Vi som är 30+ hojar oxå

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag gick med här på Sporthoj igår, och det verkar vara ett trevligt ställe. Har tidigare hängt rätt intensivt på ett liknande ställe men då handlade det om hembio.
Det är lätt att känna sig lastgammal här, många verkar vara yngre, men jag tror nog det finns fler som jag 35 +. Tänkte att de som vill kunde berätta lite i denna tråd.

Jag började köra hoj 1983 men slutade abrupt i fronten på en lastbil. Körde sedan rätt intensivt 1986-1991, RD 350 och sedan XJ 900. Nittiotalet och en bit på 2000-talet har jag ägnat åt barnuppfödning, men nu när de är åtminstone några år gamla tyckte jag och frugan att det kunde vara läge att skaffa hoj igen, så det gjorde vi i august förra året. Ser fram emot en härlig säsong 2006 !
Vi hörs
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Själv är man 40+, och det finns inte så mycket mer att säga om det.
Skämt åsido. Motorcyklar är nog roliga oavsett ålder, i alla fall förarens. Många av de som håller kör inom roadracing är också till åren komna. Vem har råd att tävla när man är 18-20 år? När man åker på olika banåkningar för allmänheten möter man väldigt många som är 30+.
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
36 år och 10 år på sporthojar och man lever fortfarande.... det går ju bra det här :tummenupp
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Vill påpeka att antal år man har haft A-KK också spelar roll... Man kan var 30+ men ändå nybörjare.

Som jag: fyller 40 i år, haft Britiskt A-KK sedan 1993 och svenskt A-KK sedan 1996 men köpte min första sporthoj i somras. Jag klassificeras nog som nybörjare, vad det gäller sporthoj i alla fall.
 

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Norsborg
Hoj
Honda cb 900 1982
en som snart fyller 50

Välkommen i gänget : är själv snart 50 men ja åker hoj i alla fall hoppas att vi höres / skriv gärna pm till mig om ni känner fört mvh bert :banana :hihi :yoparty
 

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
På landet i min Valmet 405:a
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
35år i sommar... :gnissla kortet i 5år..., en son på 1 år, precis köpt R1:a 04:a :banana
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Blir 36 nästa månad...fick för mig att ta A-kortet förra sommaren, blev så sugen när jag var ute på barkarby och körde upp för BE och såg hojåkarna köra upp så jag tog några lektioner och hann precis köra upp innan vv stängde för säsongen.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Fyllde 31 för ett par veckor sedan.
Fick min första cross när jag fyllde 3år (1978).
Bågekort sen 92.
Har alltid gasat fullt och lever fortfarande.

Men sjukhustjournalen får snart en egen pärm :yoparty
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Blir 34 i år.

Är glad att jag inte tog mc kort för tung när jag var 18, då hade jag nog inte blivit så gammal som jag är (ung & dum)

Bästa med att bli äldre är att premien är inom rimliga gränser (dock ändå ganska dyrt)
 

mts

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Multistada -04
Va fan jag har kört hoj i 31 år!!! På sporthoj hela tiden (utom ett misstag 92).
Kortet tog jag var 16, 1975 och kostade 280 spänn totalt!
Körde till Skolan året runt i snö och slask, 2½ mil åt varje håll.
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
34 år, ska påbörja min 19e mc-säsong om några veckor. Har också barn (tveksamt dock om de ska få börja köra hoj... :rolleyes: )
 

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
Fireblade
Är 34 och känner mig inte så värst gammal...

förutom när man skall gå upp på morgonen och släpa sig in till jobbet så känner man sig drygt 98 i bästa fall ;)

körde mycket 125'a när man var mellan 12 och 18 sen så glömde man bort det hela tills jag fyllde 30 då man tog kortet för tung hoj =)
 

Macke-Linden

Pain is temporary......
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
r1 -05
32 år, tog kortet förra våren två barn en på 3 år och ett på 4 månader men det går att få tid att köra ändå :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top