Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har kört grus på motardsulor i alla år, sladdar mest då! :tummenupp Men efter att det blivit en del skogskörning i år så har jag slangat på ett par Pirelli Scorpion MT. Grova asfaltsdäck skulle jag klassa det som...

Svar på frågan: Ostar funkar prima! :yoparty

Dom ostarna såg feta ut!

Jag har racingostar med rätt lite mönster på mina små-ostar. Blir ju ett bättre tempo med knotter men det är inte lika spännande :yoparty

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Försöker nog hitta runt slingan nu efter jobbet, någon som är på?

Edit: Kom inte längre än till polaren i Olofstorp, hjälpte honom och klippa gräset. :)

Last edited:

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
image.jpg

Nån motardåkare som saknar denna, kan ju iof vara till en motardmoppe, 130/70-17... Man är ju inte så hemma i motardvärlden haha.. Den står iaf lutad mot en p-skylt på orustgatan - vrångögatan uppe på sandarna

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Kom du ut igår eller ska du testa idag? ;)

RÄTT så bra väder idag :yoparty
Jag körde vägen upp till Stora Mellby utanför Sollebrunn härom dagen och grusvägarna upp till Kilanda strax söder om Skepplanda var så nergrusade att de knappt gick att köra på, det i kombination med att vägarna svängde som bara den var ytterst svårkört, sladd på dessa vägar innebär diket, på momangen. Nu ser jag dock att jag körde fel i en korsning vilket gjorde att jag kom in på dessa kostigar. Vägen jag skulle ha kört har jag kört på innan och då var den rätt bra.

Vägen mellan Bergums kyrka (vid Olofstorp) och "Nödinge" är dock lika rolig och gupping som vanligt, lika så vägen mellan Skepplanda och Kvarnabo. Resterande vägar, upp emot Sollebrunn, var tämligen ogrusade så när som på en sträng i mitten även om det fläckvis även bjöds på lite sladd här också.

Nu har jag dock lagt om rutten för att slippa de mest ogrusade ställena. Tänkte även att man kan ta vägen förbi Anten på vägen hem för att vila grusrumpan lite. Nu har inte polaren svarat på om han vill hänga med till Norge på torsdag (samma tripp som jag pratade om tidigare i tråden) men hör jag inget av honom så ser jag gärna att lite gubbar hakar på för lite grusbus!

Edit: Den nya tänkta rutten: http://goo.gl/maps/laA1d , hur man tar sig till och från Olofstorp/Gråbo låter jag dock vara osagt (öppen för förslag).

Skriv upp er!
1. Thorped

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...