Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
vad kostar det att köra där nere?

antar att det är aspen soppa som gäller? Hur mkt går det åt?

125an drack ju typ nada så jag har lite dålig koll på hur mkt som går åt nu med nya hojen...

jag är sugen på att åka ner om någon har plats över:)

180 kr o köra. Köper du en 5-l dunk så har ja svårt att tro att du kör upp den. Ja köpte en 5-l på shell för 169 kr när ja skulle till sjövik, men ja tror det var dyrt, borde gå o hitta billigare.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
funkar det bra å köra med 17" där??

Kerttu har gjort det 3 gånger nu. Han har lite problem ifall han timear hoppen fel att ramen slår i undertill men annars är det inga problem. 650 ä la kanske lite overkill på den lilla banan, men e det nån som ska prova på det så är det väl du.. :hihi

Säg till om du ska dit o köra så hänger ja på! De har öppet alla dagar. Man bara ringer innan o bokar en tid. Ja har vart där 3 gånger och de första 2 gångerna var vi 1-4 på banan medans i söndags var vi nog 6-8 st, så bokar man en obekväm tid så är chansen större att man har banan för sig själv.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Kerttu har gjort det 3 gånger nu. Han har lite problem ifall han timear hoppen fel att ramen slår i undertill men annars är det inga problem. 650 ä la kanske lite overkill på den lilla banan, men e det nån som ska prova på det så är det väl du.. :hihi

Säg till om du ska dit o köra så hänger ja på! De har öppet alla dagar. Man bara ringer innan o bokar en tid. Ja har vart där 3 gånger och de första 2 gångerna var vi 1-4 på banan medans i söndags var vi nog 6-8 st, så bokar man en obekväm tid så är chansen större att man har banan för sig själv.

Ja sist var det lite knivigt, fick ingen känsla för det alls. Men så upptäckte jag att bulten till övre stötdämparinfästningen höll på att hoppa ur, dämparen hängde kvar på gängorna, snacka om flax :banana . Men passet efter kändes fjädringen bak fortfarande konstig ända tills hulet låste sig i en kurva. Då hade alla utom två skruvar till bakdrevet gått av eller försvunnit. Så då var det dax att packa ihop för nån mer tur vågade jag inte hoppas på :va :D .

Fick ju prova Dokmos 525:a också. Det var riktigt skönt att använda vridet för att komma runt, väldigt avslappnande :) . Så det funkar nog alldeles utmärkt med en 650 också. Men har du crosshjulen på så rekomenderar jag att behålla det så för det är lite jobbigare med mindre hjul.

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Ja sist var det lite knivigt, fick ingen känsla för det alls. Men så upptäckte jag att bulten till övre stötdämparinfästningen höll på att hoppa ur, dämparen hängde kvar på gängorna, snacka om flax :banana . Men passet efter kändes fjädringen bak fortfarande konstig ända tills hulet låste sig i en kurva. Då hade alla utom två skruvar till bakdrevet gått av eller försvunnit. Så då var det dax att packa ihop för nån mer tur vågade jag inte hoppas på :va :D .

Fick ju prova Dokmos 525:a också. Det var riktigt skönt att använda vridet för att komma runt, väldigt avslappnande :) . Så det funkar nog alldeles utmärkt med en 650 också. Men har du crosshjulen på så rekomenderar jag att behålla det så för det är lite jobbigare med mindre hjul.

Du kommer vara en guru på grus till sommarn så mycket grus som du kör:3freak

Vi får försöka ta oss samman och blåsa ner till malmö också!

Sjövik: Ja tänkte att de va ett bra tillfälle att få åka lite grus och hopp med 17" (behöver öva). Hur är greppet? Har du haft problem att få fart ut på hoppen?
Hur gick det med svingen när du tappa bulten? :gnissla , det var väll robertzon som tappa några bult när han stog i ett gägghål och fick FETA spår frästa in i svingen:hihi .

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Du kommer vara en guru på grus till sommarn så mycket grus som du kör:3freak

Vi får försöka ta oss samman och blåsa ner till malmö också!

Sjövik: Ja tänkte att de va ett bra tillfälle att få åka lite grus och hopp med 17" (behöver öva). Hur är greppet? Har du haft problem att få fart ut på hoppen?
Hur gick det med svingen när du tappa bulten? :gnissla , det var väll robertzon som tappa några bult när han stog i ett gägghål och fick FETA spår frästa in i svingen:hihi .

Jo man får hoppas att man fått kläm på gruset tills sommaren.

Jag är på till Malmö i stort sett alla helger.

Greppet är helt ok med 17" slicks. Det är packad lera men känns som betong. Det finns inga kniviga hopp nära kurvor etc så man behöver inte oroa sig för greppet, du hinner få alldeles tillräckligt med fart innan hoppen så det handlar mer om hur mycket gas du vågar ge :yoparty

Skillnaden med stora crosshjul är att det är lättare att få ner kraften i backen. När slicksen släpper så släpper dom gärna mer än man önskar :D
Men jag tror att det går att ta sig runt lika snabbt med motard som cross om man är duktig.

Svingen klara sig ganska bra faktiskt. Den har lite slagmärken men det går bara in någon millimeter i svingen. Men på husan gjorde jag samma sak och där blev det betydligt mer skada. Men det jag är rädd för är ju att skada infästningen i navet. Har snabbkollat o det ser bra ut hittils iaf :gnissla

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Ska vi prova malmö till helgen då? Får man in 3 hojar i din buss classe? Jag vill gärna inte köra mitt släp med sommardäck så långt när det är såhär snö/is varrannan dag. Vet att man bara kan sitta 2 pers i din bil, men ja kan ju ta med mig gubben så åker vi 2 i vår bil, men hojen i din buss.

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
Ska vi prova malmö till helgen då? Får man in 3 hojar i din buss classe? Jag vill gärna inte köra mitt släp med sommardäck så långt när det är såhär snö/is varrannan dag. Vet att man bara kan sitta 2 pers i din bil, men ja kan ju ta med mig gubben så åker vi 2 i vår bil, men hojen i din buss.

Kul om ni kommer! i Söndags var vi 5 stora hojar och ett 10 -tal minimotarder.Kan någon av er åka runt Robert susa och ta med min Laptimer och stativ isåfall.Vore jätte snällt!

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Kul om ni kommer! i Söndags var vi 5 stora hojar och ett 10 -tal minimotarder.Kan någon av er åka runt Robert susa och ta med min Laptimer och stativ isåfall.Vore jätte snällt!

Jag bor i närheten och kan väl lösa det om några veckor, men tidigast vecka 7 innan des e jag körd, men nån annan kanske löser det innan ;)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
kan ni inte slå en pingla till mig om ni åker till sjövik?:)

jag är sjukt sugen

0737012590

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m

det borde gå i värsta fall får vi skruva av ett styre på en hojj å ta skydden m.m i din bil.
ja ska kolla lite om de funkar å åka på söndag:yoparty
nån som har däck??

Hur mycke soppa går de ungefär? Finns det å köpa på platts? Hur funkar greppet utan däckvärmare? Många fågor:)

Last edited:

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
det borde gå i värsta fall får vi skruva av ett styre på en hojj å ta skydden m.m i din bil.
nån som har däck??

Hur mycke soppa går de ungefär? Finns det å köpa på platts? Hur funkar greppet utan däckvärmare? Många fågor:)

4-5 liter.

Det har hänt några gånger att Racehouse haft slut på soppa så gadera med att ta med eget.Statoil`s kör jag på, 139.- för 5 liter.

Har du inga däckvärmare får du helt enkelt ta 5-10 varv i lungnare tempo.Det är riktigt bra fäste i asfalten trots det är runt 0 grader ute.

Jag har både nya och beg däck :tummenupp .Jag kan ta med dem till Racehouse om du e intreserad, skicka ett pm isåfall.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
nån som har däck??
Jappz, går ju o stuva hela min bil full med grejor.

Har du kollat med Thomas, han borde väl ha däck?

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Jappz, går ju o stuva hela min bil full med grejor.

Har du kollat med Thomas, han borde väl ha däck?

Jag har en extra uppsättning Goldspeed om det skulle krisa. Det vanliga framdäcket och det nya race däcket med 155 bredd. Det vi brukar köra med är ju 150 och lite mjukare.

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Jag har en extra uppsättning Goldspeed om det skulle krisa. Det vanliga framdäcket och det nya race däcket med 155 bredd. Det vi brukar köra med är ju 150 och lite mjukare.

Nya race däcket? låter spännande, har du köpt det av klintan?
Jag har ett beg slick, borde väll funka fint så ja får ta de. Lite tamt i däck kassan nu. eller alla kassor:va :rolleyes:

Karin du som har åkt husa mer än 20h utan ras:D , hur många timmar kör du innan du byter kamskedja??

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Jag e också lite sugen på o åka ner och köra..... 2 problem bara. 1 - Knotterdäck på hojen samrt 2 - kanske måste jobba ( troligt) :(
Men kan vi inte ta och köra lite skog och mark snart sämsgård?

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Nya race däcket? låter spännande, har du köpt det av klintan?
Jag har ett beg slick, borde väll funka fint så ja får ta de. Lite tamt i däck kassan nu. eller alla kassor:va :rolleyes:

Karin du som har åkt husa mer än 20h utan ras:D , hur många timmar kör du innan du byter kamskedja??

Japp, köpt av klintan. Men aldrig testat.
Jag kör ner det jag har på hojen nu ner till corden.

Tycker det är mer pengar än nånsin i kassan eftersom det inte är motardsäsong :hihi

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping