Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jo men orkar inte sätta på dem. Är mer sugen på o prova på o köra skog/grus. Skulle va kul o bege sig ut till enduroslingan i mölndal. De har öppet varje lördag enligt hemsidan.

Jag var där för några veckor sedan och testade.. Var lite FÖR hardcore för mig för att det skulle vara skoj. Jag orkade inte med det helt enkelt. Ett par varv runt crossbanan på i stort sett tomgång och mitt hjärta höll på att hoppa loss från fästet. Efter att ha återfått andan så tänkte jag testa enduroslingan. Dunkade i ramen i en stor sten direkt, och med lite väl extrem drevning på hojen så gav jag upp direkt. Summa sumarum, måste träna träna träna. Då är det nog sketaskoj. :yoparty
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Du kan väl inte ge dig ut med din fina motard på enduroslinga utan hasplåt???
:mad:
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Du kan väl inte ge dig ut med din fina motard på enduroslinga utan hasplåt???
:mad:

Näe, jag kom också på det. Speciellt inte med 15-38drevning. :D

Ingen som vet nåt lite "lagom" ställe att köra på. Lite enklare så att säga, mer i stil med joggingspår? Tyckte enduroslingan var mer trial-bana med 650:in.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Jag var där för några veckor sedan och testade.. Var lite FÖR hardcore för mig för att det skulle vara skoj. Jag orkade inte med det helt enkelt. Ett par varv runt crossbanan på i stort sett tomgång och mitt hjärta höll på att hoppa loss från fästet.
Fick man åka på crossbanan hur som helst med gathoj? Har de crossbanorna fortfarande öppna? Finns väl en barnbana, den borde man ju kunna börja på. Är itne så jäkla hardcore jag heller, men grymt sugen på o få sprätta lite grus.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Fick man åka på crossbanan hur som helst med gathoj? Har de crossbanorna fortfarande öppna? Finns väl en barnbana, den borde man ju kunna börja på. Är itne så jäkla hardcore jag heller, men grymt sugen på o få sprätta lite grus.

Ja man pröjsar en hundring (man måste vara medlem i någon klubb) så kör man som gästförare. När jag var där var det väldigt blött och spårigt. Vet inte om de kör hela året men jag tror det.
Minicrossbanan vetifan om man får åka på. Men den är nog lite mer lagom o testa på.
Det går ju att åka stora banan med, bara ta det lugnt, men fan jag orkade inte alls! Och när man är så trött är det lätt att göra bort sig. Höll på att slå över framlänges nån gång. Man kommer mot ett hopp och typ ångrar sig lite och slår av gasen över krönet. Va riiktigt nära kan jag säga. Klarade mig med småvurpor.
Skulle finnas nåt ställe nära stan med lite grusvägar,stigar och ett stort grustag att åka i.
Inte kul att åka ut själv och leta bra vägar, man vågar sig inte så långt bort och hittar man nåt bra ställe vågar man inte gasa ifall man blir liggande.
Men en sak är säker! Crosshjul rekommenderas starkt!! Så jävla skoj!
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Så nu är äntligen motard hjulena på igen.:yoparty Men nu tar bak däcket i svingen på ena sidan :gnissla fasten det är samma storlek som jag hade innan (160) fast ett annat märke så hur mycke vågar man ta bort på sidan av ett däck? Tror inte det är så mycke som tar i för det går ju att snurra på det iallefall. :huvet
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Så nu är äntligen motard hjulena på igen.:yoparty Men nu tar bak däcket i svingen på ena sidan :gnissla fasten det är samma storlek som jag hade innan (160) fast ett annat märke så hur mycke vågar man ta bort på sidan av ett däck? Tror inte det är så mycke som tar i för det går ju att snurra på det iallefall. :huvet

:huvet ?hjälp? :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top