kan tänka mig att behålla och köra ett tag; planen just nu är att fixa lite småsaker på den och sedan åka över sommaren. Med tanke på hur hojen ser ut så gör det dessutom inte så mycket om jag skulle råka lägga omkull den på bana i sommar, det vore ju lite surt att göra med fina hemknåpade kåpor...
Finns det någon som är intresserad av att byta ett lite skrapat Supertrapp avgasrör i rostfritt mot något tystare, t.ex. originalsystem som inte nödvändigtvis behöver komma från en CBR?
När jag ser "fotomontaget" måste jag nästan utgå i från att du skämtar?
Fotomontaget är väl kanske inte riktigt rättvisande, det blev ju en CBR 600 istället för en VFR... Dessutom stämmer ju varken färger eller mått, men något att skratta (eller gråta) över fick ni ju i vart fall...
Och svar ja, jag överväger att montera Gixxer SRAD bakdel och CBX 550 framkåpa på en CBR 600; som jag nämnde tidigare tror jag dock att CBX kåpan kan vara i minsta laget för en CBR 600 med Gixxer bak... Ursprungsplanen med en typ CB 750/900 F2 kåpa och Gixxer bak finns kvar, CBX kåpan är bara aktuell för att jag råkar ha en sådan liggandes hemma redan.
Jag förstår om många här kanske inte delar min smak för motorcyklar, men jag tror det kan bli trevligt med den låga, stora runda baken från en Gixxer SRAD tillsammans med den stora bulliga kåpan från en tidig 80-tals Honda. Jag har inte så mycket till övers för den vassa, minimalistiska designen som alla tillverkare kör på idag... Vi får dock se vad som händer; innan jag vet om jag gillar hojmodellen kommer jag inte modifiera särskilt mycket!
En liten fördel jag kan se med att bygga något som många här tycker är fult är väl att oddsen att få behålla hojen ökar; om ingen tycker den är snygg förutom jag borde ju ingen vilja stjäla den, eller hur!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |