Vi med över 1milj SEK i årslön?!

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Man kanske skulle säga så här: Man blir inte rik på de stora inkomsterna men däremot på de små utgifterna!

Jag känner många som tjänar en bra bit över 1 miljon! Men dem har båt, bil, hoj stort hus etc. etc. Och de flesta har det lika knapert i slutet av månaden som de flesta andra.

Min syrra däremot tjänar ca 7 tusen i månaden och sparar ca 5 av dem varje månad. Hon har köpt sitt hus i stort sett utan lån. Åker på semester varje år utomlands etc.

Hennes kille tjänar inte heller några märkvärdiga pengar men båda tänker lika så deras sparkonto växer fett varje månad!

Så vem är rikast?

Själv når jag inte upp till 1 mille men anser nog ändå att vi har ett ganska rikt liv när vi kan spara ca 15 tusen varje månad trots att vi har villa, ny bil och hoj.

Hur i helsike gör man för att spara 5 tusen av en lön på 7 tusen? och ändå betala normala räkningar och mat????

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Näää Han tänker lika står det.:tuttar

Precis fast faktum är att han sparar mer! Sen är det ju så att de har barn så även om hon bara har 7 i lön så tillkommer det ju en del för barnbidrag etc.

Men dom sparar väl tillsammans ca 10-15 per månad! Ungefär som vi och tjejen får inte ut mer än nio-tio typ!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hur i helsike gör man för att spara 5 tusen av en lön på 7 tusen? och ändå betala normala räkningar och mat????

Är det den enda inkomsten då?, fått/får pengar på annat sätt arv t ex :va , pengar från försäkringsbolag etc. Snälla föräldrar:rolleyes:

Man kanske skulle säga så här: Man blir inte rik på de stora inkomsterna men däremot på de små utgifterna!

.

:fakta. Det där lilla "jobbiga" telefonsamtalet kan löna sig, jämföra t ex elbolag, många bäckar små.

Jag har blivit som farsan :brinnerup som t ex köpte möbler men så ville dem ha betalt 500kr för frakten.."jaha då kan ni åka tillbaka med möblerna"...han fick som han ville och han slapp betala för frakten..:D

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Precis fast faktum är att han sparar mer! Sen är det ju så att de har barn så även om hon bara har 7 i lön så tillkommer det ju en del för barnbidrag etc.

Men dom sparar väl tillsammans ca 10-15 per månad! Ungefär som vi och tjejen får inte ut mer än nio-tio typ!

Nu var det ju frågan om hur man gör?

Alltså slå ihop alla inkomster och sen ta hur mycket ni sparar ;) Hur många % av det totala som kommer in sparar din syster och hennes gubbe. För spara 5 tusen av 7 tusen ger ca 70% sparat av sin inkomst.

Att få in pengar på annat håll säger ju inte så mycket.

Visst ha en lön på 7 tusen och sen ha 10 ungar som man får bidrag för ger ju en inkomst på mer än 7 tusen i månden och därför är det ju inte sååå strongt att spara 5 tusen som att bara ha 7 tusen och spara 5 tusen i månaden :)

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Nu var det ju frågan om hur man gör?

Alltså slå ihop alla inkomster och sen ta hur mycket ni sparar ;) Hur många % av det totala som kommer in sparar din syster och hennes gubbe. För spara 5 tusen av 7 tusen ger ca 70% sparat av sin inkomst.

Att få in pengar på annat håll säger ju inte så mycket.

Visst ha en lön på 7 tusen och sen ha 10 ungar som man får bidrag för ger ju en inkomst på mer än 7 tusen i månden och därför är det ju inte sååå strongt att spara 5 tusen som att bara ha 7 tusen och spara 5 tusen i månaden :)

Jag tror bestämt att jag skrev svaret i början! Det är de små utgifterna man blir rik av!

Syrran och hennes kille har vart tillsammans i snart 15 år. Aldrig tagit lån alltid sparat så mycket dem kunnat!

Därför har de nu när de fick barn kunnat köpa hus i stort sett utan lån, samt även bil helt kontant!

Hon tjänar alltså ca 7000:- plus barnbidrag på 2000:- eller något liknande! Han tjänar ca 15000:- rent. De har fasta utgifter på max 5000:- per månad!

Dem bytlånas barn kläder med vänner. etc.

Då är det inte så svårt att spara ca 10.000.

Själva har vi inkomster efter skatt på ca 50.000 men vi kan max spara ca 15.000 per månad!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Sparar ca 5-10 tusen per månad :yoparty

Inga lån.
Dyr hoj.
Bostad med schysst hyra.
Inga ungar.
Billig bil i inköp,dock törstig men va fasen till det lilla jag kör.

Nöjd....jo......nja man blir väl aldrig riktigt nöjd eller :va

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag tror bestämt att jag skrev svaret i början! Det är de små utgifterna man blir rik av!

Syrran och hennes kille har vart tillsammans i snart 15 år. Aldrig tagit lån alltid sparat så mycket dem kunnat!

Därför har de nu när de fick barn kunnat köpa hus i stort sett utan lån, samt även bil helt kontant!

Hon tjänar alltså ca 7000:- plus barnbidrag på 2000:- eller något liknande! Han tjänar ca 15000:- rent. De har fasta utgifter på max 5000:- per månad!

Dem bytlånas barn kläder med vänner. etc.

Då är det inte så svårt att spara ca 10.000.

Själva har vi inkomster efter skatt på ca 50.000 men vi kan max spara ca 15.000 per månad!

bodde dom i tält eller i världens billigaste etta:confused: inget vatten, ingen el, ingen mobil, ingen bil, ingen internet osv??? fan vilket tråkigt liv dom har levt:huvet

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
bodde dom i tält eller i världens billigaste etta:confused: inget vatten, ingen el, ingen mobil, ingen bil, ingen internet osv??? fan vilket tråkigt liv dom har levt:huvet

Haha nej knappast! Dem har rest jorden runt, jobbat ca 6 månader per år och resten av tiden rest! Så knappast ett tråkigt liv!

Jag sa att hon tjänar 7000:- nu inte att hon tjänade det förr!

Både hon hennes kille och jag har tidigare jobbat som sanerare på kärnkraftverk! Ingen heltidssyssla men något som man tjänar grymt bra med pengar på under den perioden man jobbar!

Så där har du förklaringen!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Haha nej knappast! Dem har rest jorden runt, jobbat ca 6 månader per år och resten av tiden rest! Så knappast ett tråkigt liv!

Jag sa att hon tjänar 7000:- nu inte att hon tjänade det förr!

Både hon hennes kille och jag har tidigare jobbat som sanerare på kärnkraftverk! Ingen heltidssyssla men något som man tjänar grymt bra med pengar på under den perioden man jobbar!

Så där har du förklaringen!

så det dom tjänade då räckte både till jordenruntresor och till att casha ett hus(dom bor la inte stockholm va), dom måste tjänat förskräckligt mkt pengar som sanerare på den tiden:confused: jag får inte ihop det, någon annan som får kanske???

Last edited:

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
så det dom tjänade då räckte både till jordenruntresor och till huset, dom måste tjänat förskräckligt mkt pengar som sanerare på den tiden:confused: jag får inte ihop det, någon annan som får kanske???

Ja det råkade det göra,

Jag tjänade ca 50-60 rent per sex veckors period när jag jobbade som sanerare! Syrran ungefär samma hennes kille jobbade som bas så han hade lite mer!

Syrran och hennes kille jobbade även perioder i england på kärnkraftverk vilket gav ännu mer pengar!

Finns massor med liknande jobb, typ jobba på oljeplattform, rensa fisk i norge etc.

Så jobbar man ca 6 månader och tjänar tillsammans ca 600.000 efter skatt på den tiden så kan man resa för ca 100.000 spara ca 300.000 och leva för resten.

Noteras att man under tiden som man jobbar oftast bor i en husvagn på en camping! Med andra ord väldigt låga omkostnader!

Köper man sedan ett hus för ca 1 miljon så behöver man inte jobba så länge med andra ord! Jag har ju aldrig sagt att de bor i Stockholm eller hur?

Får du det att gå ihop nu eller behöver du en miniräknare?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Ja det råkade det göra,

Jag tjänade ca 50-60 rent per sex veckors period när jag jobbade som sanerare! Syrran ungefär samma hennes kille jobbade som bas så han hade lite mer!

Syrran och hennes kille jobbade även perioder i england på kärnkraftverk vilket gav ännu mer pengar!

Finns massor med liknande jobb, typ jobba på oljeplattform, rensa fisk i norge etc.

Så jobbar man ca 6 månader och tjänar tillsammans ca 600.000 efter skatt på den tiden så kan man resa för ca 100.000 spara ca 300.000 och leva för resten.

Noteras att man under tiden som man jobbar oftast bor i en husvagn på en camping! Med andra ord väldigt låga omkostnader!

Köper man sedan ett hus för ca 1 miljon så behöver man inte jobba så länge med andra ord! Jag har ju aldrig sagt att de bor i Stockholm eller hur?

Får du det att gå ihop nu eller behöver du en miniräknare?

det var en FRÅGA! sanerare säger du hmm, kan du tipsa om sådana jobb? fan det skulle räcka att jobba några år som det sen kan man ju fan dra sig tebax:tungan tell me moore

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC