VFR800 - Bra eller anus?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Hade inte jag haft en liten penis så hade jag definitivt köpt en Viffer 800 alla dagar i veckan!
Fick låna en VFR 750 i en hel vecka, tror att det var en -99 eller om det var en VFR 800.
Många år sedan nu. Den kändes helt enkelt härlig och pålitlig.
Sen en sak ska du veta ... En motorcykel kan ALDRIG vara tråkig!
 

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Luleå
Hoj
Honda VFR 800 -08
Har dom inte en silvrig VFR800 på Lindroths? får iaf upp den på deras hemsida.

Kör själv en svart vfr -08 som du annars kan få kika på, ej till salu dock :)
 

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Småland
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Haft tre viffrar. VFR går ha till allt, själv använder jag viffern till allt från alptouring till bankörning. Den är inte bäst på något, MEN det är du som förare som sätter begränsningen för vad den kan göra.

Vill du spöa R - hojar så gör du, detsamma gäller touringhojar på touringuppdrag. Dvs, en av mc världens mest lyckade kompromisser.

Lycka till med letandet :)
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jo, men tråkigare än en volvo 240. :D Och allt annat bakhjulsdrivet. ;)

Ja men det är ju fusk att ta en volvo 240, alla vet ju om körgädjen i en volvo 240. Min hade servo och OD!
Guldmetallic med turbofälgar! Nej nu måste vi koncentrera oss på ämnet.... Just ja Honda Viffer är grejer det!
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Sjukt nöjd med min. Tycker den har allt vad en hoj behöver. Jag har aldrig ägt en hoj mer än två säsonger, förutom denna, den är inne på tredje säsongensöder 051.jpg
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Vill du ha en VFR och vill ha relativt låga mil men inte ny så vill du ha en som gått strax över 2400 mil och är nyservad.
I övrigt inget speciellt att tänka på förutom att kanske hitta en som har slipon och grejer på från start för det drar iväg fort.

Är väl duktigt partisk men jag är inte inne på min andra VFR för inte.. Visst kanske könlös jämfört med en riktig sporthoj men det ska man ju inte jämföra med.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det är så att 2400-milaservicen är ganska dyr, eller hur?

Har fått / hört lite olika priser.
Allt från 4500-7500:- (inte värren än en Ducce :) ) , men det hänger nog både lite på vem man anlitar och om det behöver schismas.

Pratade med en icke Honda verkstad, där ägaren själv kört VFR sedan slutet av 90-talet , har en 06:a idag, och han ville ha ca: 4500:- för jobbet inkl. ventiljustering :tummenupp
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Som flertalet sagt redan. Bra på allt men inte bäst på något.
Skottsäker är ju redan nämnt. Hade en -05 två säsonger och var inte helt nöjd med när vtec:en gick i och ur, men eftersom du är inne på -06 och uppåt så kör på..det ändrades karaktär lite på vtec mellan -05 och -06 och då till det bättre.

Man kan klara sig och modda den med det som behövs med ganska små medel. Det dyraste är slipon eller ett extra orginalsystem att modda.
Se bara till att den har packväskor när du köper den. Dyrt som stryk att köpa löst.

Jag bytte bara för att jag ville ha en ren sporthoj, annars hade jag nog haft kvar min.
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Som flertalet sagt redan. Bra på allt men inte bäst på något.
Skottsäker är ju redan nämnt. Hade en -05 två säsonger och var inte helt nöjd med när vtec:en gick i och ur, men eftersom du är inne på -06 och uppåt så kör på..det ändrades karaktär lite på vtec mellan -05 och -06 och då till det bättre.

Man kan klara sig och modda den med det som behövs med ganska små medel. Det dyraste är slipon eller ett extra orginalsystem att modda.
Se bara till att den har packväskor när du köper den. Dyrt som stryk att köpa löst.

Jag bytte bara för att jag ville ha en ren sporthoj, annars hade jag nog haft kvar min.

Jo kollar man priser på packväskor och slip-on så blir man fan mörkrädd. Men då vet jag vad jag ska leta efter; en 06:a eller nyare med 2400-milaservicen avklarad som har slip-on och packväskor. Låter inte helt omöjligt. :tummenupp
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Har fått / hört lite olika priser.
Allt från 4500-7500:- (inte värren än en Ducce :) ) , men det hänger nog både lite på vem man anlitar och om det behöver schismas.

Pratade med en icke Honda verkstad, där ägaren själv kört VFR sedan slutet av 90-talet , har en 06:a idag, och han ville ha ca: 4500:- för jobbet inkl. ventiljustering :tummenupp

4500 inkl ventlijustering är ju ett superklipp. Yamaha-center vill ha nästan lika mycket bara för ventiljusteringen på min hoj.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
$(KGrHqJ,!noE9fq0Mon)BPkbe7Y)4Q~~60_12.jpg
Jo kollar man priser på packväskor och slip-on så blir man fan mörkrädd. Men då vet jag vad jag ska leta efter; en 06:a eller nyare med 2400-milaservicen avklarad som har slip-on och packväskor. Låter inte helt omöjligt. :tummenupp

I Sverige kostar nya väskor ca: 15 000:-

I England 675 £ , dock vet jag inte vad frakten går på, men Schenker brukar vara rätt billiga :tummenupp
Så det är kanske inte så blodigt ändå.

http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-VFR800-VFR-800-Vtec-V-Tec-V-Tec-ABS-Black-Pannier-Cases-Luggage-Trio-/170828289243?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item27c628d4db
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Servicekostnaden kan skilja en hel del, alt beror på hur mycket jobb det är med venilerna och byte av shims.
Jag fick betala 9200 för service och ett nytt drivpaket
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top