Rullen
Hä ä bar å åk
Efter att ha läst otaliga recensioner av Viffern så är jag övertygad om att det är en bra hoj som är ordentligt ihopskruvad och utan några egentliga kända fel som är värda att nämnas förutsatt att servicen är skött som det var tänkt. Så långt är jag med, men jag är osäker på om den är kul att köra. Har ingen i närheten som äger en så jag kan inte avgöra själv.
En snabb sökning på Blocket visar att dom ligger helrätt i kurs (typ 2006-2007).
Jag bor långt norrut så det blir ganska många mil efter motorväg/rak landsväg och jag är leds på fartvinden med min nuvarande hoj, speciellt i hastigheter över 140 km/h. Behovet av att kunna packa med sig ganska ordentligt med saker då jag och tjejen kuskar lite längre har hittils lösts med ryggsäck och tankväska vilket blir tjatigt i längden.
Det som lockar med med VFR:en är att man enkelt kan skruva på sidoväskor och toppbox, tillbehör som ofta följer med när man köper beggad VFR, samtidigt som den enligt mångas utsago blir "sportig" utan dessa förfulande åbäken.
Nu kommer vi äntligen till mitt egentliga problem; är VFR800 en sport-tourer med betoningen på sport eller touring?
Är grön (har haft hoj och kort sedan sista maj i år, avverkat 1600 mil totalt) och köpte min FZ6:a mest för att det är en tacksam hoj att ta kortet med.
Nå? Vad säger ni?
En snabb sökning på Blocket visar att dom ligger helrätt i kurs (typ 2006-2007).
Jag bor långt norrut så det blir ganska många mil efter motorväg/rak landsväg och jag är leds på fartvinden med min nuvarande hoj, speciellt i hastigheter över 140 km/h. Behovet av att kunna packa med sig ganska ordentligt med saker då jag och tjejen kuskar lite längre har hittils lösts med ryggsäck och tankväska vilket blir tjatigt i längden.
Det som lockar med med VFR:en är att man enkelt kan skruva på sidoväskor och toppbox, tillbehör som ofta följer med när man köper beggad VFR, samtidigt som den enligt mångas utsago blir "sportig" utan dessa förfulande åbäken.
Nu kommer vi äntligen till mitt egentliga problem; är VFR800 en sport-tourer med betoningen på sport eller touring?
Är grön (har haft hoj och kort sedan sista maj i år, avverkat 1600 mil totalt) och köpte min FZ6:a mest för att det är en tacksam hoj att ta kortet med.
Nå? Vad säger ni?
Last edited: