Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Kollat lite på Team 10, låg runt 800 riksdaler. Hittade annars ett par barkbuster i garaget med alu-skena och hela kittet, får nog bli till att lacka dem:yoparty

Men tack för tipsen:tummenupp

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Självklart passade inte dem jag hade:huvet Styret var för tjockt. Dem är av märket ego, och jag har sett dem sitta på Husaberg-hojar. Är det moppestyren på dem hojarna, eller:va Tror ju knappast det.

Kanske dock går att lösa med lite längre skruvar:va

Btw, är det inte sommar snart:va

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Självklart passade inte dem jag hade:huvet Styret var för tjockt. Dem är av märket ego, och jag har sett dem sitta på Husaberg-hojar. Är det moppestyren på dem hojarna, eller:va Tror ju knappast det.

Lika bra du köper knotterdäck till hojen så kan du köra nu med ju :tummenupp

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

man brukar få med fästen för fatbar styre oxå.

iaf till team 10

hmmm.
-det står en blå scoda picis utanför.
-det ligger en postväxel och pengar på mitt skrivbord.
-väckarklockan står på 07:30.
Vad har jag hittat på nu?:va:rolleyes:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
ingen aning. försök hitta nån som slängt på sina team 10 på ett vanligt 22mm styre.

hur tätt är det mellan skruvarna på dina? de går inte å slipa upp?

Vet inte det exakta måttet, men för litet är det. Och slipa upp blir väldigt bökigt. Får åka till cross&endurocompaniet imorgon och checka.

Hittade dock detta, precis dem produkterna jag sökte http://www.barkbusters.net/products/mounting-kits.html

:tummenupp
men som vanligt står det inget pris:huvet

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
Vill minnas att jag fick köpa det löst när det begav sig (när jag köpte handtagsskydden)... 299 riksdaler:brinnerup

När jag ändå är igång och skriver, ni som har fälgstripes på era hojar, vart köpte ni dem? Nått ställe med schyssta priser ni kan rekomondera?:tummenupp

Jag köpte mina stripes på bil-tema,, för (29:- för 1 ,, 10-pack) billigt,,,:yoparty he he

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
har varit ute en sväng idag. Om man bortser från punkan så var det riktigt bra åka idag.

Bara att laga punkisen så man kan lussa lucia om en vecka!

Hoppas ni inte har missat den tråden.

Last edited:

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Motard vs sporthoj på bana

Kört ca 15 bandagar med sporthojen, kul? Ja det roligaste jag kan tänka mig på hoj!:D
Har även en Husa i garaget som går på gata, men har aldrig varit på bana med motard.
Ni som kört både sporthoj och motard på bana - ger det motsvarande upplevelser?
Olika för eller nackdelar ni ser?
Roligast?

Är riktigt lockad av möjligheten att köra på Team 13 då jag bor 10 min därifrån.

Kör ni med sportstövlar eller motard/crosstövlar på bana?
Tänker på slitaget om sportstövlar slit ut med en gång?:va

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Kört ca 15 bandagar med sporthojen, kul? Ja det roligaste jag kan tänka mig på hoj!:D
Har även en Husa i garaget som går på gata, men har aldrig varit på bana med motard.
Ni som kört både sporthoj och motard på bana - ger det motsvarande upplevelser?
Olika för eller nackdelar ni ser?
Roligast?

Är riktigt lockad av möjligheten att köra på Team 13 då jag bor 10 min därifrån.

Kör ni med sportstövlar eller motard/crosstövlar på bana?
Tänker på slitaget om sportstövlar slit ut med en gång?:va

Ja gillar motard mer. Ja känner lite att man kan få samma rush fast i lägre hastigheter, så det är lite mer safe.

Dock måste man tänka på vilka banor man kör på. Kinnekulle e kanonkul med motard. Den har såpass kort raka och så goa svängar så man kan hålla riktigt hög fart på den med motard.

Gotland ring gillar ja dock inte alls. Hade hojen gått o köra lite fortare så hade det säkert vart kul, men rakan på den banana är oändlig så ja kommer upp i max redan efter 1 /4, sen ligger man bara böjd över styret o försöker minska vibrationerna.

Ja kör cross-stövlar, mycket hårdare o mer skyddande om du skulle slå i foten. Känns tryggare.

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
nån bana som e grym med motard e gelleråsen så kul

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Visst är banor som kinnekulle och gelleråsen ok samt roliga.
Däremot så är ju gokartbanor och riktiga motardbanor att föredra då de är sjukt mycket roligare och inte samma körstil överhuvudtaget. Sen så kör du sjukt mycket snabbare på en motard på en knixig bana.
Om du är snabb på motarden kommer dina stövlar att slitas då de går i backen bra mycket, nybörjare som sitter med fötterna på fotpinnarna och lutar lite skrapar ju inte i alls, men som Karin skrev så är cross/motardstövlar betydligt hårdare/säkrare