Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ingen som ska åka idag? Kom igen fint väder juh! Åkte en lång tur igår i vätan, riktigt kul med klibbiga hala grusvägar.
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
wheelie82 skrev:
2560977 Ingen som ska åka idag? Kom igen fint väder juh! Åkte en lång tur igår i vätan, riktigt kul med klibbiga hala grusvägar.

Jo jag kan allt tänka mig att köra lite....när och var :) ?
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Kom hem nu, missade att du skrivit. Blev en sväng upp till kungälv o lite hit o dit. Kollade när en kompis körde formelbil vid arendal, formula student.. Såg skoj ut!
 

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Var ute en snabb sväng igår vid mörkrets inbrott och övade lite bakhjulåkning på norrleden vid säve.Körde på som best då börjar någon blinka helt hysteriskt bakom mig med helljuset,brydde mig inte fören hansatte på blåljuset.Snacka om att jag fick mig en avhyvling.Men jag klarade mig med en tillsägelse bara.:tummenupp
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
crillepille64 skrev:
2561954 Var ute en snabb sväng igår vid mörkrets inbrott och övade lite bakhjulåkning på norrleden vid säve.Körde på som best då börjar någon blinka helt hysteriskt bakom mig med helljuset,brydde mig inte fören hansatte på blåljuset.Snacka om att jag fick mig en avhyvling.Men jag klarade mig med en tillsägelse bara.:tummenupp
fy fan vilken tur!! jag skulle ha fått böter på en gång:D
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
NANO skrev:
2561991 fy fan vilken tur!! jag skulle ha fått böter på en gång:D


men det vet ju alla vad de beror på.:D :D ... troligtvis hade du åkt för att köra ett fordon som inte är besiktigat också.. hahahahahaha:D :D
 

Jonas ktm

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
cb1000
crillepille64 skrev:
2561954 Var ute en snabb sväng igår vid mörkrets inbrott och övade lite bakhjulåkning på norrleden vid säve.Körde på som best då börjar någon blinka helt hysteriskt bakom mig med helljuset,brydde mig inte fören hansatte på blåljuset.Snacka om att jag fick mig en avhyvling.Men jag klarade mig med en tillsägelse bara.:tummenupp

vilken jävla tur en del har:tummenupp :tummenupp
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Är det jobbigt att ställa in ventilerna/ventil spelet på en ktm exc 520? Någon som kan förklara hur man gör och vad det ska vara för mått?
Och vad ska jag använda för olja i den, Är det motorex 10/40 jag ska ha eller? :va
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Mögel skrev:
2565644 Är det jobbigt att ställa in ventilerna/ventil spelet på en ktm exc 520? Någon som kan förklara hur man gör och vad det ska vara för mått?
Och vad ska jag använda för olja i den, Är det motorex 10/40 jag ska ha eller? :va

Tror nog inte det är speciellt jobbigt, är osäker på vilket spel det ska vara på ventilerna men jag har för mig att det var 0,12 på en 525:a :va
Ring annars Superbike och fråga meken.
ganska krångligt att förklara hur du skall göra, det är lättare än man tror.
Så länge du har fått kolven i rätt läge så är det inte svårt. Ännu lättare om du har med dig någon som kan hålla bladmåttet medans du skruvar.
Bladmåttet skall gå hyfsat tajs i spelet.

fattar du? hehe :va

Motorex 10W40 funkar utmärkt, kör själv på den för tillfället
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
peteR1000 skrev:
2566027 Tror nog inte det är speciellt jobbigt, är osäker på vilket spel det ska vara på ventilerna men jag har för mig att det var 0,12 på en 525:a :va
Ring annars Superbike och fråga meken.
ganska krångligt att förklara hur du skall göra, det är lättare än man tror.
Så länge du har fått kolven i rätt läge så är det inte svårt. Ännu lättare om du har med dig någon som kan hålla bladmåttet medans du skruvar.
Bladmåttet skall gå hyfsat tajs i spelet.

fattar du? hehe :va

Motorex 10W40 funkar utmärkt, kör själv på den för tillfället


Hmm får nog köpa mig en mekbok(låter ju inte så jobbigt) blir att åka till superbike nu i veckan då! Tack för hjälpen! :tummenupp
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Mögel skrev:
2566110 Hmm får nog köpa mig en mekbok(låter ju inte så jobbigt) blir att åka till superbike nu i veckan då! Tack för hjälpen! :tummenupp

du får väl söka lite på nätet annars så kanske du kan hitta bra bilder så du ser var du ska mäta o.s.v.
 

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Ort
Inom Vallgraven
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
Var ute å gjorde ett hoj-besök på gatan i dag,ett riktigt höst väder,men gött va de... ha de...:yoparty :yoparty
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Behöver lite tips på vägen

Hallåjsan,

Funderar på att köpa motard men behöver lite hjälp.

Ser att majoriteten utav er kör KTM eller Husa men vad tycks om en Yamaha XT660 eller Honda FMX650?
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Lynn skrev:
2570031 Hallåjsan,

Funderar på att köpa motard men behöver lite hjälp.

Ser att majoriteten utav er kör KTM eller Husa men vad tycks om en Yamaha XT660 eller Honda FMX650?


Fmx650 går fetbort, med tanke på vikt förhållande motoreffekt. xt 660 går väll men är också för tung för att vara motard, dock vibrerear den inget alls.
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
doro skrev:
2570079 Fmx650 går fetbort, med tanke på vikt förhållande motoreffekt. xt 660 går väll men är också för tung för att vara motard, dock vibrerear den inget alls.

Men FMX är ju inte så mycket tyngre ju... 163kg torrvikt:va

Nu ska hojen fungera som pendlingshoj också och budgeten är limiterad då vi inte vill sälja någon av våra nuvarande hojar :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top