Lundberg
Nu har jag verkligen en drömhoj!
det var en FRÅGA! sanerare säger du hmm, kan du tipsa om sådana jobb? fan det skulle räcka att jobba några år som det sen kan man ju fan dra sig tebax tell me moore
Okay sorry!
Absolut du har Forsmark och barsebäck i Sverige. Jag kan kolla om jag hittar mina gamla papper! Jobbet är ett skitjobb! Du tvättar saker och rum i sprit för att få ner radioaktiviteten! I Sverige är det dock hård koll på hur mycket man får plocka! Det sjuka är att dem inte kollar om man jobbat utomlands ifall man blivit tvingad till ett sabbatsår.
Du kan få gå och städa ja allt möjligt skit! Men för de pengarna så bryr man sig inte! Jag jobbade tre år alltså 3 sommrar! Men sen pallade jag inte! Känns som att sitta i finkan man går in genom en stängselmur och sen är man typ inlåst hela dagen utan fönster!
Men syrran och hennes kille pallade typ 8 år! Det brukar vara svårt att komma in eftersom många som studerar vill ha såna här jobb! Man måste nästan alltid känna någon eller ha blivit rekommenderad!
Numera är det dock något sämre betalt eftersom skatteverket kom på att man inte skulle få betalt för boende under tiden eftersom det var ett tillfälligt jobb! Det borde nog ha gjort en 8000:- mindre men det är ju fortfarande grymt bra pengar!
Kärnkraftssanerare.......hm låter som man blir lysande på det
Haha ja syrran var orolig som fan när hon ville skaffa barn! Men efter så många år så hade hon inga förhöjda värden alls!
Jag minns inte exakt nu hur man mätte men säg att du får 1.0 per år i normal strålning utav jorden så var det typ hälften av det som man som max fick ta under perioden man jobbade!
I USA, England etc. så var motsvarigheten typ 5.0
Notera att mitt mättesätt inte stämmer jag minns baske mig inte hur man mätte!
Kanske en bieffekt?
Last edited: