Vi med för mycket fritid

Henken

Guest
Hah!

Nu är problemet löst! :fakta
Med en sån här hemma slipper man ha tråkigt/plugga.

Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Bikerbitch skrev:
Sluta jiddra, börja jobba Henken!
Jag önskar jag också hade så slappa dagar...
..sa den som började skolan kl. 12.30!
Avis? inte ett dugg!

Jo, utav bara helvittte :mad:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
12.30 ja.. Vissa har det snuskigt bra. Men råkade jag nämna att jag pinas fram till 16.50 också medan alla andra tar helg vid 15.00

Fördjävligt. Faschistskola

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Bikerbitch skrev:
12.30 ja.. Vissa har det snuskigt bra. Men råkade jag nämna att jag pinas fram till 16.50 också medan alla andra tar helg vid 15.00

Fördjävligt. Faschistskola
Hahahaha
Jaja, vänta till "vanliga" livet börja kl. 8.00 till 8.00 nästa dag är min längsta arbetsdag :skrämd

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Sweedo skrev:
Hahahaha
Jaja, vänta till "vanliga" livet börja kl. 8.00 till 8.00 nästa dag är min längsta arbetsdag :skrämd

Du får ju glänsa runt i din Saab om dagarna och få massa förmåner som jag inte har ;)
Jag skall ikke hava ett arbete som varar hela dygn

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Bikerbitch skrev:

Nope inte för Bikerbitch inte där krävs det ett friare jobb som frilansfilmare för mc-reportage,
krälandes i diket för att få bästa vinkeln strax före soluppgången för att få det rätta ljuset... :bow :bow :bow

:hej

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
goodfella skrev:
Jag sitter i ungefär samma sits, har ledigt ca två dagar i veckan, de tre andra i skolan. Mina tips på tidsdödande.....

*Titta på ordjakten

:tummenupp

det gör man bara om man har RIKTIGT tråkigt!

Man kan ju gymma om man nu finner glädje i det.

Bikerbitch skrev:
Du får ju glänsa runt i din Saab om dagarna och få massa förmåner som jag inte har ;)

Låt mig berätta om Tisdag onsdag, det jag sysslade med då:

Vaknade rätt sent runt 12.00 ungefär (okej, beror på hur man ser det, ibland är det sent, ibland tidigt...)
Sitter och degar. Bror kommer hem ifrån Universitetet, han jobbar lite med lite crap som är kvar ifrån hans jobb. Jörgen ifrån Adena Picos ringer. Han har en akut körning som han vill bror ska ta.
Eftersom han inte hinner så frågar han om det inte duger med lillebror och det gör det såklart :)

Kl är nästan 4 då. Kastar oss in i en bil och han skjutsar ut mig till Adena Picos i Örebro. Här börjar det, lämnar Örebro 17.40 efter att ha spillt i lite disel i tanken. Ringer till leverans adressen, får svaret av en telefonsvarare att mottagaren är på semester. Hurra, åker endå, man får vara berädd på en bom körning

Tar E18 ut emot Karlskoga, som blir till Karlstad och tillslut Arvika.
Det dumma är att paketet är till Kommukontoret i Arvika, altså har de inte ens öppet. Lyckas lösa det endå med lite haxxor skillz och lite securitas inblandat ;)

Vänder och stannar till vid mcdonalds och tar en burgare och en kaffe. Sajtan vad gott det smakade, hade bara käkat frukost den dagen. Kaffet var utsökt. Ringer min bror och han säger att vi har en körning i morgon till Västerås och Solna Kommer hem kl 23.00.

Lägger mig 23.21. Somnar och vaknar vid 2 tiden ungefär (02.00) somnar aldrig om utan ligger vaken till 5.30 då jag går upp och stoppar i mig nått för att åka och hämta upp bror. Styr Caddin emot Västerås och lämar ett paket där hos Adena i västerås. Kör vidare till Sthlm, Solna, levererar ett paket där.

Vänder om, stannar till på Mcd, käkar och tar en kaffe :) På väg hem så ringer de ifrån Adena i Örebro och säger åt bror att vi ska hämta nått paket på vägen hem (kommer ej ihåg vart)
Vi gör det och när vi kommer till Örebro är det bråttom. Paketet märks och skickas ut med någon annan.

Det är runt lunch, och vi ska åka till laxå med några paket samt dialys. Eftersom dialys väger jäkligt mycket (en 200+ kg på varje vagn) så går det inte riktigt så bra att få in det i caddyn. Får ta en Liten Lastbil (väger väll bort emot 2.5 2.7 ton och lastar 750 kg så det går precis på B kortet) och den får jag köra! Har bara haft körkort sedan slutet av Augusti, så det var lite av en utmaning. Den toppade 125.. i nedförsbacke :D

Dialysen är som vanligt till privat personer, därför svårare att hitta till och jäkligt drygt att kånka in i husen där de ska ställas.

Äntligen påväg hem. Är väll hemma runt 5 tiden och är jäkligt trött efter 3 timmars sömn och nästan 12 timmars arbete. Får reda på att jag ska städa hos farsans jobb, jippiiii! får häva i mig kaffe för att öht kunna resa sig ur soffan.

Resultatet: 100 mil körda, varav jag körde 90 av dem. Nästan 24 timmars jobb på 2 dar. Yay!

Last edited:

IsaE

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
hade en Gsx-r 750
Blir ju lätt problem med plugg och jobb.
Jobbar man som en tok och lyckas köpa dröm hojen har man ändå sällan råd att ha den påställd då CSN kommer och vill ha tillbaka alla pengar man tjänat.
( då man inte får tjäna några pengar som student, studenter skall enligt lag vara och förbli fattiga)

så proffsurfning verkar var ett av de bättre alternativen :rolleyes:

..eller lägger man ner skolan och jobbar dubbelt så har man garanterat ingen fritid alls

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kalle Kspruta- Jag tror det finns folk som har det värre :p
Skämt åsido. Lät riktigt jobbigt det där, men pengar är ett nödvändigt ont.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Henken skrev:
Jorå, jag har börjat läsa en del också. Men den här meningen fick mig lite :confused:
"Validititeten i de olika paradigmen kan evalueras, trots att de är inkommensurabla..."

Jag är intresseintelligent, dvs är det intressant så lär jag mig det så jag tror inte att det är nån större fara iochmed att jag läser..oxå, inte bara fritid alså.

Ehehe ..vad läser du? Läser oxå mycket om validitet, paradigm, kontext etc.

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Bikerbitch skrev:
Kalle Kspruta- Jag tror det finns folk som har det värre :p
Skämt åsido. Lät riktigt jobbigt det där, men pengar är ett nödvändigt ont.

Jaja, det såklart. Vet att det finns det som har betydligt jobbigare med tanke på att jag inte jobbar alla dagar i veckan...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy