Vi med över 1milj SEK i årslön?!

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Jag räknar inte sammanlagd inkomst i hushållet! Jag svarar för min egen inkomst.
Okej att jag tjänar pengarna kanske inte blir helt rätt då. För det är ju inte så att jag går till ett jobb där jag sitter av 8 timmar varje dag och sen får xx antal tusen i lön och sen iaf är missnöjd. Jag har tjänat pengarna som nu jobbar åt mig istället... förstår du då mera vad jag menar?
Under inkomst på min deklaration finns ett belopp på över en miljon, men ni kanske inte räknar så? Ni kanske bara räknar pengar som man får av en arbetsgivare? Men det är min förtjänst att det rullar in pengar på mitt konto varje månad.

Vad heter företaget, dimmiga Lapplisa AB???

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Att jag är duktig på att förvalta och placera pengar är inget jag skäms över heller.

Hur/vad har du förvaltat dem i:confused: .

:brinnerup Jag hade en jäkla bonnröta som tog ut pengar, inte mycket men ändå pengar jag är nästan säker påhade försvunnit, (kapitalförsäkring =inte någon skatt på uttagna pengar)när IT-bubblan sprack. Har därefter inte gått in för att förvalta/placera. Dags att börja pensionsspara :död

/fattig i ören räknat men rik på annat

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Spela roll den som vinner är den som taxerar noll.
hahahhha hmmmm

Jente

Angel in disguise
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Har ingen
Tack så mycket tjejen.
Tror jag svarade på dina frågor också om vad företaget handlar om i svaret ovan.
Men vill du veta nåt mera så bara skicka ett PM.
Jag önskar dig all lycka med att starta eget och håller alla tummar för dig. Det behövs fler såna som du som vågar tro på sig själva och sina egna ideer. :tummenupp :tummenupp

Killen som har faktiskt fått min att tro mer att de går....Är utbildad kläd designer och sömmerska, han har sett vad jag har designat och sytt. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Killen som har faktiskt fått min att tro mer att de går....Är utbildad kläd designer och sömmerska, han har sett vad jag har designat och sytt. :)

Kul med folk som vågar satsa lite bredare än bara nagelvård eller taxi!
Jag kan en del om slöjd och sådant själv, säljer på lite marknader och så. Försöker som fan komma in på Designtorget men det är så svåååårt.
Designar du även herrkläder? Eller är det dam eller acessoarer eller vad har du för grejer?

Släng upp lite bilder vet ja!!

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Orkade bara

...läsa första sidan, men kom att tänka på följande:

1 MSEK/år = 81 967:- / mån (inklusive semester ersättning)

Om en person har bonus med tak på max 100 000:- (inget anmärkningsvärt)

så räcker det med:

73 770:- / månad

Detta är peanuts i ett europeiskt pespektiv.

I Tyskland t.ex. tjänar en distriktssälare ca 40 000:- / månad + provision.

Gissa vad en säljchef tjänar...

Lönerna (och skatterna) är ett skämt i sverige...

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Man kanske skulle säga så här: Man blir inte rik på de stora inkomsterna men däremot på de små utgifterna!

Jag känner många som tjänar en bra bit över 1 miljon! Men dem har båt, bil, hoj stort hus etc. etc. Och de flesta har det lika knapert i slutet av månaden som de flesta andra.

Min syrra däremot tjänar ca 7 tusen i månaden och sparar ca 5 av dem varje månad. Hon har köpt sitt hus i stort sett utan lån. Åker på semester varje år utomlands etc.

Hennes kille tjänar inte heller några märkvärdiga pengar men båda tänker lika så deras sparkonto växer fett varje månad!

Så vem är rikast?

Själv når jag inte upp till 1 mille men anser nog ändå att vi har ett ganska rikt liv när vi kan spara ca 15 tusen varje månad trots att vi har villa, ny bil och hoj.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC