Vi som är 30+ hojar oxå

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
40....

Började åka cross 80-81 nån gång!

Tog hojkort -83 om jag minns rätt.. :D

Åkt hoj mer eller mindre sen dess.
Tävlat och tourat.

Meckat en del också! :tungan
 
Last edited:

Thomb

Hellre amortera än reparera o renovera!
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
SV650S for sail...
32 nu i sommar o lever för övrigt ett stenhårt Svenssonliv me alla möjliga v:n, volvo, vagnar, villa, vantar vurpor osv. Krampar mig fast vid 2-hjulgt o d håller än trotts 2 kottar! / Thompa
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
carleson skrev:
Jag gick med här på Sporthoj igår, och det verkar vara ett trevligt ställe. Har tidigare hängt rätt intensivt på ett liknande ställe men då handlade det om hembio.
Det är lätt att känna sig lastgammal här, många verkar vara yngre, men jag tror nog det finns fler som jag 35 +. Tänkte att de som vill kunde berätta lite i denna tråd.

Jag började köra hoj 1983 men slutade abrupt i fronten på en lastbil. Körde sedan rätt intensivt 1986-1991, RD 350 och sedan XJ 900. Nittiotalet och en bit på 2000-talet har jag ägnat åt barnuppfödning, men nu när de är åtminstone några år gamla tyckte jag och frugan att det kunde vara läge att skaffa hoj igen, så det gjorde vi i august förra året. Ser fram emot en härlig säsong 2006 !
Vi hörs

He he snart 40 och leker fortfarande med motorcyklar och snöskotrar, körkort sedan 1984, åkt hoj sedan 1979......

Välkommen..
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Sedär va trevligt, vi är ju flera... 1991 bytte jag i princip hojen mot en barnvagn, men är som sagt tillbaka. Nu har frugan börjat prata om att ta kort hon oxå, det duger visst inte å bara sitta bakpå längre... men det är ju bara kul..., tror jag...

Hade länge en tanke om att smyga inför barnen med att man kört hoj, för att inte de ska bli sugna oxå... (de e ju falitt ju), men har nu lagt den tanken helt åt sidan. Ingen idé att smyga, bättre då att ge dem insikt i mysteriet hojåkning, försöka ge dem lite av den där känslan, och att det inte bara handlar om att gasa...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
36 going towards 37. Körkort sen två år tillbaka, har hunnit köpa en Viffer, en Fiddy och en Ducce. Kör gärna hoj i socialt syfte, kör gärna bana för att få ut tävlingslusten och leker gärna på Fiddyn tillsammans med dottern. Jag gammal? Nääääääää....

Säger som ww gjorde innan, tur att man inte tog KK när man var 20, jag hade förmodligen inte blivit 21. Jävlar vad det är kul att köra hoj!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
34.. änsålänge...
Tog lätt MC kort när jag var 16... tung lapp vid 19 års ålder... har haft ett upphåll ett tag (5 år) men började för ett par år sedan igen.
Köpte ny GSX1400 i november...

Har 5 barn :tuttar

3 som snart är 8 månader och 2 som snart fyller 4år (April).
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Som 30+ känner man sig som bara barnet i jämförelse med min mosters karl. Han fyller 77 i år och bytte upp sig till en ny 750 i höstas då han ansåg att han vuxit ur ER 5'an. :yoparty
Han är dock inte SH medlem.
 

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Ort
lägenhet
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
39 år, tog kortet -83. Jobbar på hojen som Mc-instruktör, kör i ur och skur.
Hadde en vurpa -84, vägen svängde...dé gjorde ont.
4 barn varav två är grabbar som vill ha sporthoj när dom blir stora, okej jag får väl lära dom, men huvaligen hur är hojarna om 10-15 år? >200 kusar?? :va
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Blir 34 i år, gift, en son på sex år, villa, Passat Kombi, katter & en orm...
Tog lätt MC 1989, -blev av med det omgående. :4skrika
Förra året bestämde jag mig för att ta hojkort igen. Körde upp i slutet av Maj.
Köpte en Triumph Truxton 900 som inte gick att åka på pga. sittställningen, bytte upp mig till en Triumph Tiger 955i som jag skrotade i Januari, och nu har jag tagit ut en sprillans ny blå och fin Triumph Sprint ST -06. :)
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
32 nu i april! Kört hoj sedan jag var 12 år. Har hela kittet sambo, barn och villa. Kört sporthoj sedan -99, har precis fått min nya R6 -06, köpte en hoj till i december en Gasgas 300 med dubbdäck. :tummenupp
 

Jögga

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yama r1-07
40+

knut skrev:
Är 46 men bryr mig så värst om åldern. Kul är det i alla fall.
Köpte min första -76.... En KS100 som saknade allt i princip. :confused:

:tummenupp


//Knut
Kört hoj sen jag var 13 honda 125 års 72 2800kr. Min första lön sommar jobbade. Sen cb 125 honda. Körde faktiskt utan körkort tills jag var 16 bodde på landet. 18 år då klev jag på en cbx 1000 honda sex lock 105 hk. Sen har det rullat på hade ett uppe håll när jag fick mina barn. Sen blev det cross ett tag och nu är man tillbaka köra hoj är ett beroende för vissa så är det bara :tummenupp. Tror att jag har haft minst 6 r hojar. Har köpt mig en r1 06. 40+ vadå :yoparty Jögga.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
30+, rena barnrumpan :tungan

Åldern sitter enbart i huvet (och i muskelbristningen och i flåset och i...) och man är nog inte äldre än vad man gör sig. Började köra hoj -78 och det är inte ett dugg mindre roligt nu :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top