Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
konbana låter fett najs. gärna lite sladdträning i början oxå, och någon som lär mig hur fan man gör:D

ska vi träffas 11 i arendal?
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
konbana låter fett najs. gärna lite sladdträning i början oxå, och någon som lär mig hur fan man gör:D

ska vi träffas 11 i arendal?

11 i Arendal känns väl lite sådär, hellre 11 i stan så det blir lite stadskörning med.
 

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Ort
Inom Vallgraven
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
11 i Arendal känns väl lite sådär, hellre 11 i stan så det blir lite stadskörning med.

Ville bara säga en sak HÅLL er borta från Arendal-raceway,,jag har fått nok av massa jobbiga vakter,,men men,,det är starkt vågat ni som kommer att köra där i forts.... :mad: Grrrr på vakterna,,:mad: men dom gör ju bara sit jobb för att inga oerfarna typer ska köra där,,,, End of message....
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
skulle gärna hänga på men får ingen ordning på bestyckningen tycker den gör samma vad jag än stoppar i för hög/låg och sätter nålen:3freak
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
för det är en ny förgasare en mikuni tm 42
den dör om man gör hastiga rörelser me gasen

har 150/30 nu me nålen på fjärde hacket uppifrån beter sig samma som me 150/17.5 (som den levererades med):va fast den går bättre på tomgång nu och startar lätt jag fick me högfarts 140-150 köpte lågfart 30 idag
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
för det är en ny förgasare en mikuni tm 42
den dör om man gör hastiga rörelser me gasen

har 150/30 nu me nålen på fjärde hacket uppifrån beter sig samma som me 150/17.5 (som den levererades med):va fast den går bättre på tomgång nu och startar lätt jag fick me högfarts 140-150 köpte lågfart 30 idag

Från vem har du köpt gasaren? Handlare eller privat?
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
ok...
Jag har sett att en snubbe annonserar rätt friskt på blocket.se ang gasare och sånt.
Han verkar ligga på Stigbergstorget, www.braigasen.se , ring han o fråga vad han ska ha för att ge dig lite råd och nålar.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
för det är en ny förgasare en mikuni tm 42
den dör om man gör hastiga rörelser me gasen

har 150/30 nu me nålen på fjärde hacket uppifrån beter sig samma som me 150/17.5 (som den levererades med):va fast den går bättre på tomgång nu och startar lätt jag fick me högfarts 140-150 köpte lågfart 30 idag
Pilla lite på accpumpen med. Hade samma problem med min! :tummenupp
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
för det är en ny förgasare en mikuni tm 42
den dör om man gör hastiga rörelser me gasen

har 150/30 nu me nålen på fjärde hacket uppifrån beter sig samma som me 150/17.5 (som den levererades med):va fast den går bättre på tomgång nu och startar lätt jag fick me högfarts 140-150 köpte lågfart 30 idag

om den dör på snabba gaspådrag så brukar det ju oftast bero för litet lågfartsmunstycket alltså för lite bränsle förhållande till luft som du redan är inne på, gick den inte alls med 17.5 men går nu i alla fall på tomgång med 30? du borde kunna få byta ditt nyköpta 30 mot kanske 45 å prova med det? Har du justerat blandskruven? så den inte är helt inskruvad från fabrik?
Hur mycket axpump är påställt?
Hur reagerar den på tomgång om du t.ex drar ut choken eller varmchoken?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
om den dör på snabba gaspådrag så brukar det ju oftast bero för litet lågfartsmunstycket alltså för lite bränsle förhållande till luft som du redan är inne på, gick den inte alls med 17.5 men går nu i alla fall på tomgång med 30? du borde kunna få byta ditt nyköpta 30 mot kanske 45 å prova med det? Har du justerat blandskruven? så den inte är helt inskruvad från fabrik?
Hur mycket axpump är påställt?
Hur reagerar den på tomgång om du t.ex drar ut choken eller varmchoken?
Dom dära har ingen choke, inte om det är "out of the box" iaf. Min kom utan.

Har för övrigt liknande problem med min!:mad:

Går hur fint som hellst på tomgång och när man torrgasar, men när man slår på fullt efter en växling dör den för en liten stund.. Suck!
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
kom ut en sväng på lördag så kan du få köra några varv med min om du vill.

Kör vi vid 12? Jag får väl kitta om min och hoppas att vi inte blir bortkörda, isåfall får vi väl träna på att uuiila på vikansrakan
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top