Vi kräver bättre kommentatorer på Eurosport!

johanrehn80 skrev:
Uppdatera mig. Jag bor i skogen utan Eurosport. Är inte Äpplet kvar? :confused:

Peter "Äpplet" Dalbom är kvar. Men han räcker inte för att göra sändningarna hälften så bra som när Eurosports professionella MotoGP-kommentatorer med understöd av Randy Mamola i depån höll i spakarna. Och när Dahlboms bisittare kommenterar på egen hand, som från Catalunya igår, blir jämförelsen med den professionella versionen tragikomisk. Men Eurosport Sverige anser på fullt allvar att detta har inneburit en kvalitetsförbättring och motsvarar tittarnas önskemål:

• Kommentatorns störande översättning av engelska till svenska – under pågående intervju.

• Felsägningar.

• Ouppmärksamhet som gör att viktiga händelser inte kommenteras alls eller flera minuter efter de har inträffat.

• Oförmåga att analysera tävlingen och presentera intressanta idéer om förarnas taktik.

• Dålig eller ingen kunskap om vad som händer bakom scenen i depån.

• Dåligt och tråkigt språkbruk där fraser och ord upprepas i oändlighet.

• Sexuella anspelningar.

• Kort sagt: amatörmässigt.

instämmer
Nyteknik skrev:
Peter "Äpplet" Dalbom är kvar. Men han räcker inte för att göra sändningarna hälften så bra som när Eurosports professionella MotoGP-kommentatorer med understöd av Randy Mamola i depån höll i spakarna. Och när Dahlboms bisittare kommenterar på egen hand, som från Catalunya igår, blir jämförelsen med den professionella versionen tragikomisk. Men Eurosport Sverige anser på fullt allvar att detta har inneburit en kvalitetsförbättring och motsvarar tittarnas önskemål:

• Kommentatorns störande översättning av engelska till svenska – under pågående intervju.

• Felsägningar.

• Ouppmärksamhet som gör att viktiga händelser inte kommenteras alls eller flera minuter efter de har inträffat.

• Oförmåga att analysera tävlingen och presentera intressanta idéer om förarnas taktik.

• Sexuella anspelningar.

Nyteknik skrev:

• Felsägningar.

• Sexuella anspelningar.

Kan bara instämma. Eurosport har fått min kommentar nu också!

Torleif Hansen tycker jag inte att man kan racka ner på..han kan mycket och han älskar sporten, motocross alltså och tycker han är bra kommentator..
Men att vi inte har bättre kommentatorer till MotoGP är väl helt enkelt för att vi inte har för många som brinner för det helt enkelt..och som kan uttrycka sig väl..

Nope... Jag skickade et mail ganska omgående när denna tråden dök upp, och jag har inte fått något svar.

Inte heller jag har fått det utlovade svaret.

Jag tolkar det så att den som tillsätter kommentatorer varken kan något om motorcykelracing eller bryr sig om vad vi som är det och tittar på deras sändningar tycker.

Nyteknik skrev:
Inte heller jag har fått det utlovade svaret.

Jag tolkar det så att den som tillsätter kommentatorer varken kan något om motorcykelracing eller bryr sig om vad vi som är det och tittar på deras sändningar tycker.
Melja igen och be uttryckligen om ett svar på tidigare skickat mejl!

Smeddie skrev:
Va!? Janne Blomqvist är ju kung .. ok Eje är en svammel-pelle men Janne balanserar ju upp hela tillställningen. :Bugar

Håller med Eje skulle fan inte få yttra sig om sport..Mår dåligt ¨när killen pratar........Eurosport har dock en jävligt skön lirare som kommenterar Trail....vet ej namn men kul killen :yoparty

ake_fisk skrev:

Håller med Eje skulle fan inte få yttra sig om sport..Mår dåligt ¨när killen pratar........Eurosport har dock en jävligt skön lirare som kommenterar Trail....vet ej namn men kul killen :yoparty
Torleif Hansen.

Fick svar från Eurosport:

"Hittar tyvärr inte ditt mail från förra veckan så jag kan inte svara på det. Skicka frågan igen om du vill. Om det bara var en synpunkt på sändningarna du skickade har den sänts vidare till Produktionsavdelningen som ansvarar för sändningarna och kommentatorerna."

Nyteknik skrev:
Fick svar från Eurosport:

"Hittar tyvärr inte ditt mail från förra veckan så jag kan inte svara på det. Skicka frågan igen om du vill. Om det bara var en synpunkt på sändningarna du skickade har den sänts vidare till Produktionsavdelningen som ansvarar för sändningarna och kommentatorerna."

Det var svagt. Om det är så att "produktionsavdelningen" fått mailen så får väl "produktionsavdelningen" se till att bemöta kritiken. Suger kommentatorerna lika eländig elefantballe i raporteringen från Assen som de gjorde i Catalunya så får det bli fler klagomail.
Kanske skulle slå näven i bordet så kaffekoppen hoppar och skriva under med "hederlig skattebetalare" :D

gladh

gladh skrev:
Det var svagt. Om det är så att "produktionsavdelningen" fått mailen så får väl "produktionsavdelningen" se till att bemöta kritiken. Suger kommentatorerna lika eländig elefantballe i raporteringen från Assen som de gjorde i Catalunya så får det bli fler klagomail.
Kanske skulle slå näven i bordet så kaffekoppen hoppar och skriva under med "hederlig skattebetalare" :D

gladh

"eländig elefantballe" – :rofl

Troligen är det Dahlbom och Wyrén som kommenterar Assen. Catalunya var ju värre än normalt eftersom de två bisittarna då ansvarade för rapporteringen. Råttorna dansade på bordet, så att säga.

Varför inte maila suveräne Roberto Vaicchi (kommenterar cykelsport i Eurosport) och vädja till hans pliktkänsla. PM:a mig för hans mailadress.

Last edited:
Nytt svar från Eurosport nedan. Jag bad om e-postadress för att kunna rikta mina frågor till rätt person.

"Om det var synpunkter eller frågor som rör kommentatorerna har de skickats vidare om vi fått dem. Vill du skicka dem igen för att vara på den säkra sidan är du välkommen att göra det men vi lämnar inte ut e-postadresserna. Alla e-mail med frågor som rör kommentatorerna går vidare till den nordiske produktionschefen som i sin tur avgör vad som ska tas upp med huvudkontoret i Paris. Det är dock inte säkert att han hinner svara på alla idividuella e-mail då vi tar emot väldigt många varje dag men han tar självklart med synpunkter på hur vi ska kunan bli bättre i sina avvägningar när det gäller kommentatorerna och produktionen i övrigt."

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick