Vi som får får tillbaka på skatten tråden

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Chrille skrev:
2080865 Någon som kan hjälpa till med deklarationen?

6 tebax innan avdrag, köpt hus , sålt hus med vinst, 1500 mil avdrag, resjobb....

Fan, i deklarationstider känner jag alltid en stark längtan att vara 20 igen, utan en massa skit som krånglar till det. Det var skönt att bara skriva under och glömma skiten.

Nemas problemas.
Jag hade samma problem förra deklarationen. Fyllde i lite som jag tyckte verkade rätt. När det slutliga beskedet kom, visade det sig att jag skulle "få" betala ca 48.000:-
Då var det bara att ringa och överklaga, så gjorde fogden deklarationen åt mig eftersom jag var inkompetent att göra den själv.
Fick tillbaka 13.000:- istället...
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Varför är folk så glada över att få mycket tillbaka?

Jag får 600 spänn tillbaka, jag är missnöjd. Det ska stå 0 kr. Har verkligen ingen lust att låna ut en massa stålar till staten.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
EBS skrev:
2083139 Varför är folk så glada över att få mycket tillbaka?

Jag får 600 spänn tillbaka, jag är missnöjd. Det ska stå 0 kr. Har verkligen ingen lust att låna ut en massa stålar till staten.

Tänkte också så för några år sen... Men pengarna du lånat ut till staten skulle försvinna i små poster till skitsaker och du skulle aldrig märka dom! Om du däremot får allt i en klump summa till sommar/hösten så kan du ju köpa nått kul för det.. lite som att tvångsspara :tummenupp kommer aldrig mer jämka när jag fått känna på sötman att få tillbaka massa pengar
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
3500:- tillbaka!

Men när får man pengarna? Många pratar om före midsommar men jag har för mig att man får dom i augusti... :confused:
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Kevorkian skrev:
2084320 3500:- tillbaka!

Men när får man pengarna? Många pratar om före midsommar men jag har för mig att man får dom i augusti... :confused:

Tror jag gick in på banken och sade till att jag ville ha mina pickadoller före midsommar. Så visste tanten vad hon skulle göra, och anslöt mitt konto till skatteverkets på något vis. Men dom kom då före midsommar iaf.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Kevorkian skrev:
2084320 3500:- tillbaka!

Men när får man pengarna? Många pratar om före midsommar men jag har för mig att man får dom i augusti... :confused:
Du har väl fått din deklaration? Om du kollar i papprena där så står det:

Deklarera via Internet, SMS eller telefon!
Då kan du få skatteåterbäringen redan före midsommar.

Vill du ha en säkrare källa? Kolla in på Skatteverkets hemsida
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
KarlJohan skrev:
2080806 Ett till pogues-fan månne?


Shane RoKKar!!! :yoparty

Ett tredje här... med 1800 tebax. Skall nog komma på lite avdrag också. Det jävliga är att jag inte sparat kvitton som jag borde. Fattade inte att en del saker jag ägnar mig åt skulle vara giltiga avdrag... :huvet
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
newstead skrev:
2084724 Du har väl fått din deklaration? Om du kollar i papprena där så står det:

Deklarera via Internet, SMS eller telefon!
Då kan du få skatteåterbäringen redan före midsommar.

Vill du ha en säkrare källa? Kolla in på Skatteverkets hemsida


Jodå deklarationen har jag fått, men den ligger tyvärr 65 mil härifrån. VAr in som hastigast på skatteverkets hemsida men hittade ingen info, så tack för länken! :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top