Rasorblade
Ny medlem
kesokungen skrev:2556998vila va snackar du om
så fort keybone tillåter lite aktivitet så skall de åkas....
tippar 1-1½v
Ja "vila" från hojen!
kesokungen skrev:2556998vila va snackar du om
så fort keybone tillåter lite aktivitet så skall de åkas....
tippar 1-1½v
wheelie82 skrev:2560977Ingen som ska åka idag? Kom igen fint väder juh! Åkte en lång tur igår i vätan, riktigt kul med klibbiga hala grusvägar.
fy fan vilken tur!! jag skulle ha fått böter på en gångcrillepille64 skrev:2561954Var ute en snabb sväng igår vid mörkrets inbrott och övade lite bakhjulåkning på norrleden vid säve.Körde på som best då börjar någon blinka helt hysteriskt bakom mig med helljuset,brydde mig inte fören hansatte på blåljuset.Snacka om att jag fick mig en avhyvling.Men jag klarade mig med en tillsägelse bara.
Enda rätt hade vart å tagit ditt körkort å cykel i beslagNANO skrev:2561991fy fan vilken tur!! jag skulle ha fått böter på en gång
NANO skrev:2561991fy fan vilken tur!! jag skulle ha fått böter på en gång
crillepille64 skrev:2561954Var ute en snabb sväng igår vid mörkrets inbrott och övade lite bakhjulåkning på norrleden vid säve.Körde på som best då börjar någon blinka helt hysteriskt bakom mig med helljuset,brydde mig inte fören hansatte på blåljuset.Snacka om att jag fick mig en avhyvling.Men jag klarade mig med en tillsägelse bara.
kesokungen skrev:2565018Jahajaa grabbs då va de slut på friden....
kesokungen tebax i byn
när skall vi ut å göra nå bus
Robertzon skrev:2565275trevligt!
hur funkar armen nu då? är den kör klar ännu?
Mögel skrev:2565644Är det jobbigt att ställa in ventilerna/ventil spelet på en ktm exc 520? Någon som kan förklara hur man gör och vad det ska vara för mått?
Och vad ska jag använda för olja i den, Är det motorex 10/40 jag ska ha eller?
peteR1000 skrev:2566027Tror nog inte det är speciellt jobbigt, är osäker på vilket spel det ska vara på ventilerna men jag har för mig att det var 0,12 på en 525:a
Ring annars Superbike och fråga meken.
ganska krångligt att förklara hur du skall göra, det är lättare än man tror.
Så länge du har fått kolven i rätt läge så är det inte svårt. Ännu lättare om du har med dig någon som kan hålla bladmåttet medans du skruvar.
Bladmåttet skall gå hyfsat tajs i spelet.
fattar du? hehe
Motorex 10W40 funkar utmärkt, kör själv på den för tillfället
Mögel skrev:2566110Hmm får nog köpa mig en mekbok(låter ju inte så jobbigt) blir att åka till superbike nu i veckan då! Tack för hjälpen!
Lynn skrev:2570031Hallåjsan,
Funderar på att köpa motard men behöver lite hjälp.
Ser att majoriteten utav er kör KTM eller Husa men vad tycks om en Yamaha XT660 eller Honda FMX650?
doro skrev:2570079Fmx650 går fetbort, med tanke på vikt förhållande motoreffekt. xt 660 går väll men är också för tung för att vara motard, dock vibrerear den inget alls.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|